2e poesje er bij of niet??? Wie heeft er tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

2e poesje er bij of niet??? Wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 19:50

Ik ga als alles mee zit over 2 1/2 maand op mezelf wonen.
Een van de katten van thuis gaat mee, dat is Roosje (zie profiel).

Mijn vraag is nu als ik daar nu zo een paar maanden woon, en roosje is ook al wat gewent, kan ik dan nog een jong poesje erbij nemen of niet.

Wat vinden jullie, en graag je motivatie bij je antwoord.
Mijn roosje vind het zorgen voor een ander dier heel leuk onze andere kat accepteerd dat niet dus vandaar dat ik er een poesje bij wil hebben.

Het poesje de kitten komt dan wel uit het asiel!!!!!! OK dan!

Al vast bedankt!!!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:12

Nou lijkt mij een heel leuk idee hoor! wij hadden eerst 2 poezen en die waren denk ik 4 jaar ofzo en toen had ik een kitten gevonden en opzich hebben ze die aardig geaccepteerd!

En een kitten uit het asiel daar kan ik zowiezo al geen nee tegen zeggen natuurlijk! Dat is een hartstikke goed idee!

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 20:22

Ja dat dacht ik dus ook van een kitten uit het asiel, ik bedoel roosje komt ook uit het asiel en het is echt een schat van een beest.
En ik sponsor er nog een goed doel mee ook!!!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:26

Een kat is best wel een solitair levend dier toch? Op zich kan ie ook wel in zn eentje zich vermaken. Je kunt altijd evt. een kitten op proef nemen om te kijken of dat goed gaat met Roosje.

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 20:28

IK weet zeker dat het goed gaat, en weet je wat het is roosje wil zooo graag voor een dier zorgen maar met onze andere kat gaat dat gewoon niet hij wil het niet en een kitten zeker weten wel die denkt dan hoop ik dat het zn mama is, en dan is ze ook niet alleen.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:35

Ik zou er ook een bijnemen, zo'n kat is niet zo heel veel werk en ik weet uit ervaring dat 2 katten zich beter vermaken dan 1 alleen. (wij hadden eerst altijd 1 kat, tot witje er bij kwam. Vanaf toen is rooie veel aanhankelijker en speelser geworden) Zeker ook omdat jou kat dus al een andere kat gewend was.
Onze kat was weggelopen, dus hebben we een nieuwe gekregen. Later kregen we die weggelopen kat (gelukkig) weer terug, wel ziek en echt slecht, maar je zag echt hoe hij opknapte van het andere katje. Helaas ondertussen wel doodgegaan.

Maar goed, een proeftijd kun je iig altijd proberen, als het niet blijkt te gaan zit je er niet aan vast.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:48

Zal best goedkomen hoor, katten zijn heel sociale dieren, ik heb er ook 4 want als ik iets zieligs tegenkom dan moet dat mee naar huis Schijnheilig Tot voor kort had ik er 5,helaas is de laatste aanwinst, een katje wat vorige zomer bij mij gedumped werd, door een auto aangereden Huilen . Maar zoals dat altijd gaat zal er ws deze zomer wel weer kittens gedumped worden bij mij (ik woon vlak bij een asiel...en sommige mensen willen blijkbaar niet zover rijden) ze zijn welkom hoor ! Hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar tegenwoordig leven mijn katten in een "compound" ze kunnen het erf niet meer af. Ik woon dan aan een stil landweggetje, maar blijkbaar komen er toch genoeg auto's voorbij om een kat te vermoorden.

Ik snap nooit zo goed waar dat fabeltje vandaan komt dat katten solidaire wezens zijn. als ik bij mijzelf kijk is dat echt anders, ze liggen het lieftst dicht tegen elkaar aan Verward Zoals vanmiddag, heel de familie op het gras in de zon...toppunt van geluk (voor allemaal) is als ik daar ook nog eens bij ga zitten Clown

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:00

Katten zijn inderdaad erg sociaal en zo te horen gaat jouw kat de nieuwe kat helemaal accepteren. Ik vind zelf 2 katten beter als 1. Ze vermaken zich beter met z´n 2tjes.
Ik heb expres voor 2 katten gekozen, juist omdat ze dan nooit alleen zijn. Uiteindelijk heb ik er nu 3, maar ja, daar hangt een heel ander verhaal aan. Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:34

