Wie heeft er nog meer een ongeluk gehad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb je weleens een ongeluk gezien of meegemaakt?

Poll eindigt op

Een keer gezien
14 (29%)
Een keer meegemaakt
33 (70%)

Totaal aantal stemmen: 47


El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Wie heeft er nog meer een ongeluk gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 22:16

Hoi,ik vroeg me af wie er nog meer een auto of ander ongeluk heeft gehad?


color=red]Ons ongeluk

Ik heb ongveer een jaar geleden een auto ongeluk met mijn Pa en mijn broer Christiaan gehad,waarbij we met de auto de sloot in zijn gereden in het donker en als mijn vader niet een hulpend handje van een Engel Met Zwemvliezen had gehad waren we allemaal verdronken,mijn pa heeft kennelijk een keer tevergeefs geprobeerd de deur open te maken,en heeft het later nog een keer geprobeerd en toen is het gelukt,toen is hij op zoek gegaan naar mij,maar heeft eerst mijn broer gevonden (gelukkig want hij had zijn hoofd keihard gestoten en had een flinke herssenschudding en moest dan ook wel behoorlijk kotsen hoorde ik later,daarna is mijn heeft hij Chris dus door het raam aan zijn been naar buiten gehaald en toen is hij opzoek gegaan naar mij en heeft me toen (natuurlijk voor mij ook wel gelukkig) door zijn raam naarbuiten gehaald (op de een of andere manier had ik me kennelijk rechtop in de stoel gekregen)(de auto lag op zijn kop) en ik hoorde dat Chris de hele tijd mijn naam heeft staan roepen totdat ik er uit was,(maar mijn vader zegt iets anders namelijk:dat hij naar boven het hellinkje op is gelopen en een auto aangehouden) Maar goed toen kwam er dus een auto langs die is gestopt,heeft de politie een brandweerwagen en 3, met de nadruk op 3 ziekenwagens gebeld en toen zijn we naar het ziekenhuis is Nijmegen gebracht enzo. enzo. enzo.[[/color]

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:18

Een keertje een ongeluk met de scooter gehad en ik heb wel meerdere ongelukken gezien.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:24

Ik heb een aantal jaar terug een vreselijk ongeluk gehad..Ik zat achterop een brommer,we haalden een oude man in,die zonder enig teken ineens linksaf sloeg..
Alles ging zo snel,net een film...Helaas heeft de man het niet overleefd.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:25

2, 5 jaar geleden was er een ongeluk gebeurd bij afslag Opperdoes, ik was de eerste die daar bij aanwezig was. Een meisje lag helemaal in de kreukels in haar auto. Ik heb haar bijgestaan met mijn hand op haar schouder en tegen haar gepraat, verder geprobeerd om haar hoofd omhoog te houden want ze had een moeilijke ademhaling.

2 jaar geleden kreeg ik zelf een auto-ongeluk, een taxi raakte de flank van mijn auto toen hij van mijn weghelft naar zijn weghelft probeerde te komen. Mijn auto schoot de verkeerde weghelft op, ik draaide mijn stuur en remde. Zodoende draaide ik 180 graden en in die draai nam ik het hekwerk (paaltjes met prikkeldraad) mee wat op de dijk stond en reed daar nog een stuk achteruit. Ik had een blauwe plek op mijn knie en mijn Opel Tigraatje was total-loss.

Oh ja en 3 jaar geleden heb ik ooit eens iemand tegen een andere auto zien botsen, die daarna tegen een lantaarnpaal klapte Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:32

Mijn vader is een keer, verblind door de zon, op een provinciale weg door het rode licht gereden. Ons Mitsubishi busje botste tegen een personenwagen met een bejaard stel en onze bus ging op zijn kant. Alles total loss maar we hebben het allemaal overleefd.

Ikzelf ben voor een paar jaar terug tegen een shovel met een bakvol klinkers op gereden, de shovel hield niet voldoende rechts en ik kon niet verder naar rechts door lantaarnpaal in de berm. Dat was zo'n 100 meter bij ons huis vandaan en ze hebben mij uit mijn (zelf gespaarde, nieuw gekochte Verdrietig ) auto moeten zagen. Ik heb nog geluk gehad, de voorruit stond bol, verbrijzeld door mijn hoofd (geen gordel om...) maar had alleen een gebroken bovenbeen.
De chauffeur van de shovel had niets Haha! (Die had alleen een harde klap gehoord, maar niets gevoeld *LOL* )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:37

Onbewust (gelukkig) een bewapende overval meegemaakt.
We fietsen met 4 pers op een donker weggetje (bij de buren van van rijs ruitersportzaak in Zevenhuizen). Daar reed een witte bestelwagen weg zonder te kijken. En die reed ons bijna overhoop. Ik gaf 'm nog net geen trap na ik werd de berm in geduwd.

