Vraagje mbt. werkloos en ziekenfonds

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:37

Ik neem aan dat je recht hebt op een uitkering. Via deze uitkering blijf je normaliter gewoon verzekerd voor het ziekenfonds.


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:39

Tot 1 mei ben je in elk geval verplicht verzekerd via de oude werkgever, immers er wordt loon doorbetaald gedurende de opzegtermijn.
Vanaf 1 mei wordt het uitkijken geblazen. Nieuwe job: geen probleem. Uitkering (gekort of niet) geen probleem.
Kies je er zelf voor om tijdelijk zonder uitkering of loon door het leven te gaan dan kun je de premie tijdelijk zelf voor je rekening nemen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:05

Geeft toch weer een veilig gevoel dat de "hoofdboekhouder"het met mij eens is Lachen


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:58

Tessebes"]
[quote="lageveld schreef:
Geeft toch weer een veilig gevoel dat de "hoofdboekhouder"het met mij eens is Lachen


Hoe bedoel je dat?
[/quote]

Gewoon, letterlijk. Ik had even in je profiel gespiekt. Hoeft verder niemand iets achter te zoeken hoor Lachen

Voor chubby:
Verder schoot me nog het volgende te binnen. Pas op dat je niet voor jezelf de door de rechter toegekende ontslagvergoeding ziet als een extra opzegtermijn. De einddatum die in het vonnis van de rechter staat is bepalend voor het einde van het loondienstverband.

Ik begrijp dat je in principe niet zit te wachten op een uitkering, en liever weer aan de slag gaat. Een prima uitgangspunt, maar pas wel op dat je niet het recht op een uitkering verliest. Je weet nooit hoe het loopt met het zoeken van een baan.
Vlg. mij moet je, om het recht op uitkering te behouden je wel melden bij het CWI op het moment dat je weet dat je werkloos wordt. Vanaf dat moment gaat namelijk ook de sollicitatieplicht in.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:05

Chubby schreef:
Hoihoi,

...... Pas als de rechter uitspraak heeft gedaan over de einddatum van het dienstverband moet ik me melden om een uitkering aan te vragen. .......


Kan kloppen; ik had begrepen dat die uitspraak er al was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chita, DenieesB, EmptyWords, karinsd, Lisselot, luuntje, Maanon_, maitestar23, mriek1990, Muga, secricible, Titsia, Wescha, Zebrastreep en 72 bezoekers