Vanaf 1 april nieuwe achternaam?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:01

Zelf heb ik, na de scheiding van mijn ouders, de naam van mijn moeder aangenomen.
Het heeft al met al 2 jaar geduurd voordat we toestemming kregen, en een officiele brief van de koningin (naja, met haar stempels en titulatuur erop).

Ik vind het een beetje onzin om als je ouders nog bij elkaar zijn, een andere achternaam te nemen, tenzij het een naam is waar je hinder van ondervind.
Als je ouders uit elkaar zijn en je wilt (net zoals ik) bij je moeder wonen en haar naam aannemen, dan moet dat wel gewoon kunnen.

Toos paardloos



Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:24

Verhip, daar heb ik nog niet eens aan gedacht 1 april...
Dan zal het wel een grap zijn, zij het een heel slechte.

Bij mij heeft de rechtszaak etc. ongeveer 2 jaar geduurd. Inmiddels heb ik wel weer (goed) contact met mijn vader, maar mijn achternaam laat ik nooit weer terugveranderen. Lovers

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:52

Okkie1, ik heb geen idee. Via de advocaat en die vraagt het dan weer aan de Staat der Nederlanden, dacht ik.
Ik kan het morgen wel eens aan mijn moeder vragen, die weet het vast en zeker. Ze zal niet blij zijn als ik haar daarvoor uit bed ga bellen.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, janineskolla, Jannie79, Jive03, Jolynne, Laurora, Mayasfrenk, meniekske, MissBambi, Mizora, Pieneappel, rocky_1995, scrabbel, Selina, senna21, Tatjanaa, Typhoon, xTammyy, Zick_Zack en 62 bezoekers