Een week later stonden daar opeens politie agenten te patrouilleren.
Ik deed snel mijn fietslicht aan Bloos
Maar die agent zei wees maar niet bang hoor mevrouwtje.
Hebben jullie vorige week iets opvallends gezien hier.
Nou ik wist dat nog wel. Dus moesten we getuigen.
Ik bleek de enige te zijn die de overvallers gezien had.
De overvallen mensen hadden 12 uur gekneveld op het toilet gezeten Scheve mond

En 2 weken terug een klein ongelukkie met de auto.
Bij een werkstoplicht wat op groen stond zag ik veel te laat dat er een auto voor groen stond te wachten. Daar reed ik op. (laagstaande zon).
Viel alles mee gelukkig.
Alleen enorm veel schrik.

En ben een keer met de fiets de sloot in gefiets door een zet van mijn zusje.
Koppie onder, boeken tas en alles zeiknat.
Ik was pisnijdig. stond te schelden op mijn zusje in de sloot met 't kroos op mijn kop. Dat moet er lomp uitgezien hebben.
Maar ze deed het niet eens expres en durfde niet meer thuis te komen Bloos (is heel verlegen) erg he. Ik schaam me er nu voor.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:41

Ik werd in mijn mini aangereden door een BMW. Schuld van de BMW. Niets ernstigs met mij en mijn vriendin die naast me zat, maar wel mijn mini totalloss Boos!

Mijn vriend heeft wel een eng ongeluk gehad. Ook verblind door de zon (en eigenwijs alleen op spiegels rijden en niet over zijn schouder) wil hij invoegen op de snelweg. Daar reed dus een vrachtwagen. Die raakte met zijn rechtervoorkant de linkerachterkant van zijn auto en de auto draaide daardoor een kwartslag, zodat die dwars voor de vrachtauto kwam te liggen. Mijn vriend zag alleen de bumper en een deel van de grill van de vrachtauto. Hij is zo'n halve kilometer meegesleurd door de vrachtauto, voor die tot stilstand kwam. Hij had geen schrammetje..
Hij moet wel een engeltje op zijn schouder hebben gehad.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:46

Zelf niet (gelukkig), althans niet in het verkeer. Ik heb wel een paar keer bij wat kleinere ongelukken geholpen, en laatst bij een man die een hersenbloeding had (ik merkte het op weg naar mijn werk omdat er ergens paarden los liepen, die daar niet hoorden. Toen ik dat even ging checken, vonden we hem in de wei Huilen ).

Ik ben wel een keer bijna verdronken tijdens zwembadtraining van het duiken. Zuurstoftekort door bewuste hyperventilatie en onder water blackout gegaan, mijn vriendje heeft me boven gehaald!
El_vis, jij had ook een engeltje bij je in de vorm van je vader. Knap hoor!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-03-04 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:54

met paard enal achterover over een omheining gevallen.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:54

Afgelopen oud en nieuw kreeg ik een fluitpijltje tegen mijn hoofd, net naast mijn oog. Iets opzij en ik had geen oog meer... Scheve mond
Ik heb veel geluk gehad..

Ik heb ook ongelukken gezien, maar nooit hele ernstige

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:58

Ik reed op de scooter hier in een dorp verderop. Ik reed braaf 30, en de auto voor me stond stil om af te slaan (geen knipperlicht aan)
Ik was er heilig van overtuigd dat de auto reed, en zag te laat dat ie stil stond. Toen ik vol in mijn remmen kneep schoof ik onderuit. Ik ging rechtsaf de berm in (au), mijn scooter ging rechtdoor zo onder de achterkant van de auto. Ik had niks, maar de agent vertelde me wel dat ik geluk had dat ik rechtsaf was geschoven, anders had ik tussen de auto en mijn scooter gezeten....

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:01

Met de fjord van mijn vriendin we waren buiten aan het rijden en hij rende de weg op........
Hij is dood........been doormidden hing aan een velletje Huilen Verdrietig ]
We missen hem zo!! Verdrietig
(het verhaal staat in mijn profiel)

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:06

jeetje het lijkt me echt eng om in het water te zinken met je auto. je kan niet veel zien, je vecht om adem te krijgen. en dan moet je je ook nog uit de auto wurmen. ik denk dat je dat nooit vergeet!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:08

Oja verdrongen trauma Haha! heb zelf ook een ernstig (en dom) ongeluk gehad, zo'n 7 jaar geleden denk ik.

