Samen wonen, wanneer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Samen wonen, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:45

Beetje aan het orienteren, vandaar wat vragen Lachen.

Hoe oud waren jullie toen je ging samen wonen?

Had je toen al een vaste baan of studeerde je nog?

Heb je er achteraf spijt van?

Ik zit dus erg in dubio. Mijn vriend zou het liefste nu al samen gaan wonen. Hij heeft al een eigen boven verdieping (3 kamers, badkamer, keuken, wc, allemaal van zichzelf) en werkt 40 uur per week. Maar ik studeer nog. Werk enkele uurtjes in het weekend bij om mijn beestenbende te onderhouden en zou dus nooit veel kunnen bijdragen in de maandelijkse kosten. Hij zegt dit zelf totaal niet erg te vinden maar ik voel me er wel banketstaaf onder. Het zou makkelijker zijn als ik ook zelf zou werken want ik zou het wel erg graag willen...
Overigens zijn wij 19 en -bijna- 21, misschien nuttige info Knipoog.

ben erg benieuwd naar jullie meningen Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:55

Ik was 20 toen ik ging samen wonen met mijn vriend met wie ik toen pas 1 jaar een relatie had. Nu zijn we 2 jaar verder en alweer bijna 3 jaar bijelkaar. We werkten allebei al fulltime.
Spijt hebben we nooit gehad wel afentoe het gevoel dat we wel erg snel zijn gegaan. Maar we hokken nu bijna 2 jaar samen en het bevalt ons nog steeds prima.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:56

Ik woon vanaf mn 19e op mezelf en toen ik 21 was ben ik gaan samenwonen met mn vriend (ook 21). We hadden toen allebei een vaste baan.
Omdat ik al alles voor mezelf had is hij bij me ingetrokken. Dat maakt die stap denk ik ook wat kleiner als dat je allebei nog bij de ouders woont!
Overigens zijn we na een half jaar verhuisd naar een grotere woning, mijn appartementje werd toch wel een beetje aan de krappe kant... Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 20:15

Ja dat scheeld al veel Spookie Lachen. Ik ben zoiezo niet bang dat het gaat botsen. Aangezien hij al op zichzelf woont woon ik daar ook al bijna (enkel mijn spullen staan nog thuis) en als we niet bij hem zijn zijn we bij ons. We slapen dus al 7 dgn per week samen en zien elkaar net zoveel als dat we samen zouden wonen.
We hebben trouwens pas ruim 7 maandjes iets Lachen.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:35

misschien erg snel maar ik denk dat je die beslissing voor jezelf moet maken kijk naar de voordelen en nadelen en weeg ze af en doe dan wat je hart en je verstand je ingeven dan kan je er moeilijk spijt van krijgen

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:37

Ik ben ook 21 en woon nu 3 maanden samen, mijn vriend is 24 en die kwam ook van zn ouders thuis.. bevalt me prima! Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 20:39

Het is idd nog maar een korte tijd. Maar ik ben zelf vrij nuchter aangelegd en als ik het idee zou hebben dat dit van bijde kanten enkel kwam uit 'the puppy love' dan zou ik het nooit doen Lachen.

Overiges duurt het zoiezo nog wel eventjes hoor want op dit moment huurt hij het nog samen met een kamergenoot en dan vind ik het gewoon te klein (ik heb erg veel troep hehe).

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:56

Nou, dan zou ik me nergens druk om maken hoor! Als je toch al zoveel bij mekaar zit. En botsen doet het bij iedereen wel eens toch? Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:06

Ik (18)woon zelf nog niet samen, maar mijn vriend (20) en ik willen ook gaan samen wonen, maar dat doen we pas over 1,5 a 2 jaar want dan is hij klaar met zijn studie en dan ben ik 2e jaars. We zijn nu al 26 maanden samen, het liefst gaan we nu al samen wonen maarja financiel redden we dat niet.


Maar daarom wachten we tot hij sowiezo werkt.
Ik zou het gewoon doen als ik jou was, geld is zo te lezen geen probleem en als je van elkaar houd, dan maakt leeftijd niet meer zoveel uit. 19 is een prima leeftijd

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:10

Sander en ik waren 21 en 23 toen we gingen samenwonen. We kenden elkaar toen zo'n 8/9 maanden.
Sander werkte fulltime en ik deed een deeltijdstudie. Als je er beiden geen problemen mee hebt dat je minder geld in te brengen hebt, hoeft dat geen probleem te zijn.
Wij spraken af dat Sander de grootste financiƫle last droeg en ik het grootste deel van het huishouden deed. Dat is een tijdlang heel goed gegaan.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:33

Ik was 24 en was toen al 7 jaar samen met mijn vriend. Hij studeert nog, ik werk al.
Net als in jouw situatie kan hij niet veel betalen, studenten hebben nou eenmaal niet zo veel te makken Haha!
Aangezien het mijn huis is, betaal ik de maandelijkse lasten. Hij betaalt de boodschappen. Zo hebben we dat een beetje verdeeld.
Ik heb overigens geen spijt. Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:36

ik had sinds mn 15e verkering met mn vriend en we zouden gaan samenwonen als ik 18 was (hij woonde hier al in de boerderij en we schelen 6,5 jaar)
maar als 17jarige sliep ik al in het weekend bij hem, later van zo-ma en van do-vr ook al, ik was op het laatst nog maar 2 dagen thuis (balend) dus toen heb ik mtoestemming van mn moeder gekregen om samen te gaan wonen.
ik heb tot mn 20e gestudeerd, en heb nu een baan.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 21:51

jantina schreef:
Ik was 24 en was toen al 7 jaar samen met mijn vriend. Hij studeert nog, ik werk al.
Net als in jouw situatie kan hij niet veel betalen, studenten hebben nou eenmaal niet zo veel te makken Haha!
Aangezien het mijn huis is, betaal ik de maandelijkse lasten. Hij betaalt de boodschappen. Zo hebben we dat een beetje verdeeld.
Ik heb overigens geen spijt. Haha!


