Zeer goede printer : folders ? *vraagjes*

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:07

Ik zou als ik jou was langs Megapool/It's/Dixons gaan en kijken wat ze daar in de aanbieding hebben. Meestal is er een leuk printertje te vinden voor een zachte prijs. Laat je goed adviseren over de kwaliteit, het aantal dpi waarmee de printer kan printen. Hiervoor geldt eigenlijk: hoe hoger hoe beter de kwaliteit.

Als je flyers wilt gaan printen kun je het beste kiezen voor wit papier, anders vallen inderdaad de kleuren van de foto's weg.


Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:37

pmarena schreef:

Da's best wel vaag ,doet denken aan een voetbalveld dat pas gemaaid is, met die strepen weet je wel die net iets van kleur verschillen Haha!

Daar zeggen de dpi niksover volgens mij....


Nee daar heeft DPI niets mee te maken, als je printer in lijnen print zijn waarschijnlijk de spuitkanaaltjes vies. Op de printers van tegenwoordig zit daar een handig knopje voor en kun je met 1 druk het zooitje reinigen. Het zou misschien ook nog kunnen liggen aan de kopuitlijning (is ook weer een knopje voor Knipoog )

Wij hebben een Epson Stylus CX3200, is een all in one apparaat. Deze print super kwaliteit alleen hij zuipt wel inkt.

Bekijk trouwens eens een review van je eigen printer: http://www.kieskeurig.nl/nl/review.nsf/ ... 51F785.htm Ik zou deze site ook gebruiken om een printer naar smaak te vinden.

Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:30

Nou eerlijk gezegd denk ik dat je bij een drukker nog een tikkeltje duurder uit bent. Deze drukken namelijk nooit af op 'normaal' a4 papier, maar op 'x- grams papier' dat zorgt voor extra kosten.

Daar komt nog eens bij dat veel drukkers geen flyers willen drukken wanneer het aantal onder de 1000 ligt (of hoger), plus je zit meestal vast aan een bepaald aantal basiskleuren (wil je fullcolour dan komt er weer geld bij).

De nieuwere printers kunnen tegenwoordig heel netjes zonder marge/witrand printen Dus ik zou het zeker zelf proberen.


Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:33

sannah"]
[quote="Annemarie19 schreef:
Nou eerlijk gezegd denk ik dat je bij een drukker nog een tikkeltje duurder uit bent. Deze drukken namelijk nooit af op 'normaal' a4 papier, maar op 'x- grams papier' dat zorgt voor extra kosten.
Daar komt nog eens bij dat veel drukkers geen flyers willen drukken wanneer het aantal onder de 1000 ligt (of hoger), plus je zit meestal vast aan een bepaald aantal basiskleuren (wil je fullcolour dan komt er weer geld bij).


Fullcolourbedrukking bestaat uit 4 'basiskleuren' (zwart, magenta (=rood), cyaan (=blauw) en yellow (=geel)). Dus ik snap de opmerking niet dat je aan bepaald aantal basiskleuren vastzit. Ook vraag ik me af wat je verstaat onder 'normaal' A4-papier.
[/quote]

Natuurlijk bestaat dat uit de basiskleuren, dat is logisch. Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel: wij hebben stickers laten drukken. Bij sommige drukkers kregen we extra kosten erbij omdat deze normaal gesproken alleen 1, 2, 3 of 4 kleurendruk (basiskleuren) drukken. Dus als iemand 4 kleurendruk drukt, wil dat niet zeggen dat het fullcolour is. Volgens mij heet dat offsetdruk voor grote aantallen? De prijs wordt bepaald door het aantal te drukken kleuren.

Normaal A4 papier is papier dat vast zit aan een bepaald aantal gram, laten we zeggen standaard 80 gram. Professionele bedrijven drukken meestal niet op slap A4 papier, maar op glossy of halfmat papier dat begint bij 90 gram. Kleine drukkerijen of bijvoorbeeld copyshops misschien weer wel.

Maar zoals Marga hierboven zegt: meteen je folders laten drukken door een professionele drukkerij is meestal helemaal niet zo rendabel als je pas begint met je zaak. Bovendien is een printer makkelijk voor allerlei andere zaken, niet alleen voor flyers. En zo te horen kan de topicstarter er goed 1 gebruiken.

In de krant van de Lidl staat nu een van Lexmark, €59.95 Resolutie 4800x1200 dpi, 6 kleuren fotodruk technologie, hoge printsnelheid, geschikt voor verschillende papierformaten enz. Misschien is het wat, ik zou zeker informeren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gea99, HuyanaJoy, Igniss, Kim1300, kimmetje26, Lalidan, linoleum, lovelynutia, Mirre1415, Muronia, R0SE, sasja0705, Saskiaa_, Sica, SJP, Suusw, veerledec, Whizz en 71 bezoekers