sjonge jonge, die kindervrijen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

sjonge jonge, die kindervrijen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:19

Zoals sommigen hier weten, kom ik wel eens op kindervrijpagina.nl om te zien wat andere mensen zoal meemaken die net als ik geen kinderen willen. Maar wat zitten ze vol wrok zeg! Kijk, ik kan het wel begrijpen hoor, en ik weet waaruit die gevoelens vandaan komen: het algemeen geaccepteerde gedrag van ouders en kinderen en wat daar allemaal voor moet wijken. Maar ze gaan er wel wat ver. Een 1-april mop van zo iemand viel bij mij niet zo in de smaak:

Ik heb de mop hier opgeschreven maar inmiddels weer verwijderd omdat sommige mensen er echt heel veel aanstoot van namen. Om dezelfde redenen als ik. De mop was niet grappig meer, maar buitengewoon wreed. Ik hoop dat jullie mij op mijn woord geloven.

Er zijn grenzen he. Er waren er maar een paar met mij die er niet zo mee konden lachen. Daarbij, zo krijgen kindervrijen wel de reputatie van "halve gekken" wel ja.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 01-04-04 17:05, in het totaal 2 keer bewerkt

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:36

Romkabouter schreef:
En dat post je hem hier nog maar een keer Desiree Scheve mond

Misschien had ik het dan niet letterlijk hier op moeten schrijven maar beter kunnen zeggen dat de geaardheid van dit grapje erg wreed is naar moeder en kind toe. MAar dan zou ik het risico lopen dat sommige mensen niet begrepen hebben waar ik het over had, en mijn gevoelens hierover gebageteliseerd hebben (door bijvoorbeeld te zeggen dat ik misschien wel overdrijf). Vandaar dat ik het hier zo neerschreef.

Ik probeer op het bewuste forum de mensen een beetje tot inzicht te brengen, uit te leggen waarom dit te ver gaat. Maar ze willen het licht nog niet bepaald zien.....

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:43

Het is een speciaal forum voor mensen die geen kinderen willen. Dit is nog vrij uitzonderlijk in deze maatschappij en het is nog niet geheel maatschappelijk geaccepteerd. DAarom zoeken mensen op dit forum hun heil, hier krijgen ze er begrip.
Op dit forum komen bijna geen moeders (hooguit een paar). De meeste mensen kiezen er bewust voor om niet aan kinderen te beginnen.

Soms komen er moeders die kindervrijen proberen te bekeren en ze voor gek verslijten en dus de wens om kindervrij te blijven niet respecteren. Die worden vrij hard aangepakt. Maar dat is terecht vind ik. En dan komen er moeders die gewoon nieuwsgierig zijn naar de stelling en de redenen die mensen ertoe bewegen om kindervrij te blijven.

er zijn een paar mensen die kindervrij zijn en die net als ik dit grapje niet kunnen waarderen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 01-04-04 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:45

dutske schreef:
die pagina doet het niet Verward

Ik geloof dat openlijk links opschrijven hier niet mag, dus stuur je een pb met het echte adres.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:47

Dus sommige dingen zijn hier totaal onbespreekbaar?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 17:02

Oke, jullie reacties spreken al boekdelen. Jullie zijn mijn getuigen. Ik zal de mop verwijderen. MAar ik hoop dat deze discussie nog even blijft staan.

Overigens, ik schrijf op andere forums niet over bokt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 17:04

Kindervrij is bewust de keuze om NIET aan kinderen te beginnen. Anders dan kinderloos, dan heb je ongewild geen kinderen, dan is er dus geen sprake van een keuze.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 17:09

Kindervrij dus!
Misschien houdt je het niet voor mogelijk bij mij, maar ik heb inlevingsvermogen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 09:16

Fasel schreef:
Het is jammer dat kindervrij voor sommige betekent dat kinderen slecht en duivels zijn en dat daar tegenover met kinderen betekenen kan dat zonder kinderen juist duivels is. Laat iemand toch gewoon in zijn of haar waarde.

ja, de kindervrijen krijgen dus door dit gedrag een slechte reputatie. En dat wil ik niet.

Maar wat betreft humor, ik vind wreedheid in mopjes nooit leuk. En dan maakt het me eigenlijk niet uit naar wie die wreedheid gericht is.

Overigens, de topic met het bewuste 1-aprilgrapje van ene Ikke is verwijderd. Waarom staat er niet bij of kan ik niet vinden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 11:05

Nou, het is niet zozeer dat er iets aangeprezen wordt op dat forum (hoewel dus wel eens moeder of vaders er komen om de kindervrijen te "bekeren".) waardoor er dus zoveel, sja, hoe zal ik dat uitdrukken, wrok ontstaat. Het is een soort reactie-wederreactie. Die 1 april mop was een wederreactie denk ik. Alleen ging deze te ver.

Ik vind ouders en kinderen vaak ook heel irritant doen, maar ik zal ze verder bejegenen met respect zolang ze dat bij mij doen. Hier was totaal gebrek aan respect naar ouders en kinderen toe. Er was sprake van wreedheid en dat zou grappig moeten zijn.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie