Begravenis Juliana...wel of geen paarden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Begravenis Juliana...wel of geen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:36

Nu Prinses Juliana is overleden, wordt er ook gesproken over de begravenis en over de koets (en de kleur ervan). Wat vinden jullie: moet het koninklijk huis rekening houden met het feit dat er in de stallen van de bereden Politie Rhino heerst en de hele begravenis omgooien/geen paarden en koetsen gebruiken, of kan de begravenis gewoon zo doorgaan zoals hij bij Prins Claus is geweest?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:43

Nou ik mag toch hopen dat ze dan andere paarden regelen dan die van de Amsterdamse Manege, mochten ze wel alles door laten gaan...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:45

Ik denk niet dat ze de Paarden van de bereden Politie gebruiken. Maar overal worden wedstrijden afgelast...en dit zou dan gewoon doorgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:46

ik denk idd dat dit gewoon doorgaat.
Al ligt half NL plat, zoiets heeft vast doorgang.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:47

als ze niet in de buurt van andere paarden komen, lijkt het met dat ze wel gewoon paarden en een koets kunnen gebruiken.

op wedstrijden komen paarden van allerlei stallen bij elkaar, dan is het risico op besmetting groot

als ze hun eigen paarden gebruiken en niet bij andere paarden komen is de kans op besmetting vrij klein toch?

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:48

En het zijn natuurlijk paarden die al bij elkaar op stal staan, dus niet paarden uit het hele land verzameld zoals op een wedstrijd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:51

gabyfedde schreef:
En het zijn natuurlijk paarden die al bij elkaar op stal staan, dus niet paarden uit het hele land verzameld zoals op een wedstrijd.


Nope, dat denk jij. De paarden komen doorgaans van verschillende stallen.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:54

Cassidy"]
[quote="gabyfedde schreef:
En het zijn natuurlijk paarden die al bij elkaar op stal staan, dus niet paarden uit het hele land verzameld zoals op een wedstrijd.


Nope, dat denk jij. De paarden komen doorgaans van verschillende stallen.
[/quote]

Inderdaad dat dacht ik!
Zijn het dan gewoon particulieren die paarden beschikbaar stellen?
(Gratis natuurlijk, ze kwamen jaren geleden bij ons voor een Labradorpup, maar dat moest wel gratis want het was voor Willem-Alexander)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:55

Als het paarden zijn die er niet uit de buurt komen en ze komen ook niet in de buurt van die paarden daar, lijkt het me niet zo'n probleem.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:55

De paarden staan niet allemaal op 1 stal hoor..
En dan nog vind ik het niet kunnen, er zijn zelfs mensen die niet eens naar hun paard toe mogen ivm besmettingsgevaar omdat een manege in de buurt besmet is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:57

gabyfedde schreef:
Inderdaad dat dacht ik!
Zijn het dan gewoon particulieren die paarden beschikbaar stellen?


Nee, het zijn wel paarden van de bereden politie, maar van verschillende korpsen. Stel je voor, paarden die ze niet 100% kennen, die aan de kletter gaan met de lijkkoets achter zich aan....Lips are sealed

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:58

Moeilijk... Aan de ene kant heb je idd het besmettingsgevaar en de kans dat Rhino zich nog verder verspreid. Aan de andere kant, het is wel de (oude) koningin.... Ik weet t echt niet, gelukkig hoef ik die beslissing ook niet te nemen!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:09

Kan Rhino zicht ook verspreiden via mensen? Want dan is het erg gevaarlijk... Het brengt sowieso wel een risico mee, want zo'n ziekte verspreid zich heel snel. Maar aan de andere kant, het is wel plechtiger bij een begrafenis vind ik. Kunnen ze nergens anders paarden vandaan halen?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:14

SweetTinka schreef:
Kunnen ze nergens anders paarden vandaan halen?



