Zenuwen voor morgen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Zenuwen voor morgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:24

ik moet vrij plotseling morgen naar het ziekenhuis... zou eerst op 16 april gebeuren en vrijdag werd het verzet naar morgen. Ik ga onder narcose voor een tandarts behandeling en het trekken van 2 verstandskiezen.

Ik ben nog nooit eerder onder narcose geweest dus ik vind het doodeng, ben bang dat het lang blijft hangen, misselijk, dagenlang duf-konijn gevoel enzo... helemaal omdat komende vrijdag de tentamenweek begint! Had ik nou een week niets om bij te komen zou het minder spannend zijn misschien. De behandeling zelf roept ook spanning op, ik heb orthofobie, en ook al maak ik het niet bewust mee, het idee is al genoeg om hier met dichtgeknepen keel te zitten.

Ik zit nu al aan de kalmeringspillen, mij heel lief voorgeschreven door de dagverpleegkundige. Maar ik heb echt vreselijk de zenuwen...

Heeft er iemand optimistische verhalen? Enge verhalen hoef ik even niet te horen alsjeblieft. Maar misschien heeft iemand meeval-verhalen over verstandskiezen en/of onder narcose gaan? Ik zit te trillen hier. Normaal ben ik nooit zo...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:28

Ik wens je alvast heel veel sterkte morgen!
Maar ik heb gehoord dat verstandskiezen trekken niet zo'n probleem is, omdat die bijna (of een heel korte) wortel hebben. Al het goed is valt dat dus mee Lachen
Met een verdoving heb ik geen ervaring, maar daar heb ik i.i.g. (met een moeder die vaak naar de tandarts is geweest en al veel verdovingen heeft gehad) geen horrorverhalen over gehoord. Behalve dat het een vervelend gevoel is.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:29

ik ben al een paar keer onder narcose geweest en die dufheid is dus echt maar de eerste paar uur hoor, al is dat misschien wel van mens tot mens verschillend, bij mijn was dat de eerste paar uur dus!!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:30

Misschien een gekke vraag, maar waarom moet je onder narcose voor het trekken van verstandskiezen ??
Bij mij moest dat ook wel in het ziekenhuis gebeuren, maar gewoon onder plaatselijke verdoving Lachen en dat viel echt reuze mee!
Of heeft die narcose meer te maken met de tandarts behandeling (Ik weet niet wat die inhoudt) ??

Maar in ieder geval veel sterkte en maak je niet te druk!
Voor die artsen is het gewoon hun dagelijkse werk en is iemand onder narcose brengen en er weer uit "routine", dus maak je daar maar geen zorgen over. Succes ook met je tentamenweek Lachen

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:32

Heb geen ervaringen met de verstandskiezen, maar wel met de narcose. Dat valt echt reuze mee Je krijgt een soort slaapmiddel ingespoten en voor je het weet slaap je al, en voel je helemaal niks.

Veel sterkte, en hou je taai Ach gut

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:34

Ik ga onder narcose omdat de tandarts zo rustig kan werken (orthofobie = volslagen paniek bij de tandarts) en dan kunnen die kiezen er ook gelijk uit. Gedeelte van het enge is ook dat ik m'n hele leven nog nooit een dag in het ziekenhuis heb gelegen, alleen een paar keer geweest voor ademhalingsonderzoeken enzo. Het idee om onder narcose te gaan, de controle over m'n lijf op zo'n manier over te geven aan een ander, zeker iemand die ik niet ken, is heel beangstigend.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:37

In dat geval zou ik proberen of je niet even vooraf een gesprekje kan voeren met de persoon die de narcose zal uitvoeren. Lachen

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:38

ArwenLune, je bent daar in goede handen.
Daar moet je je echt geen zorgen om maken.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:53

ArwenLune ik ben al 7 keer geopeerd en alle operatie si onder narcose geweest
Misselijkheid gaat snel over als je een glaasje cola drinkt
Je moet dan 1x overgeven en dan is het over\
De eerste 3 dagen goed uitrusten want dan ben je het snels van de narcose af
Maar als je dat niet doet kan je er 3 maanden last van houden

Verder ben je echt in goede handen en dat je zenuwachtig bent dat begrijpen zij ook wel

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:19

Ik zou een moord doen voor narcose bij tandarts-ingrepen, wees blij dat je straks onder zeil bent en er niets van voelt, always look on the bright side of life Knipoog
Ze gaan je vast goed voorlichten over de narcose, gaat helemaal goedkomen, succes morgen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 22:21

Ik denk dat het het idee is van m'n ogen dichtdoen, en dan wakker worden en dat er dan dingen met je lichaam gebeurd zijn waarvan je niets weet en geen controle over had... *ril*

pmarena

Berichten: 48081
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:23

Denk dat je maar 1 ding kunt denken : je moet TOCH , en morgen ben je er vanaf , hoe dan ook Tong uitsteken

