Eerste autorijles gehad!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33163
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Eerste autorijles gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 13:42

Pff ben net terug van mijn eerste rijles. Ik vond het wel moeilijk hoor je moet zoveel dingen tegelijk doen en ook nog eens heel erg opletten of er niet plotseling iets oversteekt ect....ben doodmoe nu haha Haha!
En nu ben ik niet eens aan schakelen toegekomen Scheve mond Dat word dus nog wat hihi...

Ik heb nu in een dikke vette mercedes rondgereden Cool maar waarschijnlijk de volgende keer in een opel corsa dat past toch beter bij mij Knipoog Schijnheilig

Ik hoop dat het snel beter gaat, mijn instructeur vond mij al best goed sturen voor de eerste keer maar ik ga vooral te hard in de bochten, hoezo snelheidsduivel Knipoog

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:46

ik ging vooral te zacht Haha! ze roepen nu de hele tijd je mag best iets harder als je te langzaam rijd zak je ook. maar vind het wel ontzettend gaaf. heb morgen mn 5e les. (dus iedereen gewaarschuwd)

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:42

Vermoeiend zo'n intest! Later, als het niet zo spannend meer is, word je er lang zo moe niet meer van!

Weet je al wanneer je "echte" lessen gaan beginnen en hoeveel je er nodig gaat hebben?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:47

Ik hoefde de eerste keer niet echt op te letten en in spiegels te kijken etc. moest alleen maar sturen en daarna schakelen enzo.
Ik was na de eerste paar lessen ook echt bekaf, maar nu gaat het wel.

Marjolein, rij jij ook in Utrecht? Bloos

Ineke2

Berichten: 33163
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 15:12

Mieke, ik denk dat over 2 of 3 weken mijn 'echte' rijlessen gaan beginnen. Ik krijg deze of volgende week een brief waarin vanalles staat uitgelegd (ook hoe het zit met mijn theorie ect..) Ik heb wel veel lessen nodig hoor Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 15:14

cool, autorijden Cool

ik heb mijn eerste les op mijn verjaardag gekregen van mijn ouders. Wij wonen in een heel ieniemienie durpje met een heeeeleboel buiten-de-bebouwde-kom waar je amper verkeer tegenkomt. Dus ik heb leren schakelen op het circuit van Luttenberg, wat ze ook voor de motorraces gebruiken (de rest van het jaar is het gewoon een doorgaande weg, welkom op het platteland Haha! )

Vervolgens heb ik er over nagedacht of ik niet zo'n 10-dagen cursus zou doen (ik had namelijk een autorijd-vakantie gepland Schijnheilig ) en dan krijg je zo'n intake les. Ik moest rondjes rijden op een industrie-terrein. Eerst in 1, toen in 2, toen wel helemaal in 3... dus ik kom de bocht weer om, zie die enorme parkeerplaats voor me en denk: ach, ik trek nog wel iets meer op en dan tik ik hem in 4 Schijnheilig Dus ik rijd lekker 70 in 4, begint die kerel naast me te schreeuwen: NIET ZO HARD!!!
"man, je lijkt m'n moeder wel" *LOL*

Maar als je het in druk Utrecht moet leren is het wel een klap moeilijker lijkt me. Ik heb nog steeds bewondering voor mijn vriendin die moest afrijden in Zwolle, midden in de winter, om 8 uur 's ochtends... Oef!!

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 19:34

Ik heb gelukkig vorig jaar m'n rijbewijs gehaald. In 2 keer.
De eerste keer was midden in de zomer om 8 uur 's ochtends. Hartstikke rustig. In Rotterdam.
De 2e keer in november, op maandagochtend om 8 uur!! Midden in de spits. Ook in Rotterdam. Ik heb echt zitten zweten.
Maar ik ben geslaagd!!!

En toen begon het echte autorijden pas. Ik dacht dat ik zo wel even weg zou rijden. Niet dus, die auto bleef achteruit de heuvel afrijden en ik maar gas geven. Ik ben blij dat m'n moeder naast me zat, want anders zou ik echt achteruit de sloot in zijn gereden.

Veel succes verder met rijden!

Ineke2

Berichten: 33163
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 11:18

Zep schreef:
Dus ik rijd lekker 70 in 4, begint die kerel naast me te schreeuwen: NIET ZO HARD!!!
"man, je lijkt m'n moeder wel" *LOL*

Maar als je het in druk Utrecht moet leren is het wel een klap moeilijker lijkt me. Ik heb nog steeds bewondering voor mijn vriendin die moest afrijden in Zwolle, midden in de winter, om 8 uur 's ochtends... Oef!!


Hihi zo zat mijn instructeur dus ook naast mij Haha!
En na een uur rijden ofzo mocht ik voor het eerst zelf remmen...dus ik druk de rem in en het was maar goed dat we een gordel omhadden grijnz, remde een beetje hard Schijnheilig Wist ik veel dat je dat geleidelijk moest doen Bloos haha

Enne ik moet het in Rotterdam doen, het begon al gelijk goed want ik woon in een mega drukke winkelstraat Tong uitsteken (waar ze lekker met zijn allen dubbel parkeren en met een trambaan naast de weg Scheve mond )

Maar het gaat vast wel lukken hoor, over 2 a 3 weken begin ik echt met lessen. Ik word al moe als ik eraan denk Knipoog maar ik vind het wel heel erg leuk!