Wat zijn echte vrienden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Wat zijn echte vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 21:58

Ja vraag ik mij meestal af.Wat zijn nu echte vrienden dan

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 22:08

Ik haal er Toon Hermans zaliger er maar even bij: Als iemand met je lacht en met je griend, dan kun je zeggen ik heb een vriend.
Het is een hel mooie conferance over vriendschap, zoals alleen Toon die kon maken. Als je wilt zal ik de tekst opzoeken, het is een waarheid als een Koe

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

echte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 22:10

Tja das een hele moeilijke vraag! Ik denk dat echte vrienden mensen zijn waarbij je je prettig voelt, die er altijd voor je zijn (in goede en in slechte tijden), waartegen je alles kunt zeggen zonder op je woorden te hoeven letten. Verder kan een goede vriendschap tegen een stootje en maakt 1 woordenwisseling of ruzie de vriendschap niet meteen stuk.
Maar ik denk wel dat de definitie van echte vrienden heel persoonlijk is.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:01

vrienden zijn altijd open en eerlijk en zullen je nooit laten barsten als het even slecht met je gaat.
met een vriend(in) kun je janken en lachen.

maar wat is een vriend ? een mooie hersenbreker om over na te denken ...........

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:09

Iig iemand bij wie je je op je gemak voelt. Bij wie je nooit hoeft te letten op hoe je gedraagt omdat je anders raar aangekeken wordt, bij wie je dus jezelf kan zijn. Met wie je idd kan lachen en huilen, die naar je luistert. En bij wie het ook niet uitmaakt als je eens een keer met iemand anders omgaat of even wat minder contact hebt, want de band blijft toch wel.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:10

Echte vrienden zijn heel moeilijk te ontdekken. Ik spreek uit ervaring.

Sinds wij verhuisd zijn, zien wij ook onze "vrienden" die wij hadden in Voorschoten ook nooit meer. We weten wel zeker dat het woord JALOERSIE de boosdoender is.

Je komt er altijd vroeg of laat achter of je echte vrienden heb. Wij weten nu wel wie wel wie onze echte vrienden (Limbo's Lovers ) zijn.
Heb je echte vrienden, wees er heel zuinig op. Ze zijn moeilijk te vervangen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:14

Echte vrienden zijn vrienden waarop je kunt bouwen in goede en slechte tijden. Mensen die altijd voor je klaar staan als je ze nodig hebt. Maar het zijn ook mensen die jou nodig hebben. En mensen die naar je luisteren als je iets te vertellen hebt. Het zijn vrienden die je nooit meer kwijt wil en die voor altijd bij je zullen blijven.

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:14

Haha! In geval van ellende en nood, leer je je echte vrienden kennen!!!!!!! Lovers en daar zijn wij heel blij mee, enne ook heeeeeeeel zuinig op. Lovers alleen wonen ze zo ver uit de buurt Spierdijk he, Frusty maarja, afstand maakt dan ook niet zoveel uit en wat ik heeel leuk vind, wij hebben ze via internet leren kennen! Haha!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:16

echte vrienden zijn mensen bij wie je gewoon jezelf kunt zijn en alles tegen kunt zeggen zonder dat ze het gelijk de hele stad rondbazuinen. Met wie je kunt lachen en huilen en goed mee kan praten. En ik heb het geluk dat ik er een paar heb gevonden!!!!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:21

Ik merk het zelf of ik goede vrienden ben met iemand of niet. Als dat zo is dan is diegene net zo vertrouwd als bijv. een familielid. Je twijfelt niet meer of je iets zal zeggen of niet, je hebt niet meer de angst dat ze/hij het doorvertelt.
Maar het is zo'n gevoel, dat kan ik niet omschrijven... Helaas voel ik het al een hele tijd niet meer Verdrietig .

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:29

Ik heb maar vier echte vrienden. Waar ik van op aan kan en omgekeerd hetzelfde. De rest noem ik kenissen. Vrienden zijn nooit in de aanbieding, die moet je zelf opzoeken.Was je niet mijn zoon Jos, dan was je een van mijn betere vrienden Knipoog
Laatst bijgewerkt door greetje op 16-12-01 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:53

Ik denk dat vertrouwen het belangrijkste is in een vriendschap.
Elkaar alles kunnen zeggen en weten dat de ander, ook al is hij/zij het er niet mee eens, altijd achter je blijft staan.
Je moet altijd jezelf kunnen zijn, een echte vriend merkt het toch wel als er iets niet goed is.

