Je huidige vriend raakt invalide..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Je huidige vriend raakt invalide..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:21

Ik zat zonet een artikel te lezen in Cosmopolitan over een meisje die al 2 jaar samen was met haar vriend, alles gelukkig en wel, tot hij plots invalide raakt.. Het eerste wat bij je opkomt is natuurlijk, ik blijf bij hem voor eeuwig, je gaat immers je vriend niet ineens en als je liefde opgeven omdat hij niks meer kan.. nouja niks meer kan.. hij is invalide.. en dat is niet zomaar iets.. Maar dan word het zwaar voor je, je moet hem verzorgen, jullie kunnen niet meer de dingen doen waar jullie vroeger voor leefde en nastreefde, hij niet, maar jij op dat moment ook zeker niet.. Het word zwaarder en zwaarder, je zit alleen nog maar thuis, terwijl je vroeger altijd de hort op ging, je kan of wil niet meer met je vriendinnen uit, want dat zie als verraad tegenover je invalide vriend, want die kan immers niet meer feesten zoals jij doet. Je komt met een schuldgevoel en medelijden te zitten, en dat trekt je zo erg aan, omdat hij immers je vriend voor 2 jaar lang was door dik en dun, je wilt hem geen pijn doen door hem alleen thuis te laten zitten, en jij lekker feesten met je vrienden en vriendinnen. En liefde, tja het zit er wel, maar het begrip "houden van" kan zoveel kanten op, niemand kan nog steeds uitleggen wat nu precies "houden van" is, iedereen ervaart het anders, en iedereen denkt er anders over. Tuurlijk je houdt van hem, maar jullie knuffelen niet meer, en sprake van liefde is er ook niet, denk je... weet je... wat is het nu precies eigenlijk ? Je gaat anders over dat soort begrippen denken, wat wil je met je leven. Het is neit meer zoals vroeger, jullie doen geen dingen meer samen, hij houdt je nooit meer even lekker stevig vast, of pakken elkaar eens innig vast.. je wilt wel.. maar het gebeurd is niet, het is anders, hij snauwt je op sommige momenten af, en jij doet alles om het hem nog enigzins makkelijk en naar zijn zin te maken. Je voelt dan op een gevenen moment niet meer zijn vriendin maar zijn verpleger, wat dan ?

Ik zelf gil natuurlijk ook, ik blijf hoe dan ook bij hem, maar kun je dat wel van tevoren bepalen ? Het is moeilijk, je leven maakt een ontzettende draai, net zoals die van je vriend, je hebt medelijden, en wilt zo min mogelijk je vriend minder laten voelen, omdat hij toevallig niet meer kan lopen. Je krijgt schuldgevoelens als je uitgaat, want hij kan dat niet. Wat is je leven dan ? Zeker niet wat je er van verwacht had.. wil je zo verder en wil jij ook alles opgeven, wetend dat hij goed terecht komt, of blijf je bij hem uit medelijden, terwijl de tijd, plezier en liefde die jullie vroeger hadden weg is ?

Heeel moeilijk.. hoe denken jullie erover, ben je zwak als je je vriend verlaat hoe dan ook, of is het dapper ?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:44

Ik snap niet dat mensen zo snel kunnen roepen ik blijf bij hem ! Wat er ook gebeurd ! Je moet ook voor andere mogelijkheden openstaan, jij kan nooit gelukkig zijn, als je vriend zich ook niet gelukkig voelt, voel jij je zelf gelukkig dan klopt er ook iets niet. Mensen die niet als invalide geboren worden en het ineens worden, kunnen in 1 klap een ander mens worden, en herken je er niks meer in waar je op gevallen bent, hoe kun je dan zeggen dat je bij hem blijft, je hebt toendertijd toch ook niet voor iemand gekozen die je niet aantrekt (om het even duidelijk te stellen) Het is hard, maar JIJ bent geboren en HIJ is geboren, dat betekend dus niet dat JIJ ZIJN leven moet gaan leiden. Het klinkt hard, maar denk je dat allemaal vol te houden. Laten we het hebben over iemand die niet meer kan lopen, maar nog wel zijn volle verstand heeft. Zo iemand wil jou dan de hele dag om je heen hebben, die MOET zowiezo iemand om je heen hebben. Dus dat betekend dat je niet meer fulltime kunt gaan werken, wat dus ook betekend dat je minder geld hebt, en nu uitgaand van Bokt, ben jij daarvoor je paard op te geven ? Ben jij bereid je auto op te geven, alle luxe voor je vriend op te geven, zodat jullie een aangepaste woning kunnen betalen. Heb je dat er voor over, terwijl je je vriend behandeld alsof hij een patient is, terwijl je vriend van je verwacht dat je altijd bij je bent, kortom ben je bereid zoveel dingen op te geven ?

Ik weet het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:03

Veel hier gaan er van uit dat je vriend hetzelfde blijft, DAT KAN, maar 9 van de 10 keer raken ze depressief, agressief, zo legde het meisje in het verhaal ook al uit, hij sloeg om, werd een ander mens. Tuurlijk, als mijn vriend gewoon degene blijft die hij is zal ik hem door en door steunen, maar moet je dan perse een relatie behouden ? Lijkt mij niet.. Ik bedoelde niet te zeggen dat invalide mensen niet gelukkig zijn, maar als jij altijd VALIDE bent geweest, zul je absoluut niet gelukkiger zijn nu je INvalide bent.. Je kunt een stuk minder, als je een ruzie krijgt, zullen ze vaak voor je voeten gooien, "Maar jij kan nog lopen" en "Jij kan nog dit en jij kan nog dat" je krijgt daar door een schuldgevoel, maar JIj kunt er niks aan doen dat hij in de rolstoel zit. Je vriend (op dat moment invalide) kan jou op een begevenen moment helemaal kapot maken met dat soort dingen. Ik denk dat je eens een hoop dingen op een rijtje moet gaan zitten en niet alleen er van uit gaan dat het alleen maar om dat rolstoelletje gaat.. want dat is het absoluut niet !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:27

Sorane"]
[quote="Lielle schreef:
Sorane, beter lezen. Shanny heeft het over die 90 % waarin mensen veranderen (ik ook trouwens). Blijf jij toch steeds bij als het een egoistische egocentrische klootzak is geworden die zwelgt in het zelfmedelijden om het maar even duidelijk te maken?

