Doorslikken van de pil...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Doorslikken van de pil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 15:51

Ik weet dat vele de pil altijd doorslikken. Ik heb dit nooit gedaan omdat ik niet zit te wachten op een doorbraak ineens. Ik vroeg me eigenlijk af hoe dit bij vele van jullie is.

Degene die altijd maar kort ongesteld waren zullen er minder last van hebben dan andere. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen va degene met de "zwaardere" dagen.

Het lijkt me opzich wel handig. Hoe zit het dan met het vergeten van een pil, is het risico dan nog even groot en moet je gewoon dezelfde instructies volgen?

En hoeveel strips achter elkaar houden jullie dit vol?

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:55

Weet moet op al je vragen antwoord, maar ik slik vaak 2 of 3 strips achter elkaar door. Als ik dan eenmaal weer ongesteld wordt heb ik er wel meer last van dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:00

Ik kon nooit doorslikken, daar werd ik hartstikke naar van. Kon niet volgens de dokter, maar toch was het zo. Ik kreeg menstruatiepijn zonder menstruatie zeg maar, maar dan 2x erger. Dus dat was voor mij nooit een optie. Heb het in het begin wel een paar keer geprobeerd, maar dan kreeg ik tijdens de tweede strip halverwege toch doorbraakbloedingen (of hoe dat ook heten mag).

Ik voel me trouwens stukken beter nu ik de pil niet meer slik (nee ik ben niet aan het proberen kindjes te krijgen); heb veel minder last van menstruatiepijn.

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:00

Hoi Orionneke. Ik ben 3.5 jaar geleden met de pil begonnen en slik m nu 3 jaar continu door.
En ik wil niet meer anders. Ik snap niet waarom nog steeds alle meiden elke maand zichzelf ongesteld laten worden. Nooit meer gedoe met rekenen wanneer je spullen bij je moet hebben, nooit meer buikpijn of hoofdpijn (nou ja, nooit Knipoog ). En omdat je elke dag een pil slikt, hoef je er niet over na te denken of je alweer moet beginnen met de volgende strip etc.
De eerste tijd heb ik wel wat onregelmatigheidjes gehad. Je lichaam zal er toch wel aan moeten wennen denk ik. Nu bijna nooit meer, alleen als ik gestresst ben of ziekjes.

Ik was trouwens altijd wel een week zoet met ongesteld zijn, waarvan een dag buikpijn.

Over vergeten, volgens mij kan dat niet zoveel kwaad. Als je met een stopweek begint is er toch ook niks aan de hand? Maar dat zou je even moeten navragen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:01

Over het algemeen slik ik netjes 1 strip om dan weer ongesteld te worden. Soms heb ik er geen zin in, dus slik ik door (en ja, soms wel 3 strips achter elkaar). Ik heb dan wel meer pijn in 'm'n buik, maar de bloeding is meestal niet heviger dan normaal.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:04

Ik slik meestal 2 tot 3 stripjes door. Als ik de pil een keer vergeet, dan stop ik gelijk en heb ik dus m'n stopweek. Werkt prima!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:11

Ik slik m ook vrijwel altijd door. Is ooit zo begonnen met mooi weer, wilde gaan zwemmen en t bleef mooi weer, dus dan maar doorslikken. Knipoog Heb er nooit echt last van gehad.
Ik was altijd wel erg zwaar ongesteld, het is bij mij zelfs de reden geweest dat ik de aan de pil ben gegaan, omdat ik als klein meisje van 13 jaar bloedarmoede kreeg vanwege de hevige bloedingen. Scheve mond
Maar ik heb nu nooit last van doorbraakbloedingen! Ik vind t ideaal, doorslikken.

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:21

ik slik vaak twee strips door, gewoon omdat ik dan minder last van mn ongesteldheid heb. (minder buikpijn, minder lang etc.)
kan best Knipoog
met het vergeten van een pil zit t gewoon hetzelfde als met één strip, met het verschil dat de risiko's van de 4e, 5e en 6e etc. week hetzelfde zijn als het vergeten in de 3e week. (volgens mij stond dat wel ergens precies in de bijsluiter)

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:22

Ik slik de pil nu al ruim 2 jaar door. Dit bevalt me echt súper!!

Ik heb vrijwel nooit last gehad van doorbraakbloedingen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:24

Kan dat zomaar, jarenlang doorslikken? Ben nu ongesteld en ben vreselijk jaloers op jullie!!

