sollicitatiebrief - iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:16

Neem in je brief vooral je persoonlijke kwaliteiten op, je ervaring staat in je CV. Uit je brief moet blijken wat voor iemand je bent, en waar je goed in bent. Maak daarna ook de vertaling naar het belang hiervan voor de functie waarop je solliciteert.
En je kunt ook beginnen met zoiets als:
Met veel belangstelling las ik uw advertentie voor ...
Ik wil hem ook wel doorlezen als je een concept hebt.

Hieronder een stukje uit een sollicitatiebrief van een paar jaar geleden. In het Engels, omdat dat werd gevraagd in de advertentie.

Living in Ghana has taught me to see things in perspective, to keep a sense of humour and to remain flexible under often trying circumstances. Employment as a consular assistant at the Royal Netherlands Embassy in Accra required analytical skills and the ability to work under pressure. These characteristics will be very useful in working in a commercial environment.



Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 01:16

Wat je ook nog kunt doen is iemand bellen over de functie en daarnaar verwijzen in de opening van je brief.
Dus zoiets als:
Op 29 februari voerde ik een gesprek met mevr Z over de advertentie Y . Naar aanleiding hiervan etc schrijf ik deze brief.

Ik weet ook veel tips voor sollicitatiegesprekken, laat maar weten!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, dolor, Esbjerg, GoogleAdsense, Hicaria, Iloveiswan, kamsel, MarJon, Mirranda, Pantykous, pyrrhus, Stef_Diva, Theseus, Traiectum, Winna, xxmichellexx, YandexBot, Yom, Zirkonia en 173 bezoekers