Waarom beginnen met roken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 19:36

N.a.v. een ander topic over 'roken en paardenmensen' vraag ik met toch af waarom mensen beginnen met roken. (waarom ze niet stoppen is een andere vraag Haha! ) Wat is je motivatie daarvoor? Dus niet waarom je rookt (das duidelijk: verslaving) maar waarom je er ooit aan begonnen bent.

Om erbij te horen? (waarbij?)
Omdat het stoer is? (tegenover wie?)
Omdat je die eerste sigaret ontzettend lekker vond?
Omdat ze geld teveel hebben *LOL*
Omdat....... (vul zelf maar in)

Ik rook zelf niet, tuurlijk heb ik wel eens een sigaret geprobeerd (wie niet? *LOL* ), gewoon om eens te weten wat er nou zo bijzonder aan is omdat zoveel mensen het doen, maar ik vond dat -zacht uitgedrukt- geen ervaring die voor herhaling vatbaar was! Ik vraag me dan ook af waarom mensen er toch mee door gaan na die eerste sigaret, zodat ze uiteindelijk verslaafd zijn en niet meer zonder kunnen.

Dit is geen aanval tegen de rokers hoor, maar gewoon iets dat ik me afvroeg.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:38

Omdat je problemen hebt en iets zoekt waar je een uitweg in vind????? Verdrietig

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:58

Ik vind het lekker, en het is een beetje rustgevend (vind ik dan), maar ik ga 01-01-02 (als goeie voornemen) stoppen met roken!! Haha! Haha! Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:59

Ik ga ook stoppen met roken, dat heb ik flubke belooft. Ik had belooft om te stoppen na mn eindexamen maar ik denk dat ik ook eerder probeer te stoppen!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:03

ik begin er niet aan iedereen in het gezin rookt behalve ik(iedereen zegt dan wat knap maar ik snap niet wat er knap aan is maar boeie)
roken is stom en dom(sorry mijn mening)

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:05

Ik ben blij dat ik 3,5 jaar geleden abrupt ben gestopt met roken!! *LOL*
En zo moeilijk was het niet hoor Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:07

Ik heb er nog nooit een geprobeerd en zal het nooit doen ook.
Ik vind het rond uit smerig zeker als er mensen met een sigaret naast je komen staan.
Nu heb ik ook nog last van bronchitus, maar geen collega die daar rekening mee houd hoor Misselijk Extreme duivel

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:12

We gaan hier dus gewoon verder met alle rokers over 1 kam scheren ... alle rokers zijn aso en houden geen rekening met anderen...

sorry maar zo zie ik het wel...ik ben begonnen met roken omdat ik toen met heel veel dingen in mijn leventje zat en een hele erge puber was en mijn moeder is og steeds heel erg tegen het roken en wat doe je dan dingen doen die niet mogen dusss....ik begon met roken en ik vind daar een heel klein stukje rust in...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:14

Yep das waar dat had ik ook. Maar ik vind niet dat alle rokers aso zijn hoor. Ik let meestal wel op waar mn rook naartoe gaat en ik rook soms ook niet als ik bij andere mensen ben. Daarnaast vind ik niet-rokers niet aso maar ik vind wel dat ze ook wat grotere en meer rokersruimtes hadden mogen maken! Dat is ook voor hun eigenbestwil. maarja waar maak ik me druk om, ik ga toch stoppen Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:20

Ik heb ook gerookt. Frusty
In groep 6 (!!!! ja groep 6 Frusty ) ben ik begonnen. In de eerste heb ik 2 weken huisarrest gehad (omdat m'n ouders er dus achter gekomen waren). Toen had ik een vriend die ik iedere dag zag, reken maar dat ik dat erg vond! Frusty Toen ben ik gestopt, ook omdat mijn vriend dat wilde. En nu rook ik heel soms nog. bijna nooit. ik ben niet echt meer verslaafd maar als ik veel problemen heb dan wil ik nog wel eens een sigaretje roken. Frusty Maar gelukkig ben ik niet echt verslaafd.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:35

als je je erg Kl*te voelt.........

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:40

in 1e instantie (toen ik begon) om bij je "vrienden" te horen, later kom je er achter dat dat heel je vrienden niet zijn, maarja, dan ben je al verslaafd.... Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 20:53

Citaat:
Op 2001-12-11 19:12, schreef Dorine_81:
We gaan hier dus gewoon verder met alle rokers over 1 kam scheren ...