Net andersom, hij kan het betalen, maar ik niet Lachen
Maar het gaat om het idee he Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:53

ik kon eerst ook niet de helft in kosten bijdragen, maar wel wat, mijn vriend vond het gewoon fijn dat ik er was en het huishouden wat deed, die kosten maakte hij toch al, dus eerst heb ik bijgedragen wat ik kon (vooral boodschappen), nu betalen we elk de helft van de kosten

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:57

Ik denk toch dat ik voorstander ben van eerst op jezelf. Lekker onafhankelijk van elkaar leren leven. Tijd genoeg om later samen oud te worden...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 22:15

Dat ga ik zoiezo niet doen Laura Lachen.
Ik heb daar echt een giga hekel aan. Het is voor mij OF thuis blijven OF samen wonen. 3e weg is er niet Knipoog

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:19

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om pas samen tegaan wonen als je beide een inkomen hebt.
Ik weet niet hoelang je nog bezig bent met school?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:21

Ik was 20 en hij 29 dat we gingen samen wonen. We wonen nu 3 jaar samen en het bevalt prima Haha! OK dan! Ik werkte toen en hij ook. Nu studeer ik inmiddels weer.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:39

Ik ben samen gaan wonen toen ik nog studeerde en hij al een gewoon inkomen had. We hebben er toen voor gekozen ieder naar rato te laten bijdragen in de vaste lasten (maw ik betaalde wel mee, maar een stuk minder dan hij).
Ik ben gaan samenwonen toen ik een jaar of 20/21 was. Heb eerst een jaar of 2 op mezelf gewoond in een studentenkamer (maar dat was lang zo gezellig niet als lekker met zn tweeen wonen).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:34

Ik was net 19 toen we samen ene huisje kochten, hij was 23 geloof ik.
Ik was 21 toen we uit elkaar gingen en het huis verkochten Haha!

We waren toen al bijna 5 jaar bij elkaar en eigenlijk was iedereen er van overtuigt dat het voor elkaar zou zijn.
Jammer genoeg dus niet.

Daarna kreeg ik een vriend die na 3 weken opperde dat ik best bij hem in kon trekken omdat we het zo leuk hadden samen.
Dacht het dus niet.
Buiten dat 3 weken te kort is ben ik er ook wat huiverig voor geworden.

Maarrrrr de tijd dat we samen dat huis hadden was geweldig, samen thuiskomen, koken, samen slapen en opstaan, huisje opruimen en gezellig maken.

Als jij denkt dat het goed is ga er voor en geniet ervan.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:42

Wij gaan in augustus samenwonen. Ik ben dan bijna 27 en mijn vriend bijna 31. Na 1 jaar verkering zijn we steeds meer op zoek gegaan naar ons droomhuisje. Een half jaar geleden hebben we die gevonden en sinds maart 2004 staat ie op onze naam. Als we in augustus gaan verhuizen dan zijn we 2 jaar bij elkaar.
Misschien wat aan de snelle kant maar het voelt goed aan en wat er in de toekomst gaat gebeuren kan ik (gelukkig) niet zien.

We werken trouwens allebei 40 uur per week en ik heb al eerder op mezelf gewoond (als student Knipoog ). Alleen mijn vriend komt zo uit het huis van zijn ouders (moederskindje Knipoog )

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:07

Met mijn 1e ex was ik 20 en hij 21. Met mijn 2e ex was ik 23 en hij 24.
Eerste samenwoontraject duurde 1 jaar (beiden nog naar school), het tweede 6 jaar met tussenpozen (beide werkend 'bij aanvang').

Ben het trouwens wel met Laura eens, een poosje op jezelf is volgens mij iets wat je gedaan moet hebben!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 01:34

Ik geloof dat ik een uitzondering ben in dit verhaal.
Ik woonde op mezelf (niet zolang)
Ging bij een vriend op visite, vond tib daar, vroeg of hij in mijn binnenzak mee wilde want slaap had ik nog niet, maar ik vond het te laat om daar te blijven zitten. Dat is de avond geweest dat hij bij me introk. 2 maanden later zijn we samen verhuisd en nu is het 4 jaar verder en leven we nog steeds samen.
Ik werkte toen 15 uur, hij 40. Inmiddels werk ik minder vanwege mijn ziekte(moeilijk een passende baan te vinden) en hij nog steeds 40 uur.
Goedkoop wonen we niet, maar je leeft naar wat je hebt.

Ik zou zeggen, maak de keus die voor jou het beste voelt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:05

Wij zijn nu bezig met een huisje *spannend*, ik ben 19 en studeer nog en mijn vriend werkt..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:57

Op het moment jij nu gaat samen wonen word je wel afhankelijk van hem he!! Hij zorgt dan voor eten op tafel enz. Als je eenmaal uit huis bent is de stap erg moeilijk om weer terug te gaan houd hier goed rekening mee.
Dus mocht het je niet bevallen... of het gaat niet goed tussen jullie moet je of terug naar huis of onder zijn dak blijven wonen en afhankelijk blijven van hem.

Als ik in jou situatie had gezeten had ik het niet gedaan. Ik zou nooit afhankelijk van iemand willen zijn
Maar dat is ieder voor zich Knipoog