Ik reed op mijn behoorlijk opgevoerde snorscooter langs een onverlichte weg en daarin zat plots een bochtje, de bocht werd 'omheind' door een soort opstaande rand die dus niet te zien was in het donker. Het was erg koud, ik had mijn stuur maar met één hand vast en de ander in mijn jaszak. Ik ging zo'n 50/60 km/u. Toen knalde ik op die rand en het stuur draaide onder me weg. Ik vloog over de kop en ben met mijn hoofd op de straat beland.

Ik weet er niet zo heel veel meer van, behalve dat ik op de grond lag en er mensen in paniek riepen; "heeft iemand een telefoon?" Ik had toen net zo'n mobieltje en trots vis ik het ding uit mijn jas; "ja, ik" Clown
Ik heb veel geluk gehad, want ondanks dat ik vol op mijn hoofd ben beland, doet alles het nog (meestal Haha! ).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:11

lis schreef:

Ik weet er niet zo heel veel meer van, behalve dat ik op de grond lag en er mensen in paniek riepen; "heeft iemand een telefoon?" Ik had toen net zo'n mobieltje en trots vis ik het ding uit mijn jas; "ja, ik" Clown
Ik heb veel geluk gehad, want ondanks dat ik vol op mijn hoofd ben beland, doet alles het nog (meestal Haha! ).


Whahahaha, lekkere reactie!! Tong uitsteken Tong uitsteken

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:18

Ik zat met mijn vader in de auto. We waren op een kruispunt. Mijn vader keek netjes links en rechts (volgens ooggetuigen, ik weet het niet omdat ik mn ogen dichthad) en stak vervolgens over. Kwam er opeens met een snelheid van 80-100 km/h (je mocht er 50) een motor aancrossen! Motor botst tegen de auto aan, auto vliegt naar de andere kant van de weg, motor in tweeën en de motorrijder maakt een reisje over de auto heen. Wij botsten ook nog tegen een andere auto aan. Onze auto was totall-loss, de motor (wat ik al heb gezegd) ook en de motorrijder had een shock en een gebroken pols. Wat erg weinig is, als je beseft dat hij over onze auto is heengevlogen en toen op het asvalt kwakte. Mijn vader en ik hadden niks. Ik ben blij dat ik mijn riem om had en voorin zat, watn achterin was het raam kapot en lag de hele bank vol scherven... Wij moesten trouwens (ondanks dat de ooggetuigen in ons voordeel spraken) de schade betalen. De motorrijder reed op een voorangsweg... Dat hij veel te hard reed deed er blijkbaar niet toe

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:19

Lis, hebben ze je ook zelf laten bellen Tong uitsteken Extreme duivel

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:24

Kieffertje schreef:
De motorrijder reed op een voorangsweg... Dat hij veel te hard reed deed er blijkbaar niet toe

Om van dood te vallen, niet? Een keer zat ik bij mijn vader in de wagen, en op een T-splitsing kwam er een wagen opeens de weg waarop wij reden ingedraaid, volledig op de linkerweghelft (bocht afgesneden dus), was een holle weg dus we konden geen kant meer op. Die kerel heeft achteraf nog met de aangifteformulieren gefraudeerd (valsheid in geschrifte dus) ook, en toch werd hij niet in fout gesteld, want hij kwam van rechts. Frusty
Een andere keer is mijn vader op een ringweg tegen een enorme snelheid aangereden door een wagen die door het rood geknald kwam, mijn vader heeft een paar rondjes gemaakt met de wagen en heeft geluk gehad dat er een airbag in zn auto zat. Wederom werd die andere in zn recht gesteld, hij kwam immers van rechts... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 01:07

Vorige week gebeurde er een vervelend ongeluk vlak voor mijn neus. Ik reed achter een renault en er stond voor ons een bus op de halte, de bus wilde vertrekken op dat moment, ik stopte, maar de renault wilde er nog per se omheen. Ik zit daar zo'n beetje half naar te kijken en te wachten tot de bus ging rijden en opeens in een flits was daar een fietser, echt uit het niets. Die fietser werd geraakt door de renault, de fiets vloog naar links en de fietser middels een salto achterover met halve schroef naar rechts. Men wat een klap gaf die aanrijding, echt hard. Ik schrok natuurlijk onwijs, het was alsof de tijd even stil stond. Het meisje schreeuwde en jammerde wat voor zich uit en dat geeft dan een "gelukkig ze leeft nog". Toen ik mijn telefoon opgezocht had, waren er al diverse mensen bij die ook al aan het bellen waren. De buschauffer zat er natuurlijk helemaal met zijn neus bovenop en die regelen altijd wel snel hulp. Ik ben dus zelf niet naar dat meisje gegaan, er stonden al wat mensen omheen. De renault had niet eens geremd, hij heeft haar echt nooit gezien. Achteraf zou ik ook niet meer weten waar die fiets opeens vandaan kwam, maar ik denk voor de bus langs en dat ze elkaar allemaal nooit gezien hebben door die bus. Ietwat stomme actie van de fietser, maar de renault had gewoon niet om die bus moeten gaan. Daar komen ongelukken van...

