Euro handig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

EuroCENT handig?

Ja
19 (100%)

Totaal aantal stemmen: 19


Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Euro handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 14:39

Ik vind het wel handig alleen die rare eurocents mogen van mij wel weg. Wat heb je nou aan 1 eurocent en 2 eurocent? dat snap ik niet. Ik hoop dat ze die er gauw uithalen. Wat is jullie mening over de euro?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:41

de economie waar het o zo handig voor schijnt te zijn interesseert mij niet zo! Ik vind het zelf maar onhandig, maar denk op zich dat we er best snel aan zullen wennen, alleen is het ff lastig dat er geen kwartjes en briefjes van 25 meer zijn, en inderdaad weer losse centen, tsja, dat hoeft van mij ook niet zo nodig.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:44

Met die kleine centen is het veel makkelijker om gepast te betalen en kunnen ze ook niet meer afronden. Als iets eerst bijv 9.97 gulden kostte, ronden ze het af naar 10,- en had je dus 3 cent verlies, op zich niet zo'n probleem, maar door je hele leven gezien kun je zo best veel geld besparen hoor! En 2 eurocent is ongeveer 5 cent nu dus alleen de 1 eurocent is erbij gekomen. Ik vind de euro wel superhandig, venlo ligt vlak bij de duitse grens, dus het is nu niet meer nodig om geld te wisselen als je naar duitsland gaat. Ook als we bijv naar Disneyland gaan is het niet meer nodig om geld te wisselen, en als je de koers van guldens naar euro's doorhebt, hoef je ook niet allemaal die wisselkoersen van het buitenland te kennen!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:47

ik vind die euro echt klote!!! Ik snap er nix van!! Ik moet ook nog mn eurokit opgaan halen! Maar ik snap er echt NIKS van

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 17:06

euro's zullen in het begin wel even wennen zijn maar net zoals met de nieuwe lay-out van bokt snap ik niet dat mensen der moeilijk over doen. Dat is/komt er nou gewoon en daar doe je nix aan dus je zult er mee moeten leven!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:41

tuurlijk moeten we wennen aan de euro's. maar als je op vakantie gaat met een andere valuta, moet je toch ook even wennen? na 2 weken gaat het alweer goed, dat gebeurd vast ook met de euro. ook met die kleine rotcenten enzo.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:10

Nou, ik vind het heerlijk dat de Euro komt, en ik kan het niet afwachten! Mijn ouders wonen in Belgie, net over de grens (mijn vader werkt daar, dus niks vluchten voor de belasting) en we gaan ook wel eens winkelen in Aken. Als je een rondje Europa doet ben je zo veel geld kwijt aan het inwisselen van geld als je van land naar land gaat, het is gewoon niet leuk meer. Het zal even wennen zijn met de nieuwe munt, maar ik vind ze heel mooi gemaakt (heb gisteren mijn Eurokit afgehaald), en het zal je op de lange duur heel veel geld schelen. Ik ben er zeker van dat je op de eerstvolgende vakantie eerder door hebt dat men probeert je in de zeik te nemen en men je als toerist probeert kaal te plukken. Zo heb je gauw genoeg door als je voor een gondeltoertje door Venetie ineens omgerekend 80 piek moet neertellen, en ook dat je op een terrasje in Parijs plotseling een tientje kwijt bent voor een kopje koffie. Hoe vaak geef je niet teveel uit omdat je het allemaal niet zo snel kunt omrekenen?
Dus ik tel de dagen dat de Euro komt. Ik heb absoluut geen last van die Eurocent, en ik ben HEEL blij dat de 10 Eurocent groter is dan ons dubbeltje!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:29

ik heb nu een hekel aan de euro,maar dat komt omdat we er zo'n groot iets van maken.Al die reclames,spellen over de euro.
nou en,laat die euro lekker komen,maar ga er niet een hele ophef over maken.Ik kots nu echt elke keer als er weer zo'n achterlijke euroreclame voorbij komt Misselijk

maar verder....laat die euro maar komen.eerst ff wennen,maar dat komt wel weer goed.Net als die eurocenten,ik vindt het nu heel onhandig maar dat gaat denk ik ook wel weer over

