Ik fok hangoorkonijntjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Ik fok hangoorkonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 16:39

Hallo, ik fok Duitse Hangoren en Nederlandse Hangoordwergjes. We gaan er ook mee naar tentoonstellingen. Zo af en toe heb ik een nestje en ik kan natuurlijk niet alles aanhouden dus heb ik wel eens jongen te koop.

Momenteel heb ik nog zo'n 3 beschikbare Duitse Hangoortjes maar ik weet pas over 2 weken wat het geslacht is. Het is een nest van 8 stuks, 4 konijngrijze, 3 zwarte en 1 ijzergrauwe. Zodra het geslacht bekend is weet ik ook welke er nog beschikbaar zijn voor de verkoop.

Al mijn dieren zijn raszuiver, getatoeëerd en ingeënt. Als de natuur zijn werk heeft gedaan verwacht ik binnenkort (binnen 2 weken) nog een nest van een Chinchillagrijze Duitse Hangoor, twee nestjes van Nederlandse Hangoordwergjes en 1 nestje van een hangoor/baardkonijn (dit is een kruising, dus niet raszuiver).

Omdat Pehtur niet meer werkt kan ik nu even geen foto's plaatsen, maar kijk op onze (bescheiden....) website om een indruk te krijgen. Uiteraard kan ik je privé heel veel foto's mailen.

Wij zijn geen 'fokfabriek' maar proberen door de juiste combinaties te gebruiken het ras te verbeteren. De konijntjes zijn niet bedoeld voor handelaren etc. maar voor particulieren die weten waar ze aan beginnen.

Hangoren hebben over het algemeen een rustiger en liever karakter dan hun collega's met staande oortjes. Bijten, grommen... ik heb het nog niet meegemaakt! Het zijn uitermate geschikte konijnen voor kinderen, maar hou er rekening mee dat geen enkel konijn het leuk vind om constant opgetild te worden.

Heb je interesse, mail dan naar hangoortjes@chello.nl. Dan zet ik je op de lijst met geïnteresseerden en dan probeer ik voor jou het geschikte konijntje vast te houden. Je bent ook altijd welkom om een keertje te komen kijken.

Groetjes,

Tina.
www.members.lycos.nl/hoppieshangoortjes/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:45

Hangoorkonijntjes zijn lief. Lachen Ik heb zelf geen konijntjes, helaas, omdat mijn ouders ze niet op het gras willen hebben. Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:49

Hangoortjes zijn inderdaad schattig, maar hoort dit niet op EA ? Schijnheilig

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 16:59

Tsja, dat wist ik niet zeker! Omdat er staat dat het over paarden moet gaan bij EA... Dat laat ik dan maar aan de moderator over.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:50

Als je alleen iets wilt vertellen over je konijntje, mag je dat gerust op AM plaatsen.
Dit topic is nogal gericht op de verkoop en daardoor niet op z'n plaats op AM, vandaar een slotje.
Je mag een nieuw topic openen op EA (lees even de update van de regels Knipoog.