Verward
Wil je dat eens uitleggen? Volgens mij doe ik dat helemaal niet! Ik vraag alleen naar het 'waarom' of mag dat ook al niet? Lichtgeraakte typetjes die rokers als je vraagt naar het waarom van hun dierbare sigaretje (om ze maar eens even over 1 kam te scheren! Haha! )

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:54

Ik ben gaan roken omdat bijna iedereen van mijn vriendenkring het deed. Dan waren we blut en dan koopt er een een pakje, en je pakt een sigaretje, neemt een trekje van een ander... Koe
Ben nu al een tijd gestopt,dat ging heel makkelijk, vraag me af of ik wel echt verslaafd ben geweest, hoewel ik toch wel meer dan een jaar heb gepaft. maar ik vraag me af wat voor zin het had, want nu adem ik toch nog steeds de rook van mijn vader in.... Frusty
Even off-topic:
Maar waar ik eeen verschrikkelijke hekel aan heb is aan die mensen die denken dat het stoer is en NIET OVER DE LONGEN roken....dat vind ik echt het toppunt van STOM. Extreme duivel Boos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:56

Waarom is dat stom Fonnie?
Eigenlijk alleen maar slim!
Ze zijn bang dat ze er niet bij horen als ze niet roken. Dus ze roken, maar niet over hun longen. Zo hebben ze minder schade.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:57

het valt me wel op dat ze volgens mij steeds jonger gaan roken, ik was 15 toen ik mijn 1e sigaret opstak. Nu zie ik ze van 11 jaar al met een peuk rondlopen

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:59

Volgens mij beginnen de meesten met roken om 'erbij' te horen of om 'stoer' te doen. Zo begon het bij mij althans wel. En helaas ben ik nu dus ook verslaafd *zucht* Wie weet kom ik er ooit nog eens vanaf... Mijn man rookt niet en het lijkt me best wel vies voor hem. Maar daarintegen heeft hij ook een vieze gewoonte... Hij pruimt Misselijk En in zijn geval hoorde dat gewoon bij zijn opvoeding ( Verward ). Heel veel mannen pruimen hier en ook heel veel jongens.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:01

Pruimtabak? Argh dat lijkt me pas smerig! Dat is toch ook heel slecht voor je gebit of niet? Het is wel bekend dat ze in Amerika veel aan pruimtabak doen, kijk maar eens naar de naam van de Wookie in Star Wars : Chewbacca (oftewel : Pruimtabak) Haha!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:02

Maar als je niet over je longen rookt, dan rook je dus niet echt en waarom zou je dan al dat geld uitgeven, dat is dom. ben er ook mee begonnen omdat al mijn toenmalige vriendinnen rookten. Ik ben ooit een keer bijna een jaar gestopt, maar toen door omstadigheden weer begonnen, ik weet het, klinkt zwak, maar het is nu eenmaal zo.

Wat mij opvalt is dat veel mensen die niet roken heel makkelijk denken over het stoppen, maar dat is echt niet zo, als je bijvoorbeeld verslaafd bent aan alcohol of drugs, vindt iedereen het heel knap dat je "afgekicked" bent, terwijl er over stoppen met roken heel luchtig gedaan wordt, terwijl het toch een echte verslaving is (helaas Boos!)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:02

Ik heb zelf ook gerookt... op mijn 18 de rookte ik al 1,5 pakje per dag... Haha!
Ja, stoer he? Dat heb ik volgehouden tot mijn 25/26ste. Omdat iedereen rookte op mijn werk, ach ja, dan doe je gezellig mee. Totdat ik erachter kwam dat ik eigenlijk helemaal niet tegen rook kon Clown Bleek dus dat ik me gelijk aan kon sluiten bij de cara-patienten vereniging... Haha! niet meer roken dus. Sinds een jaar of 6 ben ik nu volledig clean wat sigaretten betreft. Moet ook niemand met een sigaret in de buurt hebben (aangestoken dan). Ben dus ook fel tegen roken op de werkvloer (volgens mij mag dit ook niet van de ARBO! Cowgirl, daar moet dan een aparte rokers-ruimte voor komen) Wat ik niet kan laten is om af en toe in het weekend een sigaartje te roken... heerlijk, dan geniet ik echt!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:03

IK ben begonnen met roken toen ik 14 jaar was, maar wel stiekum. Van mijn moeder mocht het niet, mijn vader vond het niet zo erg. Ik rookte dus stiekum op de wc maar ging altijd na mijn vader op het hokkie want die rookte daar ook en dan viel het dus niet meer op.Roken geeft mij rust,ik heb dat nodig en dat is niet anders.Mijn moeder trouwens is ook gaan roken, die is nu 78 jaar en jawel 1 pakje shag per dag. Heerlijk mens overigens en helder van geest. Komt van het roken zegt ze.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:10

Okay ik was wel iets te snel met mijn reactie maar iedereen gaat altijd zeggen dat het slecht voor je is en wat je er allemaal wel niet van kan krijgen dat weten wij ook wel als je rookt zie je ook de pakjes waar het op staat en net als in dat vorige topic zijn ze meteen weer aso en eogistisch en ze stinken blablabla...ik vind hret gewoon vervelend als ze meteen vooroordelen hebben en dat iedereen begon met roken om stoer te doen en mee te doen das absoluut niet zo...ach ik denk toch niet dat iemand het hier mij begrijpt want ik rook...! maar het was niet de bedoeling om zo over te komen hoor

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:25

Citaat:
Op 2001-12-11 20:10, schreef Dorine_81:
...ach ik denk toch niet dat iemand het hier mij begrijpt want ik rook...!


Over vooroordelen gesproken!!!??
Wake up Dorine!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:28

Ik rook alleen op feesten en als k problemen heb... Iedereen (nou jah bijna dan) tegenwoordig rookt en dan kan je gewoon bijna niet verkomen dat je zelf mee gaat doen... maar verslaafd ben ik nie hoor!