Een jaar of 2 geleden heb ik een fietser voor een tram zien liggen die eerst nog door een andere tram geraakt was, in totaal door twee trams dus. Dat was op het Rokin in Amsterdam en het was geen fijn gezicht . Het was zo naar dat ik in dezelfde fractie van een seconde dat ik hem zag ik me ook weer omgedraaid heb en ben weggelopen met een heel naar gevoel in mijn buik. Er waren al mensen bij trouwens.

Regelmatig dat ik resultaten van ongelukken tegen kom op de weg, dat is nu eenmaal zo.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 01:51

Zo heb ik een bijna-ongeluk gezien ivm een bus. Die man heeft echt geluk gehad.
De auto voor ons was al over de helft bij het passeren van een bus die bij een halte stond (ik weet dat bussen voorrang hebben, maar deze auto zat er al naast) Zo opeens rijd die bus dus weg, bijna tegen die auto aan. Die auto kon nog net optijd ontwijken door de andere weghelft op de rijden. En gelukkig reed daar net geen auto, terwijl het een vrij drukke weg is Scheve mond

Ik was wel blij toen we niet meer achter die bus zaten, dat was echt een aso chauffeur (z'n verdere rijgedrag was ook niet top Scheve mond )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 08:35

Nog 2 ongelukjes;
ik ben voor 3 jaar terug een keer bij de stoplichten vol achterop mijn voorganger geknald. Die vond het nodig om in de ankers te gaan toen het stoplicht op oranje sprong terwijl hij al ter hoogte van de stopstreep reed..
En bedankt...

En een week voordat ik mijn auto total los reed had ik een aanvaring met een bus. De bus stond bij een bushalte met de richtingaanwijzer naar rechts, toen ik hem passeerde flikkerde de buschaufeuse de bus zo de weg op, terwijl de richtingaanwijzer nog steeds naar rechts stond. Heel de zijkant in elkaar Scheve mond Ik kan je vertellen dat dat een banketstaaf situatie is hoor, zo'n grote bus tegen een Fiat Seicento.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:55

mijn vriend en ik houden er wel van om met auto's te crossen. Het het is nog altijd goed afgelopen, maar met zachtjes rijden gebeurd er nog wel eens iets ja!

Net als bij Sjuimpje zo'n situatie met een bus, gelukkig had onze auto ook niet echt veel.

En een keer op een verlaten landweggetje bij een bocht rechtdoor geschoten en vol tegen een boom aangeklapt, auto total-loss helaas.

Baal ik nu nog steeds van, was mijn lievelingsauto...snik Huilen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:10

Ik heb meerdere ongelukken gehad. Sowieso al 3 met de auto, allemaal niet mijn schuld overigens. Verder ben ik wel een paar keer met m'n brommer gevallen, laatst sloeg nog iemand z'n portier open zonder te kijken, hopla... daar lag ik met m'n scooter.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:53

toen ik 6 mnd zwanger was van mn eerste ben ik op de provinciale weg door een tegenligger geramt..... die tegenligger had kennelijk een niesbui en kon daardoor haar stuur niet vasthouden ?!
Mijn lieve autootje was total los, maar ik kwam er gelukkig met een paar blauwe plekken nog goed vanaf. Ik heb wel heel erg in de stress gezeten of alles wel goed was met de baby, maar dat was gelukkig wel zo.
Ik kom nog bijna dagelijks langs de plek waar het gebeurde, en ik ben er nog steeds niet overheen. Ik ben nog heel gespannen met autorijden, en in elke tegenligger zie ik weer een potentieel ongeluk. Heel vervelend.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:01

Ik ben 5 jaar geleden aangereden door een fietser. Ik reed toen zelf op een scooter. Heb hieraan een blijvend knieletsel opgelopen en zit dus nu nog met de gebakken peren. Huilen
Ook nu zit ik nog regelmatig met angst op mn nieuwe scootertje. Die angst zal er ook wel inblijven. Vooral door al dat asociale wegverkeer van tegenwoordig.