Wel of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 00:29

Het is een beetje een lastig verhaal allemaal, maar misschien hebben jullie in andere topics al iets opgevangen van het feit dat het niet zo lekker gaat met mijn beste vriend.

Nu is het probleem dat het voor mij steeds duidelijker begint te worden dat een van de redenen dat het ook tussen ons minder lekker loopt is omdat we ons steeds meer tot elkaar aangetrokken beginnen te voelen. Dit is wel vaker gebeurd, maar dat hebben we telkens genegeerd. Maar hij is nu blijkbaar ook tot de conclusie gekomen, net als ik eigenlijk, waarom negeren als we allebei hetzelfde voelen? Waarom zouden we het niet gewoon proberen? Vorige week hebben we ook gezoend, en gisteravond was hij me weer aan het versieren.

Probleem is nu dus dat het heel slecht met hem gaat, er zijn verschillende dingen aan de hand waar hij het ontzettend moeilijk mee heeft, en hij wil alles per sé zelf oplossen dus hij neemt geen hulp aan van mij, waardoor het eigenlijk alleen maar slechter gaat. Maar ondertussen zie ik hem zichzelf de afgrond in werken, en daar heb ik het weer heel moeilijk mee, omdat hij het niet toelaat dat ik hem probeer te helpen. Ik kan dus eigenlijk alleen maar machteloos toekijken.

Ik heb het dus nu al heel moeilijk daarmee, en ik ben dus eigenlijk bang dat dat alleen maar erger gaat worden als we wat met elkaar zouden hebben. Dat ik er dan zelf ook kapot aan ga...
Maar aan de andere kant zou het feit dat hij weer eens echt verliefd kan zijn, zonder het te moeten verbergen, hem misschien wel weer heel goed doen... En misschien luistert hij weer wél naar me als ik niet zijn 'beste vriendin' maar zijn 'vriendin' ben...
Of ben ik nu weer te 'verstandig' en moet ik gewoon mijn gevoel volgen en het proberen?

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet... iemand tips?

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:03

Probeer een beetje afstand te houden... Maar wees er wel voor hem als hij je nodig heeft... Meestal is het zo dat je pas iets kan missen als het verder weg van je is..

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 01:11

Dus toch weer onze gevoelens negeren? Weer wachten op 'betere tijden' die maar niet willen komen? Ik weet niet of dat nog zin heeft namelijk...

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:13

Ik ken het verdere verhaal niet sorry... maar ik heb er zelf ervaring mee dat je een klein beetje afstand moet nemen, ga door met je eigen leven.. dan weet die pas wat die mist.. op een gegeven moment gaat die beseffen van he.. ze is er wel altijd voor me... misschien wil die dit probleem wel alleen oplossen... dat denkt die... maar uiteindelijk gebruikt die jou hulp die je nu geeft toch ook wel goed...

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:56

Tja moeilijke vraag hé, waar eindigt vriendschap en begint liefde. Moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken. Alleen denk ik dat je niet te veel moet nadenken, volg je gevoel, spring en kijk niet achterom. Niet geprobeerd is natuurlijk altijd mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:21

Omdat er nog meer problemen meespelen, zou ik me er persoonlijk niet aan wagen. Waarom begin je dan een relatie? Omdat je van m houdt cq verliefd bent, of omdat je 'm zo graag wilt helpen omdat het zo'n goede vriend is?
Ik heb me ook wel eens uit een soort medelijden in een relatie gestort en die is me niet goed bekomen

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:23

Lore dat ben ik met je eens. Aan de andere kant, het risico wat je loopt is dat je je beste vriend kwijt raakt. Weet je zeker dat je verliefd bent pniekepnak? wat voel je als je hem onverwachts ziet? Wat voel je als ie je per ongeluk aanraakt?

Weet je zeker dat je hem niet gewoon heel lief vind, omdat het een vriend is? Ik denk dat je dat gevoel snel kan verwarren. Zeker omdat hij toegeeft jou meer dan leuk te vinden, kun je snel beinvloed raken.

Succes ermee meisje!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:18

moeilijk, maar je kan het toch gewoon proberen??
wie niet waagt wie niet wint.....

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:59

Sonja schreef:
Omdat er nog meer problemen meespelen, zou ik me er persoonlijk niet aan wagen. Waarom begin je dan een relatie? Omdat je van m houdt cq verliefd bent, of omdat je 'm zo graag wilt helpen omdat het zo'n goede vriend is?
Ik heb me ook wel eens uit een soort medelijden in een relatie gestort en die is me niet goed bekomen

Idd hier moet je mee oppassen.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 15:27

Ja en daar ben ik dus bang voor, dat het uiteindelijk alleen maar heel fout is geweest. Maar die verliefde gevoelens tussen ons spelen al zo lang, alleen hebben we het altijd tegengehouden. Ik weet niet of dat nog nut heeft. Maar ik wil het mezelf ook niet extra moeilijk maken... Tis lastig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:33

Als die gevoelens er al ZO lang zijn he, dan houden jullie het ook nog wel even zonder elkaar uit tot hij z'n hele riedeltje weer op orde heeft.
Kun je daarna een makkelijkere start maken, om de juiste redenen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:34

Het is net of ik hier mijn verhaal heb neergezet.. sjeetje.. Alleen kan ik je waarschijnlijk niet helpen, omdat ik er zelf ook net zo hard meezit..

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 15:36

Maar voordat hij alles weer in orde heeft is er een hele tijd voorbij... Het is allemaal een beetje mysterieus, sorry, maar waar hij op het moment mee te stellen heeft, dat blijft hem zijn hele leven achtervolgen. En nu is het allemaal nog vers, zeg maar. Hij heeft gewoon een hele grote fout gemaakt.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:39

Ik zou het gewoon proberen...misschien je in het begin niet volledig in de relatie storten, dat is nooit goed(spreek uit ervaring...), maar probeer het gewoon!! Jullie kennen elkaar goed, jullie zijn verliefd en voelen je waarschijnlijk heel fijn bij elkaar, dan moet je het gewoon doen!! mocht het niet werken, dan zal het in het begn wel raar zijn, maar zelfs dat kan weer goed komen!!