Ik ga vliegen, zelf vliegen bedoel ik dus!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Ik ga vliegen, zelf vliegen bedoel ik dus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 11:04

En niet vliegen in de zin van niet vrijwillig van je paard af stappen maar in een sportvliegtuigje Haha! Jaja, al een lange tijd leek met het echt super kicke om zelf de stuurknuppel vast te houden en nu gaat het dan eerdaags gebeuren.........

Afgelopen weekend was ik bij een hele goede vriend ( Haha! wat dus een heel gezellig weekend was voor degene die nog met smart op een verslag zitten te wachten van hoe het cadeautje beviel...... Knipoog ) en toen heb ik aardig wat tijd doorgebracht achter de simulator. Nu heeft hij weer een kennis, die ook piloot is en die geeft les in sportvliegtuigjes dus heeft hij gevraagd of het misschien mogelijk is of ik les van hem ga krijgen Haha! (normaal zou ik dat niet kunnen bekostigen maar nu hoef ik dan alleen brandstof te betalen) Dat vond hij dus geen enkel probleem en nu ga ik dus eerdaags vanaf Eelde mijn eerste officiele vlucht maken. Ben onwijs benieuwd, ben namelijk niet echt een leerwonder en er komt behoorlijk wat bij kijken om zo'n ding in de lucht te krijgen en te houden, maargoed alles valt te leren en dit dus ook Cool

Dus eerdaags zit Tessie zelf sturend hoog boven ons kleine kikkerlandje OK dan! Heb er echt super veel zin in, wil dit al onwijs lang en nu bied de mogelijkheid zich aan! Dus zodra het zover is dan krijgen jullie foto's te zien Cheese!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:06

gaaaaf!! dat heeft mijn vader ook een keertje gedaan.

Ik zwaai wel even als je over komt vliegen

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:08

lache! Ik heb dat vroeger een keertje in Frankrijk gedaan en het is echt heel gaaf!

Ik zal wel even zwaaien als je over komt vliegen! maak je dan even een Cheese! Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:10

Leuk hoor! Ik moet er persoonlijk niet aan denken...maar ja, ik zit dan ook met mijn ogen stijf dicht tijdens het landen en opstijgen...lijkt me niet echt bevorderlijk als je zelf de stuurknuppel in handen hebt... Haha! enne... we willen wel een iets gedetaileerder verslag dan 'een heel gezellig weekend' hoor... Knipoog (de smeuige details mag je wel voor je houden, maar wees eens lief en licht een tipje van de sluier op voor de aagjes onder ons... Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:11

Zelf vliegen is best geinig en als je de simulator een beetje door hebt, is het wel makkelijker, ik heb thuis 2 simulators, dus ik vermaak me wel Haha!:D.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 11:19

Lovely"]
Zelf vliegen is best geinig en als je de simulator een beetje door hebt, is het wel makkelijker, ik heb thuis 2 simulators, dus ik vermaak me wel Haha!:D.
[/quote]

Mja hij heeft een simulator om zichzelf up to date te houden... dus een echte met Flapsbediening en alles erop en eraan Super cool en heel realistisch.

Het is dus de bedoeling dat als ik het leuk vind ik mijn sportbrevet ga halen.........

[quote="vikki schreef:
enne... we willen wel een iets gedetaileerder verslag dan 'een heel gezellig weekend' hoor... Knipoog (de smeuige details mag je wel voor je houden, maar wees eens lief en licht een tipje van de sluier op voor de aagjes onder ons... Haha! )


Mja wat moet ik daar nu in het openbaar over zeggen Haha! Cadeautje viel in de smaak, het is een fles champagne geworden en een bon voor de sauna met tekst en uitleg Bloos (het regende buiten.......) Verder was er van het druiligere weer buiten niets te merken en hebben we ons aardig vermaakt Schijnheilig

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:21

Gaaf!! Ik heb zelf ultra-light gevlogen, is echt super!! OK dan!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 11:23

Justy schreef:
Gaaf!! Ik heb zelf ultra-light gevlogen, is echt super!! OK dan!


Daar heb ik ook over getwijfeld aangezien ik via mijn werk me kan aansluiten bij een ultralight-club, maar ik denk dat ik meer heb aan een sportbrevet en ultralight kan altijd nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:26

napoleon"]
[quote="Lovely schreef:
Zelf vliegen is best geinig en als je de simulator een beetje door hebt, is het wel makkelijker, ik heb thuis 2 simulators, dus ik vermaak me wel Haha!:D.


Mja hij heeft een simulator om zichzelf up to date te houden... dus een echte met Flapsbediening en alles erop en eraan Super cool en heel realistisch.
[/quote]
Haha, ja, zoeentje heb ik ook inderdaad.

Sportbrevet is een eitje, waarom ga je niet meteen voor cpl???

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 11:32

Lovely schreef:
Haha, ja, zoeentje heb ik ook inderdaad.

Sportbrevet is een eitje, waarom ga je niet meteen voor cpl???


