kat krols

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

kat krols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 10:39

Eindelijk.... mijn katje van 10/11 maanden is eindelijk krols geworden. Ik dacht dat ze het nooit werd Haha!

Heb een afspraak gemaakt om volgende week te laten steriliseren. Moet ik mijn kind achterlaten, verschrikkelijk! Scheve mond

Ze zit nu behoorlijk met zichzelf in de knoop: loopt behoorlijk te mauwen, is rusteloos. Ze gaat gelukkig niet "zitten" voor mijn andere poezen en sproeien doet ze ook niet.

Ik vind het alleen zielig dat ze zich geen raad weet.

Hoe lang duurt krolsheid eigenlijk?

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:41

Volgens mij een 2 a 3 weken
Vergeef me als het verkeerd is Haha!
Die van ons is ook gesteriliseerd en ze is der veel rustig van geworden

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 10:44

verana schreef:
Volgens mij een 2 a 3 weken


Rolleyes !!

Dat meen je niet! Ach gut, arm dier...

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:46

Het valt wel mee hoor, heb het maar even voor je opgezocht Haha!

De krolsheid duurt 2 tot 4 dagen en vindt ongeveer om de 2 weken plaats. Deze cyclus wordt meestal 2 tot 3 keer herhaald in het voorjaar (maart/april) en dan nog eens in de zomer (juni/juli). Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 10:48

Gelukkig!

Dank je voor je info Knipoog

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:50

Graag gedaan Lachen

Je moet er toch niet aan denken om 2 weken met een krolse kat in huis te zitten Bloos! Ik zou er helemaal gek van worden Ziek

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:36

haha bij onze pony's op stal zijn nu ineens 3 katten meer Haha! die katjes die er altijd al zijn, zijn dus ook kei krols, en maar mauwen (lijkt meer op een babygeluid af en toe Verward), ik heb al verschillende katers voorbij zien komen, een oranje dikke (die met de moeder bezig was Haha!), een herfstkleurkatje (die niet kon kiezen tussen de twee haha), en een zwarte met witte pootjes, maar die had ik maar heel even gezien...

ben benieuwd wat er nog meer langskomt Knipoog

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:56

Onze kat is ook krols Scheve mond en af en toe hoor je haar miauwen en dan denk ik is dat nou de hond of de kat Knipoog
Bij ons liep er laatst ook nog een grote rode kater... Ik hoop dus niet dat ze jonkies krijgt..

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:08

Dat verschilt per kan ook nog wel wat. De een heeft er ook meer last van dan de ander. Die van ons is een poosje aan de pil geweest, maar nu net weer krols geworden. Ze heeft het hele huis onder geplast, dus we laten haar nu echt steriliseren.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 15:29

Ik heb nu echt medelijden met haar: ze loopt letterlijk te kruipen en te rollen over de grond, met haar staart tussen haar pootjes. Ze weet zich totaal geen raad met wat er aan de hand is... Scheve mond

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:30

Ahh gossie, arm ding.. Gooi er een leuke man bij, dan ben je er ook vanaf Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:31

Oh jee Haha!
Ik bedenk ineens dat je een paar maanden geleden ook een berichtje geplaatst hebt over je kleine meid, daar hebben we hier thuis nog flink om gegniffeld (ja, kleine meisjes worden groot *LOL*)
Sterkte de komende dagen Ach gut

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:39

Jola schreef:
Het valt wel mee hoor, heb het maar even voor je opgezocht Haha!

De krolsheid duurt 2 tot 4 dagen en vindt ongeveer om de 2 weken plaats. Deze cyclus wordt meestal 2 tot 3 keer herhaald in het voorjaar (maart/april) en dan nog eens in de zomer (juni/juli). Lachen


Een krolsheid duurt wel 2/3 weken hoor, weet niet waar jij je info weg hebt?
Ik citeer uit 1 van mijn lesboeken :

In de eerste fase is de poes erg aanhankelijk als je haar aait, vooral aan het eind van de rug, bij de staart.
Deze fase duurt ongeveer 5 dagen.
Als je haar krabbelt op de rug bij de staart, zal ze haar kont omhoog doen en trappelen met de achterpoten.
Ook lopen ze vaak hard te miauwen en lopen rusteloos door het huis, op zoek naar een uitgang.
Ook rollen ze vaak over de grond.
Ze roepen dan om te laten weten dat ze krols zijn.
Als ze dit doen zijn ze in de derde fase: de periode van bereidheid tot paren, die ongeveer 1 week duurt.
Als er geen paring plaatsvindt, begint de derde fase (metoestrus).
De voortplantingsorganen komen tot rust, totdat de vierde fase (anoestrus), is bereikt.
Nu is de poes weer tevreden en rustig.
Deze periode duurt ook ongeveer 1 week.
Het is heel verschillend wanneer een poes krols kan worden.
Dit kan al gebeuren als ze rond de 5 maanden is.
De krolsheid duurt in totaal ongeveer 3 weken.
De periodes van krolsheid zijn: eind van de winter tot vroeg in de lente en daarna van laat in de lente tot vroeg in de zomer.
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen.
Een poes wordt gemiddeld 2 tot 3 keer krols per jaar.
Sommige poeze gaan sproeien om via hun geur aan te geven dat ze krols zijn. Ze doen dit dan op de meest vreemde plaatsen, zoals de bank, de deurmat, op het bed en in de vensterbank.
Er bestaat ook "stille krolsheid". Hierbij vertoont de poes geringe of minimale gedragsveranderingen. Ze zijn dan echter wel vruchtbaar.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:41

Tyrza schreef:
Eindelijk.... mijn katje van 10/11 maanden is eindelijk krols geworden. Ik dacht dat ze het nooit werd Haha!

Heb een afspraak gemaakt om volgende week te laten steriliseren. Moet ik mijn kind achterlaten, verschrikkelijk! Scheve mond

Ze zit nu behoorlijk met zichzelf in de knoop: loopt behoorlijk te mauwen, is rusteloos. Ze gaat gelukkig niet "zitten" voor mijn andere poezen en sproeien doet ze ook niet.

Ik vind het alleen zielig dat ze zich geen raad weet.

Hoe lang duurt krolsheid eigenlijk?


Tis trouwens niet verstandig om de poes tijdens de krolsheid te laten steriliseren.
Dus misschien de operatie 2 weekjes opschuiven?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:43

Ze staat er op voor de 30ste. Knipoog

oscar schreef:
Ik bedenk ineens dat je een paar maanden geleden ook een berichtje geplaatst hebt over je kleine meid, daar hebben we hier thuis nog flink om gegniffeld (ja, kleine meisjes worden groot


Jawel, het is zover! Haha! Ik heb zo'n medelijden met haar! Zeker nu ik weer lees dat het 2 (!!!) weken duurt voor de krolsheid voorbij is Scheve mond

Dat wordt weinig slaap voor ons de komende tijd Boos!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:46

hihi mijn konijnenmans word ook de 30e 'geholpen' , alleen die word wakker en mist ineens zn ballen Tong uitsteken

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:50

Miep schreef:
Een krolsheid duurt wel 2/3 weken hoor, weet niet waar jij je info weg hebt?


Uit Het grote kattenboek.
Ben momenteel niet thuis dus weet niet de precieze naam Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 00:54

Zoals ik het nu kan concluderen, is ze in de 3e fase. Nog even volhouden meissie! Dan ben je er van af (arm arm poesje Haha!)...