Wat zouden jij doen? doorrijden of stoppen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 01:28

Stoppen. Je bent getuige van een ongeluk, volgens mij ben je dan zelfs verplicht om te stoppen.

Het is echt niet zo dat die man jou de schuld in de schoenen kan schuiven, de politie (ja, ook de Duitse) luisterd naar beide verhalen. Daarbij stopten er inmiddels meer getuigen.

Maar wat me even ontgaat...

Hoe ik het nu lees zat die man, tijdens de file, wat te duwen en te doen. Toen het weer reed had hij genoeg afstand (let wel: ik zie nergens staan dat ie kleefde, dus ik ga ervanuit dat er voldoende afstand tussen zat). De man die langs je ging rijden en begon te seinen was een andere?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:17

In Roermond ben je iig wel strafbaar Clown

*edit: strafbaar is een beetje ene te groot woord denk ik... Als ze hier erachter komen dat je getuige was van een ongeval en je hebt je niet gemeld, dan krijg je iig een berisping.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 30-03-04 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:12

Chronos schreef:
Als je verders niet betrokken bent bij de omhelsing van de vangrail dan kun je gewoon door rijden echt in duitsland hebben ze gewoon die mentaliteit... gelijk bellen enzo.


Eh... Lijkt me vrij logisch, dat er 'gelijk gebeld' wordt wanneer er een ongeval plaatsvind?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:01

So? Fout is fout... Ik denk overigens niet dat die man die belde belde omdat de TS iets fout gedaan had, maar vanwege het ongeval...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:53

Nou je het wat duidelijker uitlegt zou ik zeker gestopt zijn... Je zegt zelf al dat die andere man dacht dat zij er wat mee te maken hadden (in feite hadden ze dat ook, de verongelukte man wilde hen inhalen), dus de kans is heel groot dat je alsnog de politie op je dak krijgt...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:37

Nee klopt, maar voor buitenstaanders ziet dat er al heel anders uit... Als de bellende man de politie op hun dak stuurt hebben ze een groter probleem dan wanneer ze gewoon gestopt waren en een getuigenis af hadden gelegt.
Reden voor mijn opmerking was dat wanneer het echt achter je gebeurd, ik wel gestopt zou zijn, maar velen niet. In dit geval wilde de man hen inhalen. In dat geval zou ik dus zeker gestopt zijn...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:13

Het gaat de politie er niet om of zij er iets aan kunnen doen ja of nee, maar hoe het over komt op omstanders (in dit geval niet erg best ben ik bang) en dat ze getuige waren van een ongeval waarbij ze doorgereden zijn..

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:56

Behalve als ze jou gaan beschuldigen, dan valt er genoeg te verklaren. En aangezien ik zo'n vermoeden heb dat er mensen denken dat haar ouders iets met het ongeluk te maken hebben...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, alweerkwijt, Amazonbot, Apacheshadow, Buxy, Facebook, Freekfuchs, GoogleAdsense, Lis_Ol, Nayan, NogSteedsGek, onpaard, Waratje en 151 bezoekers