Hulp zoeken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Hulp zoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 15:12

Ik heb al een hele tijd het idee dat ik depressief ben. Ben altijd moe en futloos, nergens zin in, huilbuien, driftbuien, geen keuzes kunnen maken en nergens tevreden mee.
Nu heb ik net een vaste baan en durf en wil hier niets op mijn werk over te vertellen (en mijn werk speelt trouwens ook een grote rol in het geheel)Denk dat ik hulp moet gaan zoeken kan dit ook tijdens de avonduren of ben jij bijv bij de Riagg gebonden aan kantoortijden? Wat voor kosten kan ik op rekenen ongeveer?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:41

Het is denk ook het verstandigs om hulp te gaan zoeken. In iedergeval iemand waar je je verhaal bij kwijt kunt.

Je kan volgens mij ook in de avond uren terecht. De kosten wat eraan verbonden zijn dat week ik echt niet.

Probeer anders wat meer info er over in te winnen via internet met betrekking tot adressen en dan kan je zo meer koster erover inwinnen.

Succes en ik hoop dat het gauw weer beter met je zal gaan

Sterkte

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:43

ik heb persoonlijk nogal wat slechte ervaringen met ggz en riagg, en denk at je beter bij een particuliere psuch kan lopen. die zijn meestal ook bereikbaar buiten kantooruren. De kosten kunnen best wel oplopen. Ik zou kijken wat je verzekering dekt. En als je medicijnen gaat gebruiken kunnen de kosten best wel hoog worden. Je moet ze alleen gaan gebruiken als het echt niet wil!! Ik zelf loop bij de huisarts, en dat bevalt wel redelijk goed, het is nogal een warhoofd....

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:45

Neem eerst eens contact op met je huisarts. Hij/zij kan je dan doorverwijzen naar een geschikte instantie of particulier (dan wordt dit ook (deels)vergoed). Hoeveel je zelf moet betalen hangt af van je verzekering. Dit varieert van een deel (bijvoorbeeld 50%) tot een bepaalde limiet (bedrag of aantal behandelingen) tot volledige vergoeding.

Volgens mij liggen de kosten van een psycholoog ongeveer op 70 euro per uur (maar pin me er niet op vast)
Behandelingen zijn meestal wel tijdens kantooruren, of er ook mogelijkheden daarbuiten zijn durf ik niet te zeggen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:50

Misschien moet je gewoon eens gaan praten bij het Maatschappelijk Werk. Dat is gratis, je hebt geen verwijzing nodig van een huisarts. Als zij denken dat verdere hulp nodig is dan kun je doorverwezen worden Lachen.

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:53

Sterkte in ieder geval en goed dat je er wat mee doet!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:21

Nou ik snap helemaal wat je bedoeld... is mij ook overkomen toen ik ongeveer 15 jaar was. Huilbuen om nix, lusteloos, nergens zin in, voor ij scheen de zon niet zeg maar...
Mijn ouders speelden een grote rol in het geheel en die staken geen vinger uit om mij te helpen. Ik ben eerst naar de huisarts gegaan, werd op de wachtlijst van de ggz gezet. Het duurde wel erg lang voordat ik daar terecht kon, maar dat kwam ook omdat ik de beslissing had gemaakt om er wat aan te gaan doen en het liefst moest dat dan ook maar meteen!
Ik ging elke week naar de huisarts om t nog enigszins vol te houden en kreeg in die tijd ook medicatie.
Als je nu al aanvoelt dat dat wel eens goed voor je zou kunnen zijn, doe het dan! Bel meteen met de huisarts en bespreek het met hem, wat raadt hij/zij je aan om te gaan doen? Ik had toen een geweldige huisarts, dat speelt natuurlijk wel mee. Maar ga er gewoon voor, bel meteen, dan kun je er ook niet meer onderuit...
Met de ggz heb ik wel positieve ervaring, alleen heb ik wel het gevoel dat ik te snel mee gestopt ben.
Succes ermee meid!

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:46

de slechte ervaring die ik heb met de ggz zal wel gewoon aan mij liggen, was toen 15, en die man dacht dat het alleen maar puberteit was. Nou heb ik meerdere gesprekken met de huisarts en andere mensen gehad en het blijkt toch een soort van borderliner te zijn...tsja... had toen constante angstaanvallen. Ik dacht elke avond dat ik dood ging, of dat iemand anders dood zou gaan. Kreeg hallucinaties. Heb nu medicatie, was eerst veel te veel(ow...goedkoop stoned zijn kan wel even leuk zijn...) het gaat nu allemaal wel goed!
Ik hoop echt dat bij jou ook alles goed gaat! Gewoon naar de huisarts gaan, en mocht je bij iemand terecht komen die je niet vertrouwt of ma, niet stoppen maar om iemand anders vragen!!!!!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:51

als je naar het RIAGG gaat duurt het wel een tijdje voor je aan de beurt bent hoor! {denk echt aan maanden voor je geholpen wordt}
je kan beter eerst naar de huisarts en die kan je dan doorverwijzen!
sterkte !! Ach gut

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:05

Ik heb nogal wat hulpverleners gehad, mischien heb je wat aan mijn info.

Het riagg heeft idd een enorme wachtlijst, kan soms wel 9 maanden tot een jaar duren. Als je psychotherapie krijgt betaal je per sessie 10,40 euro aan eigen bijdrage, de rest vergoedt de verzekering. Maar ook ik heb niet van die denderende ervaringen met het riagg... En alleen van 9 tot 5.

Maatschappelijk werk is gratis, maar is alleen een optie als je probleem niet 'te zwaar' is, zeg maar. Anders word je alsnog dooverwezen naar een psycholoog of een riagg.

Een Eerste-lijns psycholoog kan ook, maar de verzekering vergoedt maar 9 keer met eigen bijdrage van 10,40 en daarna moet je alles zelf betalen. Kun je vaak ook wel buiten kantooruren terecht.

Verder kun je nog kiezen voor een Paaz (kan ook poliklinisch maar alleen overdag), maar dat moet je huisarts beoordelen denk ik, of een deeltijdkliniek. Maar dan kun je dus niet werken omdat je de hele dag daar bent. Wel wordt alles vergoed en soms zelfs de reiskosten.

En dan heb je nog het alternatieve circuit, maar daar moet je voor openstaan en niet alle verzekeringen vergoeden dat, even wat uitzoekwerk dus....
Voordeel is wel weer dat die vaak wel buiten kantooruren werken.

Succes en sterkte!! Ach gut Ik hoop dat je er wat mee kan.