Verschrikkelijke kiespijn: wat doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Verschrikkelijke kiespijn: wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 05:45

Ik ben nu al vanaf half 2 wakker vanwege ontzettende kiespijn, mijn hele linkerkaak klopt en doet en ik heb last van een stekende/zeurende pijn.
Inmiddels heb ik al 5 aspirines op en heb ik talloze keren letterlijk springend naast bed gestaan vanwege de pijn en ik weet niet meer zo goed waar ik het zoeken moet.
Pijn is gisternacht begonnen, maar gister overdag heb ik er weinig last van gehad.
Vermoed dus een ontsteking, maar wat kan je in zo'n geval het beste doen? Naar apotheek, huisarts, tandarts?

*gaat weer naar Discovery Channel kijken* Gaaaap


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 06:50

Heb jij enig idee wat die tandarts waarschijnlijk zal gaan doen? Scheve mond
Mèn, ik heb dit nog nooit gehad, het is echt niet te harden, ik hoop eerder dat ze iets aan de situatie nu kunnen doen ipv de oorzaak, als eerst die rotpijn maar over is, dan mogen ze daarna wel eea fixen bij de tandarts.
Mag een huisarts in zo'n geval antibiotica voorschrijven oid?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 07:55

Scheve mond ik haaaaaaaaaaaaaaat het om naar de tandarts te gaan.
Word je wel flink verdoofd bij een zenuwbehandeling?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 08:34

Hmmm die zenuw voelt allesbehalve dood Verdrietig
Ik bel al vanaf 8 uur maar ze zijn constant in gesprek, ik denk dat ik er maar heenfiets op de gok, ik hou het niet meer zo pffff.

('t is wel de enige manier om mij naar de tandarts te krijgen geloof ik... *lacht als een boer met kiespijn*)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 08:45

Hmmm nee aardig is mijn tandarts niet (vraag andere Assenaren op bokt maar Haha!) maar hij is wel scheutig met verdoving als je erom vraagt.
Half 12 mag ik heen.
Eerst maar weer naar de drogist een nieuwe zooi aspirines halen.
Bedankt voor jullie reacties!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 14:36

I'm back Haha!

Hè jemig, ben zo opgelucht, ging half misselijk heen, heb mijn zusje maar weer meegenomen als versterking. Moest er om half 12 zijn, en om half 1 gingen ze pauzeren Rolleyes Maar eens even geklaagd dat ik het echt niet meer hield van de pijn en om tien voor 1 was ik dan echt aan de beurt.
De beul kwam even met een tang op mijn kies rammen om te kijken of hij wel echt de goede had Huilen Auuuuuu...
Daarna heeft een lieve assistente de hele boel verdoofd en mocht ik naar boven. Ik werd geboord en hij heeft even laten voelen waar ze zenuwen lopen Ziek en daarna heb ik een noodvulling gekregen.
Met tien minuutjes vanaf het verdoven was ik klaar, en nu...voel ik helemaal niets meer Haha! Ben benieuwd hoe het gaat als de verdoving zo uitgewerkt is, maar ik zag dat ik allemaal tips in dit topic heb gekregen, hartstikke bedankt allemaal alvast Lovers
Over twee weken moet ik weer Nagelbijten / Gniffelen voor een wortelkanaalbehandeling, en ik wil geloof ik niet weten wat dat inhoudt
Maar voorlopig kan ik weer slapen in ieder geval OK dan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 16:20

Elles schreef:
Ik dacht dat jij inmiddels wel een andere tandarts had! Een hele poos terug had je ook al zoiets en toen was er dacht ik sprake van dat je nog maar 1 keer naar deze "smoelsmid" hoefde en dan naar iemand anders kon. Ik hoop van harte voor je dat de pijn weg is, als de verdoving is uitgewerkt. Niks zo irritant als kiespijn!
(iedere keer als je over deze tandarts begint, zie ik hem weer helemaal binnenkomen, in z'n hawaii-hemd... intussen zijn assistentes uitscheldend... Scheve mond )

