Foto's verkleinen in Paint ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Foto's verkleinen in Paint ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 22:25

kan dat ? en zo ja hoe ?
Wij hebben nl geen "echt" foto programma, en ik wil dus graag een foto verkleinen, en om nou in mijn beeldscherm te gaan knippen, tja....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 22:53

Volgens mij niet, maar ik gebruik altijd een ander programma dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 23:51

Ik heb even voor je gekeken, maar het kan wel, hoor.

Klik in het menu "Afbeeldingen" op "kenmerken". Je krijgt dan een venstertje waarin je kunt aangeven hoeveel pixels je foto moet worden of hoeveel cm of inches. Je foto wordt dan ook kleiner in bytes. (of groter natuurlijk, maar dat ziet er meestal niet uit! Haha! )

Je kunt ook eerst en stuk uit de foto knippen als er bv te veel blauwe lucht op staat of als je plaatje een bepaalde vorm moet hebben voor je usericon. Het is alleen wel lastig om een exact vierkantje te krijgen. (Kies de knop "selecteren", ofwel het gestippelde rechthoekje, en trek een vorm. Klik met je rechtermuisknop in het vak en kies knippen of kopiƫren. Kies in "Bestand" voor "nieuw". Klik weer met je rechtermuisknop en kies "plakken".

Met een "echt" fotoprogramma gaat het wel makkelijker, maar als je niets anders hebt gaat het zo ook wel!

Succes! Knipoog