Nederland weer creatief met 1-aprilgrappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Nederland weer creatief met 1-aprilgrappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 08:17

Citaat:
RIJSWIJK - Wolven terug op de Veluwe, wegenbelasting voor fietsers, helium in perslucht voor brandweerlieden en nieuwe technologie tegen zappen tijdens reclameblokken. Kranten, televisie- en radioprogramma's zijn in de afgelopen dagen overstelpt met 1-aprilgrappen. Niet iedereen weet de grappen te waarderen.

Weekblad Echo publiceerde dinsdag een verhaal over plannen van de gemeente Amsterdam om wegenbelasting te heffen onder fietsers (150 euro per jaar). Het blad kondigt een protesttocht aan en betaalt de heffing voor de eerste honderd mensen die donderdag bellen. "Een grap waar de gemeente niet om kon lachen", erkende de redactie woensdag. Het stadhuis zou door meerdere boze fietsers zijn benaderd.

En na jarenlang wachten en uitkijken, doet de wolf deze week zijn herintrede in Nederland. "Dankzij de steun vanuit Brussel en van het ministerie worden donderdag in bijzijn van de commissaris van de koningin en de minister van Landbouw zes wolven uitgezet op een niet nader genoemde locatie tussen Ede en Arnhem", meldde de stichting Lupus maandag. Het ministerie reageerde ontstemd. Het bericht klopt niet, bekende de stichting.

Dagblad de Stentor en in het kielzog meer regionale kranten berichtten vorige week naar aanleiding van een persbericht van de gemeente Deventer over een onderzoek naar de mogelijkheden van helium in de luchtflessen van de brandweer. Het gewicht van de flesen kan omlaag, luidde de uitleg. De gemeente stuurde zelfs een foto mee van twee brandweerlieden, eentje licht gekromd met zware luchtfles, de ander rechtop met helium op zijn rug. " Door de helium is het gewicht van de luchtademapparatuur de helft lager. Het enige nadeel is dat de stem van mensen die helium inademen, verandert. Het nieuwe communicatiesysteem C2000 biedt echter uitkomst, omdat een speciale module de stem in originele stem terugbrengt", fantaseerden gemeente en brandweer er lustig op los.

Verder reagereen vierhonderd fans deze week op een bericht op de internetpagina van rapgroep Osdorp Posse. De opname van de nieuwe cd, die 1 april moest worden bijgeperst, was zoek. Het origineel was beland tussen de gewone cd's en dus in omloop. Het verzoek aan de fans was hun cd te controleren op een specifiek nummer, dat "toevallig" op elk album stond. Fans reageerden massaal maar ook Vara Laat, MTV, AT5, Kink FM en BNN tuinden in de grap.

Na Marco Borsato die geen cd's, maar alleen dvd's meer maakt, stopt ook Excelsior Recordings met de productie van cd's. In haar strijd tegen illegale muziekhandel doet de platenmaatschappij een stap terug in de tijd en brengt albums alleen nog maar uit op vinyl. Een grap? "Uh, tja" , stamelde een woordvoerder woensdag. "Maar er bellen mensen die er serieus op ingaan", herstelde de zegsman zich.

Het maandblad Alle Hens van de Koninklijke Marine meldde in het jongste nummer dat de koudweertraining van de Nederlandse mariniers in Noorwegen mogelijk verhuist naar Siberië. Door de opwarming van de aarde is het in Noorwegen niet koud genoeg meer en er is te weinig sneeuw voor een echte koudweertraining. De Russen reageerden enthousiast, president Poetin ontvangt donderdag een delegatie van de Nederlandse marine...

Een nieuwe geheime technologie moet de zorgen van reclame- en televisiemakers, omroepen en kabelbedrijven over het zapgedrag van televisiekijkers wegnemen. Een voorgeprogrammeerde chip dwingt televisiekijkers reclameblokken helemaal te kijken, de chip maakt zappen onmogelijk. De allereerste proef met de geheime techniek begint... donderdag.

Het Duitse sportpersbureau SID verspreidde dinsdag wellicht de meest absurde grap. Marco van Basten, die vorige week zijn contract als trainer van jong Ajax verlengde, zou een terugkeer als speler nastreven. De 40-jarige voetballer heeft daartoe een contract ondertekend bij de Uruguayaanse eerste divisionist Tito Borjas.


Bron: De Telegraaf

Blijft lachen, 1 april Haha!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:25

hahaha Haha! ik en mijn vriendin hadden eerst het idee om n paard van de manege mee te nemen.. moetsen we alleen nog ff toestemming voor vragne.. maar tog maar niet gedaan Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:25

Je vergeet de banners van Farbenfroh Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:26

Hahaha ze zijn leuk!! Haha!
Voor die met die luchtflessen met helium Tong uitsteken

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:28

hier in België heb ik er ook al een gehoord op radio Donna. Dus Belgen trap niet in die grap met Kim Clijsters want het is onze Kim niet.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:56

Haha in ons buurdorp halen ze de klok uit de toren Haha! Ben benieuwd of er wat mensen op toe komen. Vorig jaar zouden ze een ijvloer leggen met een nieuw concept op de ijbaan (gewoon buiten ijsbaan) en ja hoor..... zwart van de mensen Haha!