Idd akelig zeg als je ineens te horen krijgt dat het al morgen gaat gebeuren , dacht je dat je nog even veilig was...brrrr Scheve mond

Heel veel succes morgen , en dat ze die narcose er maar snel inmikken Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:37

Heb geen ervaringen hiermee, dus ook geen negatieve Knipoog

Maar heel veel sterkte morgen Ach gut

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:41

Ook sterkte van mij, ik heb er geen ervaring mee, maar kan me je angst echt wel indenken!
Maar gelukkig dat het eerder kon, dan zit je er niet zo lang meer tegen aan te hikken!
Morgen om deze tijd is alles achter de rug!!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:30

Hoe is het afgelopen?? Ik moet ook nog verstandskiezen laten trekken en eentje zit scheef, fijn die mag er dus uitgebikt worden. Mijn tandarts wil het wel zelf doen, maar ik zie me al zitten met die spuiten, ik HAAT naalden. k zat zelf te denken aan een flinke dosis rustighoud middel, zitten, mond open en hopen dat ik niet ga stressen....

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 06:50

jantine2, ze moet nog...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 07:56

Ik wilde ook onder volledige narcose toen mijn verstandskiezen eruit moesten, maar dat mocht niet. Toch maar plaatselijk dus, en het viel best mee. Goed koelen en spoelen na afloop, dan komt het helemaal goed!! Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 09:22

Jee die pilletjes doen het wel goed hoor... ben helemaal kalm nu... heeeerlijk... het is nog wel eng, maar ik het niet meer dat dichtgeknepen-keel gevoel....

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:29

Zo als iedereen al zegt, die narcose valt best mee. Ik ben van de zomer voor het eerst onder narcose geweest omdat m'n amandelen er toch maar uit moesten. En daar waar ik onder narcose gebracht werd kwam in in eens een kennis tegen, dus ik aan het teuten en het volgende moment werd ik wakker op de uitslaap kamer. Hufters, kan je niet eens je gesprek fatsoenlijk afmaken Tong uitsteken .

Succes vandaag!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:38

Ik ben 3 weken geleden geopereerd en was ook zo bang. Heb wat valeriaan genomen van te voren en me keurig aan gehouden dat 24 uur van te voren niet mag eten(voorkomt misselijkheid en overgeven tijdens narcose). Een uur voor de narcose kreeg ik een pil en een minidrankje en werd zo sloom en relaxt, niets boeide me nog, zelfs het infuusprikken voelde ik niet(ben onzettend bang voor naalden). Twee uur later werd ik wakker en kwam er snel en goed bij, weinig pijn en niet misselijk, alleen een rauwe keel, maar daar hebben ze een spulletje voor. Mijn ervaring is dus erg goed en die pil van te voren maakte al mijn angst weg. Veel succes en rustig aan doen erna. Vraag je voor de zekerheid wel ff een briefje aan je arts dat je narcose hebt gehad, want mijn geheugen werkt nog niet optimaal, alleen ik denk dat het bij jou niet het geval is, want je hebt waarschijnlijk een korte narcose gehad. Iig veel sterkte!

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:05

Kimberley77 schreef:
Ik ben 3 weken geleden geopereerd en was ook zo bang. Heb wat valeriaan genomen van te voren en me keurig aan gehouden dat 24 uur van te voren niet mag eten(voorkomt misselijkheid en overgeven tijdens narcose). Een uur voor de narcose kreeg ik een pil en een minidrankje en werd zo sloom en relaxt, niets boeide me nog, zelfs het infuusprikken voelde ik niet(ben onzettend bang voor naalden). Twee uur later werd ik wakker en kwam er snel en goed bij, weinig pijn en niet misselijk, alleen een rauwe keel, maar daar hebben ze een spulletje voor. Mijn ervaring is dus erg goed en die pil van te voren maakte al mijn angst weg. Veel succes en rustig aan doen erna. Vraag je voor de zekerheid wel ff een briefje aan je arts dat je narcose hebt gehad, want mijn geheugen werkt nog niet optimaal, alleen ik denk dat het bij jou niet het geval is, want je hebt waarschijnlijk een korte narcose gehad. Iig veel sterkte!
idd, ik ben ook bang voor naalden maar heb er ook niets van gemerkt! En ben absoluut niet misselijk geweest, ik wilde meteen al eten omdat ik zo lang niets gegeten had!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:44

Cody schreef:
always look on the bright side of life Knipoog
!


AT, AT the bright side of life.

En dat overgeven, is dat wel handig als je twee japen in je mond hebt en dat zuur uit je maag daar doorheen komt???

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:45

Hoest gegaan Arwen?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:52

Dat wilde ik ook net vragen Fasel Haha!

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:54

idd dat vroeg ik me ookal af.... Schijnheilig