Ik heb zelf 2 echte vrienden, zij zijn voor mij zelfs belangrijker dan familie. Tegen hen kan ik alles zeggen en andersom ook.
Hen vertrouw ik voor 100%, ik weet dat ik alles kan zeggen en dat ik er altijd terecht kan.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 00:08

ik heb veel vrienden maar weinig goede vrienden
1tje ken ik al mijn hele leven en wij voelen elkaar gewoon aan weten alles van elkaar en kunnen altijd bij elkaar terecht ook al is het midden in de nacht dan ga ik nog naar haar toe als ze me nodig heeft
2de ken ik sinds een jaar en met haar ben ik heel close geworden sinds haar moeder is overleden... ik ben toen heelveel bij haar geweest dag en nacht en sindsdien zijn we echte vrienden en met haar zus kan ik ook redelijk goed opschieten is een goede vriendin maar haar vertrouw ik verder niks toe omdat zij alles gelijk door banketstaaf
verder hebben we een hele fijne vriendengroep die eingelijk altijd voor elkaar klaar staan en je kan altijd je probleem kwijt
en verder heb ik nog vrienden op school maar dat zijn meer oppervlakkige contacten... met een paar meiden ga ik wel veel mee om maar dat zijn vrienden.......
Lovers Lovers

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 00:21

Veel dingen over vriendschap die hier gezegd zijn ben ik het mee eens. Ik wil alleen nog 1 ding toevoegen. Voor mijn zijn vrienden mensen waar ik gewoon mee door kan kletsen als ik ze een hele tijd niet heb gezien. Het komt soms wel eens voor dat je scheve gezichten krijgt als je een tijd niets van je laat (of kunt laten) horen (bijvoorbeeld als je een tijd in het buitenland zit). Voor mij is het belangrijk dat ik dan gewoon door kunt gaan waar je gebleven bent. Dat is een belangrijk onderdeel van echte vriendschap.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 00:22

Je hebt iemand nodig,stil en oprecht.
Die als het er op aankomt,voor je bidt en voor je vecht.
Pas als je iemand hebt,die met je lacht en met je grient.
Dan pas kun je zeggen,ik heb een vriend!

Helaas zijn echte vrienden zeldzaam.
Smousje.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:28

Vrienden maken geen misbruik van je in de zin van dat jij altijd voor hen klaar moet staan en dat zij er nooit voor jou zijn!!
Van die mensen Misselijk ik!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:33

echte vrienden die zijn mega zeldzaam!!

echte vrienden die steunen je door dik en dun, en daarbij heb je daar aan veeeeeel meer dan aan family.
zit je in de Ships dan zijn die mensen er voor je, maar je familie HO maar.

Nie die mutsen uit spierdijk, dat zijn echte vrienden.

Groetjes Lara

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:37

PhiaBink schreef:
Echte vrienden zijn heel moeilijk te ontdekken. Ik spreek uit ervaring.

Sinds wij verhuisd zijn, zien wij ook onze "vrienden" die wij hadden in Voorschoten ook nooit meer. We weten wel zeker dat het woord JALOERSIE de boosdoender is.

Je komt er altijd vroeg of laat achter of je echte vrienden heb. Wij weten nu wel wie wel wie onze echte vrienden (Limbo's Lovers ) zijn.

Heb je echte vrienden, wees er heel zuinig op. Ze zijn moeilijk te vervangen
.


dat hadden wij ook, mensen uit onze vorige dorp waren 'vrienden' sinds de verhuizing nooit meergezien Verward
dat zijn dus mensen die wel aardig voor je zijn geweest, voor je klaar hebben gestaan... totdat we gingen verhuizen!
en nu in limburg wel echte vrienden... Lovers

een vriend(in) is iemand waarbij je je prettig voelt, waarmee je alles kan delen, waarmee je kan lachen en huilen, waarbij je alles kwijt kan

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:39

verder zijn het NIET de mensen die je achter je rug om afzeiken of bokt, of op de chat. En daar zijn we deze week achter gekomen.
althans ik, ik dacht dat iemand me vriend was, maar helaas...... Huilen

en zo zal ik nog wel vaker op me gezicht gaan, maar phia en henk, blijven waar ze zitten.... in me hart Lovers

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:45

echte vrienden........
ik heb best veel vrienden maar k heb maar n paar hele goede vrienden, 1 daarvan is metellica hier van bokt, haar ken ik al mn hele leven en k ken haar door en door en zij mij! Ze merkt altijd meteen als er iets en helpt dan ook altijd! zoiets noem ik een hechte vriendschap, voor de rest wel veel vrienden maar weinig waar ik alles aan vertel.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 13:36

echte vrienden bestaan niet Scheve mond\ er is altijd wel iets waar je je aan ergerd
beste vrienden dat is weer wat anders maar ja hoe ik het bedoel is een beetje moeilijk te zeggen!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:28

Wij slepen de Limbo's door hun moeilijke tijden heen. Zij slepen ons weer door onze moeilijke tijden heen. Ja, dat is echte vriendschap. Lovers Elkaar helpen door dik en dun.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:31

ECHTE vrienden zijn er gewoon altijd voor je. vooral als je ergens mee zit etc. Schijnheilig gewoon zoals al gezegd is: elkaar helpen door dik en dun
elkaar trouw zijn, samen kunnen lachen..

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:37

echte vrienden vertrouw je, kan je op rekenen, kan je mee lachen, kan je mee huilen, kan je alles aan vertellen, staan altijd voor je klaar en alles wat er al in dit topic over is gezegd! Party!!
ze zijn idd moeilijk te vinden, dus als je ze hebt, wees er zuinig op!