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:58

wat was die grap over kim dan? je zegt alleen niet geloven maar wat moeten we niet geloven?

btw bij leiden is er een paard aankomende donderdag die het grootste is van heel de wereld... 2,5 meter...... leuk zo'n lilliputter ernaast zetten en dan fotograveren.... (stond in de krant ben benieuwd hoeveel mensen gaan kijken Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:02


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:03

ik ben voor vandaag uitgenodigd voor de opname's van top of the pops.
En ik ben er bang voor dat dat ook een 1 april grap is.
Maar ach we gaan met 4 mensen erheen in de auto, dus gezellig word het toch wel Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 09:34

Ellende schreef:
Je vergeet de banners van Farbenfroh Knipoog

Ik was er over aan het twijfelen om die een ere-vermelding te geven, maar zolang het niet zeker is dat het echt een grap is... Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 09:34

Miep schreef:
ik ben voor vandaag uitgenodigd voor de opname's van top of the pops.
En ik ben er bang voor dat dat ook een 1 april grap is.
Maar ach we gaan met 4 mensen erheen in de auto, dus gezellig word het toch wel Haha!


Ach, dan stink je er tenminste met z'n 4en in Lachen

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:35

haha ja dan voel ik me niet zo dom.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:46

De fietsbelasting in Amsterdam Haha!. Toen ik gisteren in de avondwinkel was, zei ik nog "Kees, het is morgen 1 april hoor, ik denk niet dat je dit serieus moet nemen". Maar Kees was er van overtuigd dat het echt was *LOL* *LOL*.

Bij ons op kantoor vonden ze zichzelf ook reuze geestig, er is een officiële notitie verspreid over het rookbeleid dat aangepast gaat worden. Eeerrrrruuuug geestig .
Daar zijn al wel heel veel mensen ingetrapt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 13:02

Waaronder jij? Gezien je smiley...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:04

Bij ons (België) zeiden ze dat wnn je naar een van de toetredende lidstaten van de EU reist, je een reischeque krijgt. Erg grappig, als je dan op de radio die reacties hoort *LOL*

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:14

Op radio 538 beweerden ze net dat het uur weer word terug gerdaaid, omdat het sochtends te vroeg te warm is *LOL* Ben benieuwd hoeveel mensen morgen te laat op hun werk verschijnen Tong uitsteken

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:21

Hier is dit jaar niets verschenen voor 1 april Verward Heel gek, normaal worden er nog wel eens gangen gevonden van een oud kroegje in het dorp naar de ruïne(van een oud kasteel) in het dorp (en in die gang zou dan ook nog eens een antiek tennisracket liggen)! ook zou hennie huisman een keer op de markt komen en euh... tjsa... we hebben er al zoveel gehad dat ik het allemala niet meer precies weet Lachen Ze zijn iig crea!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:21

Citaat:
Een nieuwe geheime technologie moet de zorgen van reclame- en televisiemakers, omroepen en kabelbedrijven over het zapgedrag van televisiekijkers wegnemen. Een voorgeprogrammeerde chip dwingt televisiekijkers reclameblokken helemaal te kijken, de chip maakt zappen onmogelijk. De allereerste proef met de geheime techniek begint... donderdag.

die is leuk Haha! stakende tv's Tong uitsteken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 13:25

Ik word er momenteel van beschuldigt een 1-aprilgrap met Bokt uit te halen... Dus blijkbaar laat ik 1 april niet zo onopgemerkt voorbij gaan als ik zelf dacht Clown

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:25


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:27

Ilindra schreef:
http://www.space-expo.nl/laika_content.html

Ik vind deze erg briljant, ben benieuwd of er nog bokkers in getrapt zijn Haha!


Zeker briljant:

Niet éénkennig zijn met betrekking tot voedsel. Het dier krijgt immers zowel Russische, Amerikaanse, als Nederlandse ruimtebrokken te eten

*LOL*

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:30

De grootste 1 april-grap worden straks nog de dekjes van Farbenfroh, als dat tegen de verwachting van 3/4 van Bokt in, toch geen 1 april-grap blijkt te zijn Haha!

(Maar daar ben ik allerminst zeker van trouwens Knipoog )

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:42


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:48

Mientjeuh schreef:
Bij ons (België) zeiden ze dat wnn je naar een van de toetredende lidstaten van de EU reist, je een reischeque krijgt. Erg grappig, als je dan op de radio die reacties hoort *LOL*

vooral die kerel die daar ergens wilde gaan vissen, waarop de "ambtenaar" hem vroeg of hij dan al wel eens een aprilvis gevangen had.
zijn antwoord "jaja, geen probleem, hele scholen aprilvissen zitten daar!" hoe erg kun je er in lopen zeg *LOL* (hij meende het echt, had het totaal niet door)*rolt over de grond van het lachen* (en die krijgen we dus vanaf de middag al elk uur in het radionieuws te horen Haha! )

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:51

O, helemaal vergeten! Gelukkig hoef ik geen les te geven vandaag, anders hadden mijn brugklas-pupillen me vast flink uitgetest met allemaal irri 'grapjes'. Wat een opluchting!