De hik!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

De hik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 21:42

Ik wordt nu al de hele dag lastig gevallen door de hik. Het stopt wel weer na een kwartier tot halfuur, maar daarna gaat het na een ong. uur weer verder het voelt echt niet lekker. Me keel gaat pijn doen enzo...

Maar weten jullie wat om van je hik af te komen Verward

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:45

Oeh ken t, heb soms ook van die dagen, dan blijf ik bezig. Zelfs midden in de nacht... Verward

Wat mij altijd verteld is als middel tegen de hik:
* Met je neus dicht een glas water leegdrinken
* Water drinken met je neus en oren dicht Verward Haha!
* Adem inhouden

De ene keer helpt het wel, de andere keer niet... Scheve mond Sterkte ermee iig! Haha!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:48

Ik heb het wel eens heeeeel lang gehad 3 kwartier ofzo, en toen was ik in de bieb, iedereen werd gek van me! Tong uitsteken

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 21:50

*Tamara* schreef:
* Water drinken met je neus en oren dicht Verward Haha!


Dan moet je iemand hebben om te helpen, want ik kan niet eens me neus en oren tegelijk dichthouden en dan moet je nog een glas water leegdrinken ook Verward *LOL*

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:50

BOE Clown

Nee, het is inderdaad heel vervelend. Ik heb het ook regelmatig, loop ik echt rond te hikken Haha! *hips*

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:51

ondersteboven een glas water drinken. Dit doe je als volgt...ik weet het het klinkt namelijk raar.
ga zitten op een stoel en zorg dat je een glas water hebt, doe je hoofd tussen je benen en giet het water in je mond? ja het kan echt zo kom ik er altijd vanaf. DUs je zet het glas tegen je bovenlip aan en ja zo kan je ook drinken. Dan ben je er zo af..

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:53

ik ben kampioen hikken, als ik ook maar iets eet, begint de ellende weer..... en.... het is erfelijk, want mijn vader heeft het ook, hij heeft na een operatie een keer 3 dagen de hik gehad *auauauauau*

Ik doe er niets aan, soms laat iemand me schrikken en krijg ik bijna een hartaanval, maar ik hik gewoon verder....

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:53

Kun je niet beter een slok water in je mond nemen en dan je hoofd ondersteboven houden en dan doorslikken Haha!

Lijkt me een stuk makkelijker Knipoog

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:55

Naatus schreef:
ondersteboven een glas water drinken. Dit doe je als volgt...ik weet het het klinkt namelijk raar.
ga zitten op een stoel en zorg dat je een glas water hebt, doe je hoofd tussen je benen en giet het water in je mond? ja het kan echt zo kom ik er altijd vanaf. DUs je zet het glas tegen je bovenlip aan en ja zo kan je ook drinken. Dan ben je er zo af..

gewoon eerst een slok water nemen, op zijn kop gaan hangen en dan doorslikken is makkelijker dan op zijn kop drinken Knipoog
iets drinken met een mes ofzo tegen je wang houden helpt soms ook wel eens. lastig is dat altijd dat als je 1 keer de hik heb je het meteen nog een paar keer krijgt die dag Scheve mond

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 22:03

Precies Boos!
Ik ben er nu weer vanaf, nadat ik me verslikte omdat ik niet ondersteboven water kan drinken Schijnheilig
Maar het gaat straks natuurlijk weer verder Scheve mond
Leo_ke zei dat ik een hap suiker moest opeten Scheve mond Maar dat hielp ook niet, alleen vielen m´n tanden bijna uit m´n mond Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:23

Adem inhouden en een paar keer slikken Lachen

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:19

20 tellen je adem in houden helpt bij mij altijd wel

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:30

Adem inhouden helpt bij mij nooit. Wat wel helpt is juist heel diep uitademen (zeg maar tot je het gevoel hebt dat je bijna stikt). Dan komt je middenrif helemaal omhoog en heeft geen kans meer om ongecontroleerd heen en weer te gaan en dat stopt de hik als het goed is.

Het kan idd wel weer terug komen, hoe dat precies komt weet ik niet.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:42

Hmmm, ik moest van mijn oma altijd eerst 10 slokken water drinken en dan 10x diep in- en uitademen... Werkt bij mij altijd prima.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:51

wat bij mij 9 van de 10 keer helpt is: slokje water drink, en dan inademen, weer slokje water drinken, uitademen, weer slokje water drinken, inademen, weer sloke water drinken, uitademen...enzo ffkes doorgaan...Haha!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:58

Alles dus om het middenrif weer rustig te krijgen. Ik denk dat het even uitproberen is wat bij jou het beste werkt.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:06

Goldie"]
[quote="*Tamara* schreef:
* Water drinken met je neus en oren dicht Verward Haha!


Dan moet je iemand hebben om te helpen, want ik kan niet eens me neus en oren tegelijk dichthouden en dan moet je nog een glas water leegdrinken ook Verward *LOL*
[/quote]

Nee het is makkelijk: eerst doe je een slok *(groot)* in je mond. en dan knijp je je neus dicht en meteen ook de oren. en slik je de water in! tadadaa
maar je kan ook minstens 15 seconde je adem inhouden.. helpt ook..