Was ook de bedoeling idd, maar is er nog niet van gekomen en dan heb je dus zo'n spoedgeval als dit en dan moet je toch...
Vandaag ging ook weer lekker hoor, ik lag op de stoel, hij was mijn kies aan het vullen, ondertussen had hij een gesprek met 2 assistentes over de patient een stoel verderop en daarna heeft hij al bellend mijn behandeling afgemaakt. Rolleyes
We hebben de papieren voor een andere tandarts al klaarliggen, dus dat moet nu idd maar gebeuren, mijn zusje is inmiddels ook klaar met haar beugel en er is plek in Kloosterveen.
Hij is idd een aparte, we hadden van de assistente een kopje thee gekregen omdat we zo eindeloos moesten wachten, komt meneer binnen, bijna anderhalf uur te laat, hij ziet ons zitten en zegt: "Hoe komen jullie aan die thee??"

Ik ga even jouw topics lezen Sjimmy, ben iig al blij te horen dat het bij jou meeviel!

Was typisch trouwens dat we vandaag met 3 patienten op een rij lagen, allemaal kiespijn! Tijdje met een gozer in de wachtkamer gezeten die zijn gezicht in zijn handen steunde, en ja, die had hetzelfde, alleen die had ook nog eens joekel van een kaak, was helemaal gezwollen Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 18:06

Die 5 pillen van vannacht waren ook echt bij grote uitzondering, ik neem haast nooit pijnstillers. Hooguit iets homeopatisch, maar meestal ziek ik het gewoon uit. En dan werkt het meestal dus super als ik wèl eens een pijnstiller pak. Maar nu hielp het geen ene donder, voor mij een teken dat ik het in mijn eentje niet ging oplossen vandaag Haha!
Waren trouwens niet eens allemaal van dezelfde soort, ik heb alles gesnaaid wat er te snaaien viel, dus aspirine, ibuprofen, en verschillende doseringen. Niet mijn stijl maar ik ging echt door de grond van de pijn en dan word je wanhopig als het midden in de nacht is. Ben normaal niet echt een mietje, maar dit was echt niet om uit te houden, wist niet dat kiespijn zo verschrikkelijk kon zijn.

Ik heb nu net Ibuprofen 400 gehaald voor de zeurende napijn die net begon toen de verdoving uitgewerkt was, en die hielp dus echt direct, heb nu totaal geen last meer. OK dan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 19:28

Fasel schreef:
Nu heb ik een gat. Als ik met mijn tong de boel vacuum zuig dan kan ik volgens mij de inhoud van mijn hersenpan in mijn mond zuigen Haha!.

Niet te vaak doen hoor Afbeelding Haha!

Heel herkenbaar Fasel, als ik 2 strippen pijnstillers had gehad had ik ze hoogstwaarschijnlijk ook beide opgegeten.
Mijn kies is niet getrokken, want het was geen verstandskies.
Volgens mij was het wel een zenuwontsteking.
Hij heeft dus geboord, en heeft 1 zenuw verwijderd (de ontstoken zenuw), ik weet niet of het klopt dat er nog 2 zitten, maar ik ving op dat hij daar de volgende keer nog mee aan de slag gaat en dat er dan ook een definitieve vulling in komt. Mijn tandarts wordt ook met de keer sneller lijkt wel, hoe sneller hoe minder gemiep zal hij wel denken Bloos
Ik volg het ook niet meer, wat hij wel en niet doet, gaat mij erom dat ik nu grotendeels van de pijn af ben en daar ben ik ontzettend blij om.
Maar een kaartje krijgt ie niet Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 07:29

Doe mij ook zo'n superpil tijdens de volgende behandeling Haha!

Hier geen centje pijn meer trouwens, ohhhh wat heb ik lekker geslapen OK dan! Ik ga zo proberen of ik het nog een keer kan *LOL* Ben lekker vrij vandaag. Durf nog niet met de kies te kauwen, maar was toch al gewend inmiddels om dat aan de rechterkant te doen Bloos Ben wel enorm blij dat ik gegaan ben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Charaz, ComscoreBot, Dax, Eilish, gillian, Ginny135, hedjuhhh, katinker, Mutti, Rijsa, savieralover, Traiectum en 71 bezoekers