"Vervolg" Poes krols

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

"Vervolg" Poes krols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 09:56

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=212789

Lekker is dat... Gisterenmiddag is poeslief dus ontsnapt toen vriendje iets uit de schuur wilde halen... Mevrouw is verder de hele dag weggebleven en kwam 's avonds pas na 10en thuis (en dat voor een katje wat nog nooit buiten de eigen tuin is geweest).

Haar haren zaten behoorlijk in de war, ze had erge honger en heeft na het eten uitgebreid op schoot liggen knorren. Vanmorgen probeerde ze het raam uit te klimmen, maar daar is de kier zeker te klein voor *gelukkig*, ze blijft maar lekker binnen!

Ik hoop niet dat er ongecastreerde katers bij ons in de buurt rondlopen, maar ik houd maar even rekening met het "ergste": dat ze gedekt is...

Iemand eventueel interesse in een baby-poesje? Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:57

Je kunt nog naar de DA voor een overtijdsbehandeling Bloos
Bel even naar je Da heen, om te vragen wanneer die prik kan, ik dacht tussen de 3 en 5 dagen na de ( event. ) dekking.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 10:00

Kijk, da's geweldig!!

Thanks voor je tip! OK dan!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:12

ach ja, je kan naar de dierenarts gaan op die prik te halen, maar het is ook fantastisch om 1x een nestje te hebben...... daarna kun je haar altijd laten steriliseren.......

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:14

Saskia008 schreef:
ach ja, je kan naar de dierenarts gaan op die prik te halen, maar het is ook fantastisch om 1x een nestje te hebben...... daarna kun je haar altijd laten steriliseren.......



Fántastisch ja..alsof er nog niet genoeg katten zijn Boos!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 10:20

Ik zou het heel leuk vinden om een nestje te fokken... Het is ook een heel mooi en lief katje... Maar de asiels zitten vol lieve mooie katjes, daar wil ik liever geen bijdrage aan leveren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:24

Chubby schreef:
Ik zou het heel leuk vinden om een nestje te fokken... Het is ook een heel mooi en lief katje... Maar de asiels zitten vol lieve mooie katjes, daar wil ik liever geen bijdrage aan leveren...

Dat vind ik een heel goed besluit van je. OK dan! Het is natuurlijk allemaal lief en leuk zo'n nestje, maar de asiels zitten al overvol. Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:27

Mijn kat is vorige week ook voor het eerst rols geweest, en die gaat morgen onder het mes. Hoe mooi en lief ze ook is, ik wil geen jonge katten. De asielen zitten vol zat, en als je hoort hoeveel mensen drachtige katten hebben springen de tranen in je ogen.
Dit is de laatste van mijn 3 katten die geholpen wordt, de andere 2 zijn allang gedaan.

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:09

Ik weet dat we honden een "morning after" prikpil geven, maar wij doen het niet bij katten. Wel kan je haar nu binnen een week laten steriliseren en dan is het ook niet erg. Later wordt niet meer gedaan, omdat de kittens dan groter zijn. Succes OK dan!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:58

Miep"]
[quote="Saskia008 schreef:
ach ja, je kan naar de dierenarts gaan op die prik te halen, maar het is ook fantastisch om 1x een nestje te hebben...... daarna kun je haar altijd laten steriliseren.......



Fántastisch ja..alsof er nog niet genoeg katten zijn Boos!
[/quote]

*haha* wat een reactie Haha! Maar het is wel zo ja! Als ik het huis uit ga neem ik zelf een asielkat die geholpen is Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:16

De meeste katten zijn volgens mij wel gecastreerd, maar je hebt natuurlijk nooit zekerheid... Als je haar toch zsm wil laten steriliseren zou ik het nu doen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:31

Stekeltje schreef:
Ik weet dat we honden een "morning after" prikpil geven, maar wij doen het niet bij katten. Wel kan je haar nu binnen een week laten steriliseren en dan is het ook niet erg. Later wordt niet meer gedaan, omdat de kittens dan groter zijn. Succes OK dan!


Zijn niet veel dierenartsen die daar blij mee zijn hoor.
Die waar je werkt misschien wel, maar ben tijdens mijn stage('s ) een aantal dierenartsen tegen gekomen die hier absoluut niet blij mee zijn.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 14:47

Een collega van me zegt net dat een gedekte poes onwijs naar kater-urine ruikt... Wat dat betreft was Disney helemaal schoon... We zitten verder ook in een woonwijk, ik heb niet het idee dat hier ongecastreerde katers rondlopen...

Eigenlijk wilde ik haar voorlopig aan de poezenpil: vind haar nog zo klein en jong voor een castratie, alhoewel het geen probleem schijnt te zijn voor dierenartsen...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:50

Tsja, ik heb dat nog nooit gehoord. Een kater pist er niet overheen volgens mij.
Ik neem het risico niet.
Maar als ze gedekt is, en ze gaat aan de pil, ben je mooi te laat.
Maar de belasting van een sterilisatie is iig minder groot dan van het krijgen van een nest jongen, en eerlijk gezegd ben ik absoluut geen voorstander van de pil.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:02

Chubby schreef:
Een collega van me zegt net dat een gedekte poes onwijs naar kater-urine ruikt... Wat dat betreft was Disney helemaal schoon... We zitten verder ook in een woonwijk, ik heb niet het idee dat hier ongecastreerde katers rondlopen...


Nou nou, hier in de woonwijk loopt er wel 1 hoor (de onze om precies te zijn), dus dat zegt ook niet alles.
Maar ja, hopen dat ze zich gewoon een beetje heeft gedragen Knipoog

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:13

Billy schreef:
Tsja, ik heb dat nog nooit gehoord. Een kater pist er niet overheen volgens mij.
Ik neem het risico niet.
Maar als ze gedekt is, en ze gaat aan de pil, ben je mooi te laat.
Maar de belasting van een sterilisatie is iig minder groot dan van het krijgen van een nest jongen, en eerlijk gezegd ben ik absoluut geen voorstander van de pil.


Helemaal mee eens!
Heb trouwens ook nog niet gehoord dat een kater erover heen piest Verward
Chubby heb je de DA al gebeld?