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:53

lijkt mij zeer onhandig.sta je de eerste weken met een dronken klapper in de kroeg.Moet je eerst ook nog nadenken welke munten je moet gebruiken.Zeer frustrerend eigenlijk wel.Maar gaat wel wennen op den duur hoop ik.Hoorde dat een glas bier hier nu 1,80euro gaat kosten. Boos!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:55

Het lijkt mij wel handig, geen geld meer inwisselen (niet moeilijk doen met die Francs enzo Haha! ) en je kunt gepast betalen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 22:48

onhandig, die 1 cent etc
blerg.. en het lijken net speelgoedmunten die eurocenten!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 00:07

Voor mij hoeven die centen niet zo nodig. Als het wordt afgerond naar boven of beneden betaal je over het gemiddelde van al je uitgaven genomen niet meer.

Tegen de Euro op zich heb ik geen bezwaar, wel tegen de poeha er omheen. En een Europeaan zoals ze dat in de politiek bedoelen hoef ik ook niet zo nodig te worden. (Daar is die Euro tenslotte onder andere om begonnen.)

Het lijkt me in het begin wel moeilijk om de gevoelswaarde van het geld terug te bepalen.
We kunnen wel zien dat de soep van Honig duurder is dan die van Knorr, maar het is moeilijk te bepalen of beide soepen gewoon duur zijn.
Vb: Honig 2 Euro, Knorr 1,75 Euro. Nou, da's duidelijk. Die van Knorr lijkt goedkoop. Maar 1,75 Euro voor een pakje soep is natuurlijk eigenlijk heel duur!

Met benzine is dat nog lastiger. Daarbij gaat het echt om centen.

Maar goed, alles went, dus ook de Euro! *LOL*

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 09:48

Ik kan bijna niet wachten tot die Euro er eindelijk Komt! Ik word niet goed van al dat wisselgeld in mijn portemonnee. Nu nog de dollars erbovenop gooien en het pond en de zweedse kroon en we zijn helemaal uit de ellende. Zo'n onzin, ik heb dus nog steeds Duitse Marken, Belgische Franken, Franse Franken, Italiaanse lires etc etc etc. Wordt er net goed van. Die Gulden is pas een paar honderd jaar oud, we kunnen er heurs zonder..

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 10:17

Dat het net speelgoedmunten lijken, komt omdat je de munten niet gewend bent. Buitenlands geld vinden de meeste mensen ook net monopolygeld.
Ik kan me ook nog goed herinneren dat de vijf guldenmunt kwam i.p.v. het briefje van 5. Dat leek in het begin ook nepgeld en nu weten we niet beter.

Een paar maanden geleden ben ik in het Dagobert pakhuis in Lelystad geweest. Hier werden alle euro's ingepakt en gereedgemaakt voor verzending. Vreemd gevoel hoor als je daar tussen miljarden aan euro's staat.
Enorm strenge veiligheidseisen daar trouwens. We hebben een rondleiding door het hele produktieproces gekregen. Op een gegeven moment viel er ergens een muntje op de grond. Ik dacht ook eens aardig te zijn en dat op te rapen, gelijk 2 man van de beveilingsdienst om me heen of ik dat niet meer wilde doen.
Na afloop werd ook iedereen gefouilleerd.
Als je die nieuwe munten in die grote bakken zag liggen, leek het trouwens wel veel op speelgoedgeld, lekker glimmend enzo.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 10:31

Yentl schreef:
blerg.. en het lijken net speelgoedmunten die eurocenten!


Ja dat vond ik nou ook als je ze laat vallen hoor je ook helemaal geen gerinkel Verward Dat vond ik net zo leuk.

Verder is het wel handig niet meer al die andere munten maar die centen Misselijk