Ik heb echt op dit moment onwijs weinig tijd en geld.......... Tot 31 oktober duurt mijn contract bij Transavia en daarna hoop ik weer terug te mogen komen, anders moet ik verder solliciteren binnen de luchtvaart. Verder heb ik nog geen eigen huis en zolang mijn huis niet verkocht is wat ik met Prima had kan ik ook niets anders gaan huren. Dus er zijn nog zoveel andere dingen die ik eerst moet regelen voordat ik dat soort stappen kan gaan ondernemen. Maar wat in het vat zit verzuurt niet en dit lijkt me een mooie opstap voor de toekomst om er meer mee te kunnen gaan doen

Ik heb verschillende vrienden en kenissen die in dit wereldje vertoeven en er zijn dus mogelijkheden te over Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:36

Het is natuurlijk wel zo dat je al een behoorlijke schep geld verder bent voor je je cpl hebt, ookal kies je de goedkoopste weg zeg maar Haha!.
Met een seizoenscontract zou ik dat ook niet aandurven inderdaad.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:20

Dat is echt heel leuk.
Mijn vader heeft het idd ook een keer gedaan in lelystad hij is er ook verslaaft aan geraakt dus pas maar op.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:22

Wat gaaf Tes!

Enne, we willen wel een verslag natuurlijk hè Knipoog

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:35

Heel gaaf, ik heb zelf ook een aantal keer gevlogen. Met dank aan paps die beroepspiloot was Haha!
Ik ben nooit opgeweest voor mijn sportbrevet, maar wil het nog steeds een keer gaan doen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:56

Jeetje wat stoer joh ik zou het niet durven. en idd ben benieuwd naar verslag en Cheese!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 13:06

Ja, als het goed is ga ik over 2 weken voor het eerst de lucht in Haha! Helaas zijn we een beetje afhankelijk van mijn werkrooster en van het weer en is het elke keer wel een eindje rijden (Eelde vlakbij Groningen) maar dat heb ik er allemaal voor over Vind het ook wel erg spannend maar ook wel errug stoer!

Weet je wat ook wel erg grappig is dat ik dit vroeger nooit zou hebben gedaan of gedurft (ik wilde het stiekem wel!) maar dat ik nu gewoon het lef heb om dit te gaan ondernemen, komt natuurlijk ook omdat ik een hele goede mentor krijg en een leuke coach heb Haha!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:16

Wow gaaf! Echt cool!

Eelde is vlakbij mij, dus vlieg even over Noordbroek heen dan zal ik zwaaien Clown

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:20

Cool! heb ik ook een keer gedaan (in lelystad)
Ik had toen les van degene die beatrix ook rondvloog, en behalve het opstijgen en landen heb ik helemaal zelf gevlogen Lachen

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:32

neem je kotszakje maar mee!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 13:35

teriema schreef:
neem je kotszakje maar mee!


Mwah, heb ik geen last van, heb inmiddels zulke brute turbulentie mee gemaakt op mijn werk dat ik nergens meer van op kijk Knipoog leek wel alsof ik in de achtbaan zat in Sixflags *LOL* Nee een sterke maag heb ik wel, die kon ook tegen bungyjumpen dus dit moet ie ook wel aankunnen!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:07

Gaaf joh! Mijn buurman heeft zijn brevet en vliegt regelmaitig hier heel laag over. En ik heb nog steeds een vlucht te goed van hem.
Vliegen is cool Cool

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:12

Gaaf zeg, dat lijkt me echt helemaal te gek om te doen
Heel veel plezier als je de lucht in gaat

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:53

napoleon"]
[quote="teriema schreef:
neem je kotszakje maar mee!


Mwah, heb ik geen last van, heb inmiddels zulke brute turbulentie mee gemaakt op mijn werk dat ik nergens meer van op kijk Knipoog leek wel alsof ik in de achtbaan zat in Sixflags *LOL* Nee een sterke maag heb ik wel, die kon ook tegen bungyjumpen dus dit moet ie ook wel aankunnen!
[/quote]

Cesna is toch ander verhaal!

Simsim
Berichten: 13
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:48

Tja, ik heb niet erg veel verstand van paarden, maar van vliegen en simulatoren zeker wel!! (beroepsmatig) Haha! Ik exploiteer onderstaande machine op vliegveld Teuge (een echte uitdaging voor iedereen die het behalen van een PPL en/of een CPL een eitje vindt! ) en ben nu toch beroepsmatig wel heeeel erg nieuwsgierig geworden naar de simulatoren die sommige van jullie thuis schijnen hebben staan... Verward Knipoog

Afbeelding
Generic Twin Jet Simulator
Laatst bijgewerkt door Simsim op 22-03-04 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:49

Leuk! Ik ben een keer met iemand meegevlogen die les had (dat is gratis). We zijn toen naar ons huis gevlogen. Ik herkende het van boven pas toen we er echt boven zaten. Maar het zit niet echt lekker op zo'n bankje. Net of je in een auto zit waar de vering uitgesloopt is.