Donderdag naar de rechtbank...oeps

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Donderdag naar de rechtbank...oeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 13:45

Zoals de titel al zegt...ik moet donderdag voorkomen

Het verhaal er achter is het volgende.
Ik dacht slim te zijn door 6 pakjes marlboro (echt maar 6 pakjes van 20 sigaretten) via internet te kopen. Ik had altijd begrepen dat je een aantal sloffen in mocht voeren, voor de veiligheid bestelde ik maar 6 pakjes, ipv een slof waar 10 sigaretten in zitten.

Een paar weken geleden kreeg ik een brief van de TPG over dit pakketje. Bloos
Dit was inbeslag genomen en zou worden overgedragen aan de officier van justitie. Toch wel geschrokken, maar ik dacht dat ik een boete zou krijgen en de BTW die ik niet had betaald zou moeten betalen.

Niet dus....ik kreeg gisteren een brief van Justitie. Ik moet dus donderdag om 9 uur voorkomen bij het gerechtshof in Leeuwarden. Voor 6 pakjes Marlboro. Ik zag eerst de lol er wel van in, ik als grote crimineel voor het gerecht. Maar was later toch wel wat van slag.

Ik heb mijn vader maar meegevraagd als mijn ´advocaat´om toch een beetje een steunpilaar te hebben.

Natuurlijk ben ik fout geweest, maar zo fout....

Nu mijn vraag, weet iemand hoe dat gaat een hoorzitting? Wie heeft ervaring of weet er iets meer over?

Dit mag uiteraard ook via PB, mocht je deze informatie niet op een openbaar forum willen zetten. Lachen


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 14:06

Sonja schreef:
Dan wordt gevraagd of je het daar mee eens bent (en zeg jij braaf ) en zeggen ze dat ze het lekker toch doen. Tong uitsteken


Dank, dank..Vind vooral bovenstaand stukje grappig. Ik zie mezelf geloof ik toch meer ja-knikken bij de rechter. Ben op dit moment (nog) niets gewend.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 14:32

Ik had via via begrepen dat ik wel moest verschijnen, ze zouden me anders wel eens kunnen ophalen...Toen zat de schrik er wel even in. Maar dit was dus ook weer van horen zeggen.
Ik heb dus gisteren gelijk mijn werk opgebeld, mijn werkgever lag in een deuk, vond het geen probleem dat ik later kwam.

Natuurlijk kom ik, ik ben nog nooit in een rechtzaal geweest als poldermeisje, ga nu toch even buiten de grenzen van het geliefde dorp.
Door de reacties zie ik gelukkig er ook weer de humor van in.

Hoop in ieder geval niet dat dit nadelige gevolgen heeft voor mijn werk...ivm strafblad.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 17:09

Ik hoop in ieder geval dat ik hier niet een strafblad aan over houd. Ik geloof dat voor een bewijs van goed gedrag gekeken wordt naar de baan waarvoor je dit bewijs van goed gedrag aanvraagt. Tenminste dat hoop ik.
Ik zal morgenavond maar wat verpletterende kleren uitzoeken, misschien helpt dat. Lachen


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 17:25

Quellian"]
[quote="Coby schreef:
Ik hoop in ieder geval dat ik hier niet een strafblad aan over houd. Ik geloof dat voor een bewijs van goed gedrag gekeken wordt naar de baan waarvoor je dit bewijs van goed gedrag aanvraagt. Tenminste dat hoop ik.
Ik zal morgenavond maar wat verpletterende kleren uitzoeken, misschien helpt dat. Lachen


Tip: zelfde kleren aantrekken als toen je afreed voor je rijbewijs: kort, diep, weinig... Haha!
[/quote]

Sorry even Off topic, ik had met afrijden een vrouw..... Bloos

Er zijn natuurlijk ook vrouwelijke rechters, dat wordt moeilijk

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 20:18

Vandaag naar de rechtbank gegaan....
Om negen uur moest ik aantreden, net op tijd aangekomen, snel de auto in de parkeergarage zetten. En met lood in de schoenen naar de rechtbank. Daar aangekomen staat Chris (collega bijbaantje) ons op te wachten met een camera. Ik denk nog Chris staat dit te filmen om zo tijdens personeelsuitjes leuke anekdotes te hebben van ´criminele ´werknemers.
Niets minder was waar, Chris had dezelfde brief in de handen, waarin stond dat ik moest voorkomen
Het was een 1 aprilgrap.... *LOL*
Na wat afgekoeld te zijn ben ik maar op weg gegaan naar mijn werk. Daar stonden alle collega´s de video al te bekijken. Er stond een bos bloemen klaar, geld voor de benzine en parkeergarage. De bos bloemen was geschikt in de kleuren van een bakje Marlboro...
Toch bij de poot genomen door collega´s...Nu nog bedenken wat ik volgend jaar ga doen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 20:52