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:26

Ik slik mijn pil nooit door! Ik heb helemaal geen last van mijn maandstonden, nooit hoofdpijn of buikpijn ofzo... En ik heb ook eens gehoord dat als je echt de pil blijft doorslikken, er een verhoogde kans is van moeilijker zwanger te geraken (tot zelfs helemaal niet meer als je de pil al jaren neemt). Het is zowiezo al bewezen dat het moeilijker is om zwanger te geraken als je al jaren aan de pil zit... en om hem dan nog elke keer door te slikken... Niet aan mij besteed, ik laat mijn lichaam nog zijn gangetje gaan, dus elke maand krijg ik mijn maandstonden.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:26

Jarenlang doe ik niet, meestal een half jaar ofzo.

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:29

vraag ik me ook af ja of dat kan, lijkt me niet echt gezond Verward

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:32

ik heb een 3 fasen pil daar kan het niet bij

een vriendin van me slikte ook de pil altijd door, die kwam er toen na 5 maanden pas achter dat dat dikke buikje wat ze had, niet van het eten kwam
maar omdat ze altijd doorslikte merkte ze niet meer at ze niet ongesteld werd omdat ze zwanger was Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:34

crossmonster schreef:
ik heb een 3 fasen pil daar kan het niet bij

een vriendin van me slikte ook de pil altijd door, die kwam er toen na 5 maanden pas achter dat dat dikke buikje wat ze had, niet van het eten kwam
maar omdat ze altijd doorslikte merkte ze niet meer at ze niet ongesteld werd omdat ze zwanger was Knipoog


Phoe hee! Ben toch elke maand weer happy als ik bloed zie... }> Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:13

Het langste dat ik mijn pil heb doorgeslikt is 3 maanden. Maar vind het niet echt een prettig idee. Verder leken mijn borsten ook steeds groter te worden... voelde me op een gevenen moment net Lolo Ferrari (nou okee...dat is een bèètje overdreven Schijnheilig ). Dat doe ik dus niet meer. Maar ik slik hem wel vaak door hoor, een maand, of soms ook maar een week, of een paar dagen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:14

Ik slik de pil meestal 3,4 of 5 strips door..In de stopweek is mijn ongesteldheid eigenlijk hetzelfde als altijd...Weinig last van..Een keer in de zoveeltijd krom van de buikpijn..(tijdens menstruatie,maar daar had ik altijd al last van,om de zoveel tijd)

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:19

Ik slikte ook altijd een paar maanden door (ongesteld worden komt nooit uit he Knipoog ) maar nu hoorde ik pas van een vriendin dat je dan meer kans hebt om dóór de pil heen zwanger te worden. Hij zou dan minder bescherming bieden, en dat had ze van de dokter zelf gehoord. Of het echt waar is weet ik niet, dan zou ik hem een keer moeten bellen.Maar ja, als je geen vriendje hebt zou het dan natuurlijk nog niks uit maken... Ik slik hem vaak 3x achter elkaar door en dan een stopweek, of als ik er 1tje vergeet maak ik er een stopweek van....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:24

Ik heb enkele keren geprobeerd m'n pil door te slikken. Maar als ik dan een stopweek inlas, heb ik er veel erger last van m'n maandstonden dan als ik gewoon elke maand even een stopweek inlas.
Echt krampen, rugpijn, chagerijnig (veel erger dan normaal).

Ik slik de pil dus nooit door zonder echte reden (vakantie, ...) omdat ik toch liefst geen last ervan heb (van m'n maandstonden) én omdat je een extra controle hebt i.v.m. eventuele zwangerschap. Stel je voor zeg, je bent zwanger zonder het te weten omdat je je pil doorslikt :s

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:03

Ik slik 'm altijd 3 maanden door als ik het langer doe krijg ik wel last van bloedingen dus ik hou het maar bij 3 maanden.
is echt ideaal en ik heb nergens last van.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:07

Ik slik de pil ook al heel lang door en ik heb bijna nooit last van doorbraakbloedingen, mocht het eens een keer voor komen dan is het een druppeltje en meer niet Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:08

ik slik vaak 2 of 3 strips na elkaar en dan pas weer een stopweek.
doe ik dat niet, dan voel ik aan mn onderbuik dat er een doorbraak bloeding aan zit te komen, dat is dan niet veel, en je voelt t van te voren(ik wel iig) dus je wordt er niet opeens doorverrast, maar voor de zekerheid slik ik niet meer dan 3 strips na elkaar.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:58

Ik slik de pil nu niet meer Haha! maar toen ik het nog wel gebruikte slikte ik nooit door, ik weet niet ik hield daar niet zo van ik kreeg er een ontzettende opgezette buik van.