Wat valt hieraan beter te lezen dan?
Dit is toch ook een door en door gemene uitspraak? Sorry hoor maar ik kan weinig mensen die zo in en in gemeen kunnen zijn! Ik heb hier gewoon geen woorden voor!
Weet je wat ik me afvraag? Weet hij vriend dit ook? Weet hij ook dat zij hem wel netjes blijft verzorgen terwijl hij niets meer kan, maar dat zij ondertussen wel een ander *****???

Citaat:
Tuurlijk, als mijn vriend gewoon degene blijft die hij is zal ik hem door en door steunen, maar moet je dan perse een relatie behouden ? Lijkt mij niet..
[/quote]

Jeetje, hou je lange tenen een beetje in je te kleine schoenen zeg. Hoe durf jij mij nu op zo'n manier te gaan oordelen. Jij begrijpt iets echt ontzettend verkeerd, ik raad je aan om heel het topic nog eens goed door te lezen. Ik geef overigens ook nergens aan WAT IK WIL, maar ik geef FEITEN aan die ZULLEN gebeuren, ik zelf weet totaal nog niet wat ik zal doen. Ik zou in ieder geval niet met een ander liggen naaien zoals jij dat redeneerd ! Ik heb het hier weleens over gehad met mijn vriend, en die zei direct, ik weet het niet, ik weet vrijwel zeker dat hij dat niet zal volhouden, is het dan meteen een slecht mens ? Nee.. vind ik niet...Ik stel overigens jou voor het blok, door alle mogelijke dingen aan je duidelijk te maken die zouden kunnen gebeuren, dat jij daaruit nu je eigen conclusies trekt, kun je maar beter stoppen met deze discussie ?
Ik heb in ieder geval geen zin in een discussie met iemand die gelijk uit slaat, sist en (blijkbaar) niet open staat voor dingen die echt gebeuren, en niet het ideale beeld dat er in jou agressieve hoofdje omgaat ! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:33

Sorane"]
[quote="Lielle"]Ik zie daar niets gemeens in, alleen wat realiteitszin Knipoog Bovendien kan ik er niet uit opmaken dat ze hem dus al zeker zou laten vallen. Joe Jackson (meen ik) heeft ooit een mooi nummer geschreven "will you be my number two?" En dat geeft de essentie weer IMO. Zelf kom je altijd op de eerste plaats, als dat niet zo is kun je ook iemand anders niet gelukkig maken.

Overigens heeft ze nergens gezegd dat ze achter zijn rug om een ander zou hebben.

[quote="Lielle schreef:
Blijf jij toch steeds bij hem als het een egoistische egocentrische klootzak is geworden die zwelgt in het zelfmedelijden om het maar even duidelijk te maken?





op die laatste vraag wil ik trouwens ook een antwoord.
[/quote]

Ik zou bij hem blijven!!! Je hebt voor mekaar gekozen. In dik en dun!!! Als hij zo wordt doe je zelf ook iets niet goed hoor!

Ik ga me verder in deze discussie niet meer mengen. Ik vind het te bizar voor woorden dat een ander voor je gaat bepalen wat je doet in die situatie. Sorry maar ik heb niet het idee dat het hier gaat om volwassen mensen met een goede relatie!
[/quote]

Hoe kom je er nu bij dat iemand anders voor jou aan het bepalen is wat je moet doen ? Er word je gevraagd WAT JE ZAL DOEN als het gebeurd. Waarom wil je niet verder discusieren ? Loop je ergens vast ofzo ? Wij allen zien geen probleem. En jij hebt het toch niet in de hand hoe jou vriend word als hij van de 1 op de andere dag ineens invalide is ? Heb jij nu ook al je vriend's leven in je hand dan, bepaal jij of hij wel of niet dingen mag doen ? Het moet niet gekker worden lijkt mij.. Ik heb meer het idee, dat jij niet helemaal snapt en open staat wat er hier voor keuze word voorgelegd, ik vraag je niet te kiezen, maar ik vraag je open te staan voor die keuze, wat jij zou doen, dat jij dan zo uit je slof schiet (en daarmee ook de enige) zegt wel wat meer over jou dan de rest in dit topic nietwaar ? Overigens heb ik een zeer goede relatie, en ik kan hier ook zeker over praten ? Kan jij dat wel ? Zonder gelijk iets te roepen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:00

Het gaat niet om het houden van, om even snel een voorbeeld te gooien, stiekem hou je toch ook nog steeds van je eerste liefde, het was immers je eerste liefde ! Ik denk dat houden van altijd blijft bestaan als je er ooit van gehouden hebt, dus daar heeft het dan absoluut niks mee te maken. Als je kiest na een tijd van ellende om bij hem weg te gaan, kun of hou je nog steeds van hem, zo'n gevoel kun je gewoon niet ontkennen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 bezoekers