Het domste was nog dat ik Chris eerst niet geloofde. Ik zei nog tegen hem, ik heb geen tijd ik moet er om negen uur zijn. En Chris maar zeggen dat het 1 april was. Ja, ja 1 april, dan heb ik een afspraak bij de rechtbank Bloos

Ik had maandag nog gebeld naar collega´s om te vragen of ze voor me in konden vallen. Geen enkele collega wilde dat..... Boos! Ik dacht nog, van je collega´s moet je het hebben.

Het bosje bloemen was overigens ook bedoeld om hysterische woedeaanvallen te temperen. Ze dachten nl. of ze vind het leuk of ze flipt en gaat heel rare dingen doen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 20:57

Ik ga de brief inlijsten *LOL*
Dat was ik zo wie zo al van plan...Coby voor het eerst met justitie in aanraking...Nu is het Coby voor het eerst genadeloos op haar nummer gezet Scheve mond

Volgend jaar gaat helaas in dienstverband niet lukken. Ik hoop dit jaar af te studeren en dan zeg ik mijn baantje bij de slager (ja, ja een slager, zonder paardenvlees, datwel) vaarwel.
Laatst bijgewerkt door Coby op 01-04-04 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 21:06

Dat briefpapier hadden ze via via kunnen bemachtigen. Deze brief hebben ze weer uitgeprint bij iemand met een heel goede printer.
De tekst hadden ze zelf ingevuld, maar wel op zo´n manier dat ik geen argwaan kreeg.

De voorpret die ze hebben gehad moet verschrikkelijk zijn geweest. Ik ben de hele dag plat gebeld door leveranciers, andere eigenaren, iedereen wist het...behalve ik

Overigens, de sigaretten zijn nog steeds in beslag genomen...denk ik..ik weet nu echt niet meer wat waar is.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 13:55

Renske20 schreef:
hahahha hij is zooooooo goed Haha!

maar hoe wisten ze dan t hele verhaal over die ingevoerde sigaretten en die brief van de PTT enzo?
t is dus in t echt zegmaar, alleen bij een brief van de PTT gebleven
echt wel een hele goede grap!en attent dat ze zelfs je kosten betaalden voor de bezine ed OK dan!


Het verhaal van de ingevoerde sigaretten heb ik aan mijn werkgever verteld, hij hoorde ook dat ik een brief van de ptt had gekregen, daar heeft hij inspiratie van gekregen, en heeft deze grap opgesteld.

Mijn vader wist hier niets van af, heeft zijn afspraken voor die dag afgezegd. En ging braaf mee zoals echte rotsen in de branding doen.

De sigaretten heb ik inmiddels nog niet binnen, misschien komt dat nog met een gepeperde btw-rekening.

Ja stoppen met roken komt ooit nog, maar eerst maar eens afstuderen, paard inrijden...(allemaal smoesjes Bloos ).

Ik ben nu bezig met een plan om toch binnen 3 maanden ze weer terug te pakken. Dacht zelf aan een brief van Justitie waarin ze van valsheid in geschrifte worden verdacht.

Maar ze zijn waarschijnlijk de eerste tijd er gefixeerd op dit soort grappen, en ik ben bang dat ze er niet in zullen trappen.

Ik kan helaas niet tot volgend jaar wachten omdat ik er dan niet meer werk.

Medebokkers met goede ideeen kunnen me altijd pb-en voor de ultieme grap. Deze moet nog wel een stapje verder gaan dan die ze mij geflikt hebben. *LOL*


Oja, van deze actie zijn filmopnames gemaakt, misschien kan ik zorgen voor een paar stills uit het filmpje.
Hij is wel erg leuk, Coby helemaal opgedirkt voor de rechtbank, hoofd in de plamuur gezet, nette kleren, en dan een compleet verbauwereerd gezicht Bloos


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever, eva1969, Jette, Kirsha, Lis_Ol, Mutsie93, Noor, nuscaniels, Soepkipje, YandexBot en 196 bezoekers