Dat vraag ik me dus ook af..Kunnen ze niet elders uit het land wat politiepaarden vragen?
Ondanks dat het verschrikkelijk is dat Juliana overleden is,moeten ze niet meer paarden in gevaar brengen..
Of is dat raar wat ik nu zeg?? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:22

neej hoor obelix, ik vind het helemaal niet raar dat je dat zegt, ik denk er net zo over.
Maar ik denk ook dat het toch wel met paarden zal gebeuren...zoiets laten ze toch wel doorgaan.Ongeacht hoe de rest van NL.erover denkt.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:58

Ik vind wel dat er paarden bij moeten zijn, desnoods maar 4 ofzo van een span, maar erbij zijn moeten ze wel.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:03

Cassidy"]
[quote="gabyfedde schreef:
Inderdaad dat dacht ik!
Zijn het dan gewoon particulieren die paarden beschikbaar stellen?


Nee, het zijn wel paarden van de bereden politie, maar van verschillende korpsen. Stel je voor, paarden die ze niet 100% kennen, die aan de kletter gaan met de lijkkoets achter zich aan....Lips are sealed
[/quote]

Wat dachten jullie van de koninklijke stallen? Daar komen de paarden vandaan die voor de lijkkoets lopen. Ze zijn n.l. al jaren aan het oefenen. De rest van de paarden komen inderdaad ook van particulieren. Dat zullen ze wellicht bij deze uitvaart wel wat indammen t.o.v. de uitvaart van Claus. Ook alleen al vanwege het kosten aspect als de paarden kostbare koninklijke stallen inderdaad besmet raken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:10

ja ik dacht ook dat het de paarden van de koninklijke stallen waren!

oke er zijn ook verschillende paarden van de politiekorpsen&particulieren bij, maar ook heel veel van de eigen stallen

als ze nu eens alleen de paarden van de koninklijke stal gebruiken, dan is er niet zo'n groot gevaar, zolang ze niet in de buurt van andere paarden komen!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:16

Ik zou mijn paard niet uitlenen momenteel... als ze hem al zouden willen hebben...hihi!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:31

Met paarden. De politiepaarden komen van door het hele land, de koninklijke stallen zijn er ook nog en er zijn genoeg particulieren die hun paard (net als met Prinsjesdag) hiervoor beschikbaar willen stellen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:30

ik vraag me af of het het risico wel waard is,oke ze is/was koningin,maar ze blijft toch ook "maar" een mens.Wat maakt haar dan ineens zo belangrijk dat ze heel dat gedoe waard is...

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:51

Cassidy"]
[quote="gabyfedde schreef:
Inderdaad dat dacht ik!
Zijn het dan gewoon particulieren die paarden beschikbaar stellen?


Nee, het zijn wel paarden van de bereden politie, maar van verschillende korpsen. Stel je voor, paarden die ze niet 100% kennen, die aan de kletter gaan met de lijkkoets achter zich aan....Lips are sealed
[/quote]

Nee hoor, het zijn ook paarden van partikulieren. Bij ons op stal staat een paard die voor zulke gelegenheden gebruikt wordt. Hij heeft o.a. ook gelopen bij het huwlijk van Alexander en Maxima, de begravenis van Prins Bernhard (of was het nou Claus?? Verward ) en op Prinsjesdag loopt hij ook altijd mee.
Hij wordt dan ongeveer een week van te voren opgehaald en dan gaat hij een week in training met de ruiter die hem zal berijden..
Zo zullen er dus wel meer paarden van partikulieren meelopen....

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:03

Dennis wil wel naast de koets of er voor uit lopen om de weg vrij te maken Tong uitsteken . Ik denk alleen dat hij niet veel indruk maakt Schijnheilig .

Ik vind wel dat paarden er bij horen. Al zijn het er maar een paar, er moeten gewoon paarden bij.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:43

Citaat:
Ik denk alleen dat hij niet veel indruk maakt


Ik denk het juist wel, omdat hij klein is Haha! .

Ik denk ook dat het net zo'n begrafenis wordt als bij claus, alleen hoop ik dan dat ze voor wit gaan ipv die paarse kleur.

MMM witte koets en friese paarden ervoor met witte kleden OK dan!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:57

Mijn oude instrukteur heeft bij de Kon. Stallen gewerkt. Meer en deel van de paarden zijn van partikulieren / maneges. De paarden die voor de koets staan, staan op de kon. Stallen in Den Haag. Er staan ook paarden op het Loo. Op het Loo zijn ze aan het verbouwen, dus weet ik niet waar die nu staan. Ze zijn echt wel voorzichtig en weten heus wel dat er Rhino heerst. Maak je maar niet druk.