help, ik heb RAD in mijn stal met konijnen!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

help, ik heb RAD in mijn stal met konijnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:13

ik heb dus mijn eigen fokstam kleurdwergen en heb vanmiddag RAD ontdekt waar ik dus absoluut niet blij mee ben!!

in de afgelopen maanden vond ik 6 dode konijnen, verspreid in tijd hoor, na sectie, ja ik doe sectie sorry, kon ik niet echt iets vinden behalve op 2 konijntjes!
twee keer in een week worden de hokken helemaal schoongemaakt en ontsmet en toch nog RAD, onbegrijpelijk!
deze morgen ben ik nog wezen voeren en deze middag met visite erbij want die wouden ff de konijntjes zien ernaartoe en lag er 1tje dood, ik was dus flink pissed of toen ik het snot op de neus zag die dus echt viesgroen was, ik wist het gelijk, RAD dus, nu heb ik nog een paar konijntjes over en die zullen het dus ook wel hebben, daar kan ik dus niet meer onderuit!

ik had net een hele goede foklijn met oranje kleurdwergen, ik was de enige in zuid holland die ze had op tentoonstelling en nu dit in mijn stal!!
na 4 jaar zwoegen ben ik nu alles kwijt Boos!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:35

voor zover ik begrepen heb uit medefokkers kom je er niet meer vanaf en kun je al je konijnen slachten, ik en slachten, no way dus maar diertjes laten lijden zie ik ook niet zitten.

ik heb verder nog nooit RAD gehad in mijn stal maar mijn man die vroeger een stal had met duitse hangoren en die ook eens RAD gehad heeft is er dus echt niks meer aan te doen.
Zijn stal kreeg RAD doordat er twee konijnen op tentoonstelling zijn geweest en het daar opgelopen hebben Scheve mond
mijn dieren zijn het laarst op tentoonstelling gegaan in 2002, vorig jaar had ik moeite met mijj voedsters om te laten dekken waardoor de jongen te laat geboren waren en ik het principe heb dat er hier geen enkel konijn tentoonstelling loopt voor ze 6 mnd zijn!

dus van tentoonstelling kan het niet komen!!

voor RAD kun je je konijn laten enten en daar begin ik dus niet aan aangezien ik niet 1 konijntje heb en in principe geen enkele fokker dat doet tenzij het echte topkonijnen zijn!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:48

dutske schreef:
je zei net dat je enkele mensen je konijnen liet zien, misschien dat ze het via deze manier opgelopen hebben? door bezoekers?
best denk ik dan dat je ze laat slachten of een spuitje geeft
sterkte


toen ik het aan die mensen liet zien, lag het ene konijn al dood, de andere konijntjes van de afgelopen maandenwaren al dood maar toen was er nog niemand andewrs bijgeweest!!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 10:24

RAD = RHD heb ik me nu laten wijsmaken Scheve mond maar goed het komt dus op hetzelfde neer en blij ben ik er nog niet mee!!

TErughalen bij andere fokkers kan ik niet aangezien oranje dwergkonijnen heel slecht te verkrijgen zijn, ik was de enige die er in zuid holland tentoonstelling meeliep en heb verder nooit gehoord dat iemand anders zo ooit had, dat was juist de uitdaging voor me, dat ras want er waren er al veel voor me maar er kwam nooit iets uit, snap je!!

opnieuw beginnen doe ik niet meer, althans zo denk ik er nu over, want ik ga verhuizen en om alles opnieuw te beginnen, ik heb het gevoel dat ik het bewezen heb maar helaas was het voor korte duur!!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 11:23

ShannaY schreef:
Eigenlijk is het toch je eigen schuld ?
Klinkt misschien een beetje banketstaaflig, maar jij had geen zin om ze te eenten, omdat je te veel konijnen hebt, jij bent toch ook ingespoten tegen MC..
Het is banketstaaflig, maar als ze gewoon geënt waren was dit waarschijnlijk niet gebeurd.

Evengoed balen !


een RHD enting bied geen gehele garantie dus het kan nog gebeoren, jongen bv kun je niet laten enten tot ze een bepaalde leeftijd hebbem, de kans dat je het krijgt is idd minder groot, dus ja had ik maar geent maar dat is nu voor mijn een koe in zijn kont kijken.

ik had nooit gedacht dat ik het ging krijgen want mijn nijnen komen nooit in aanraking met konijnen van buitenaf, zitten trouwens ook nooit buiten en er komt geen enkel ander mens aan dan ik!!
maar als je het banketstaaf wil kijken is het ook zo, had ik geent dat was de kans minder geweest dat ik het gehad!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 22:00

djangogirl schreef:
ohw wat erg!!! ik was al helemaaal overstuur toen mijn ene konijn doodging maargoed als je fokker bent heb je natuurlijk mindere band met je beestjes. Wel erg Scheve mond mijn ezijn volgensmij niet geent tegen rhd. ik heb ook geen idee wat het inhoud.


pardon?

een mindere band met je beestjes????

je hebt er juist een hele goede band mee anders fok je ze niet en koop je een gewoon konijntje, als fokker heb je niet 1 konijn maar soms wel 20 en als je er dan geen band mee zou hebben dan zou je dat ook niet doen!!

en idd, RHD inenten voorkomt niet alles en nee, je konijn moet niet RHD ingeent worden voor tentoonstellingen!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Dees, GoogleAdsense, IASCrawler, Laarvv, laurabe, Lemonadee, Maaaarije, ManonGrr, moOby, MuffinX, Niobe, redbutton, RoronaZorro, s1993, Winged, Xyris en 63 bezoekers

cron