Ik zou het wel doen! Michiel en ik hadden eerst ook één kat, Poeba, maar ik had het idee dat hij een beetje eenzaam was... En noem mij maar gek Tong uitsteken maar ik wil wel eens met iemand een gesprek hebben en dat geldt toch ook voor katten? Veel leuker als ze een maatje hebben! Dus na een jaar hebben we Rembo, zijn halfzusje erbij genomen! In het begin moesten ze wel erg wennen aan elkaar, maar als ze nu bijelkaar liggen en Rembo krijgt een wasbeurt van Poeba dan hebben we toch de juiste keus gemaakt!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:41

Toen mijn vriendin een ander poesje bij het assiel ging halen zeide ze dat ze dat vooral niet moest doen voor die andere kat die ze al had.

Katten zijn vrij op zichzelf en accepteren vaak wel een andere kat, maar meer als accepteren is het niet. het zijn geen kuddedieren he? Ze leven altijd alleen.

Als je twee poesjes uit hetzelfde nest haalt dan is dat wat anders.

Een tweede poes moet je dus vooral voor jezelf doen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:54

Hmmm, ik heb ook in een asiel gewerkt en geloof me, niet alle asielmedewerkers hebben er een studie voor gedaan... ik bedoel het niet naar of afkrakend hoor heike! We hebben gewoon een andere mening.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 02:02

Och nee ik weet het echt niet. Ik heb maar één kat en ik weet zeker dat hij er geen bij zou willen.


Maar ik denk wel dat je een tweede poes erbij niet alleen voor je eigen kat zou moeten deon, maar dat je dat zelf ook leuk moet vinden.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 02:04

Wij hebben nu best vaak een nestje gehad. Als de mensen een poesje willen hebben raad ik ze meestal aan om er 2 te nemen of om er 1 bij te nemen.
Katten vermaken zich wel in hun eentje maar met z'n 2e vind ik gezelliger. En ze slopen elkaar en niet je spullen Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 02:33

Als je vanuit het asiel een proefperiode zou kunnen nemen zou ik het wel proberen.
Ondanks dat ze zo moederlijk is kan het zijn dat ze het nieuwe kitten toch niet accepteert.

Ik kreeg eerst Zoozoo, na 2 maanden kwam Georgie erbij, en anderhalf jaar later kwam Flyboy erbij.

Ze zijn helemaal gek op elkaar, als ze elkaar niet zien mauwen ze en komt de ander aanrennen, ze slapen met elkaar, spelen met elkaar, knuffelen en maken elkaar schoon.

Dus of ik heb uitzonderingen of het zijn wel degelijk sociale dieren Haha!

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 16:16

Owh wat een lieve en leuke reactie's, en indd ik doe het voor mezelf en ook voor roosje.

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:08

Wij hebben er 6 gehad. En dat ging vrij goed

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 10:58

OWh dat poesje dat komt er wel hoor!!!
Alleen nu nog een naam, ik dacht aan Josje of Guusje het moet wel combineren met mijn andere kat haar naam he Roosje.
Dus we zien het wel, ik zou het liefste een rood poesje willen hebben maar die zijn zoooo moeilijk om te vinden.

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:00

wij hebben er 5 en laatst is er een kitten bij gekomen. Dat is allemaal goed gegaan.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:50

Je kan het doen mits je kat niet te oud is , bij ons is het mislukt omdat Clair al te oud was om een kitten te accepteren. Die werd aan alle kanten weggemept en dat was zielig. Dus hebben we hem maar als enig kind gehouden.
Maar 2 katten zijn samen we sociaal.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:34

Ik zou er eentje bijnemen, kan op zich niks kwaad. Je zegt zelf dat Roosje een beetje een moedertje is dus een kittentje uit het asiel moet kunnen. Dan zal ze zich ook niet gaan vervelen (als ze dat zou gaan doen)

In ieder geval succes

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:59

Zorg gewoon dat ze weinig reden heeft om jaloers te worden!
Heel veel plezier!

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 20:05

Bedankt voor de adviezen, ik ga er zeker eentje bijnemen. Lachen

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:47

je kat zou het vast gezellig vinden:D

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 18:00

Dat denk ik ook wel !!!!!!!!!!!!!!