Scooter op auto, krijgt staartje...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Scooter op auto, krijgt staartje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 12:08

Tja, nog steeds zitten we in een verzekeringskwestie.

Half januari hebben wij een scooter op de auto gehad, politie erbij. Procesverbaal opgemaakt.
Jongen was door rood gereden en kwam van links. Dus ook geen "van rechts-kom" verhaal.

Netjes opgestuurd, auto nog die week naar het schade-bedrijf gebracht. Eigen risico voorgeschoten (omdat er nog geen uitspraakis gedaan) So far, so good.

Wij netjes afwachten op uitslag.

Nu hebben wij een tweede auto erbij gekocht, voor mij.
Harm is een Nissan sunny, uit '88. Ik de verzekering gebeld voor wat vragen over de verzekering, waaronder de schade-vrije jaren van Peter. 9 werdt er mij verteld. (dit omdat Harm als tweede auto verzekerd wordt)
Daarnaast werd mij duidelijk verteld dat ik niet zo moest zeuren, en dat ze nog met de zaak bezig waren Sorry, ik zal niet meer vragen hoe met mijn geld is...

Uiteindelijk verzekering papieren binnen gehad en er stond op schadevrije jaren, 4.
Dus ik bellen.
Ik uitgelegt dat 4 jaren wel erg weinig is, voor iemand die al ruim 10 jaar zijn verzekering bij hun heeft en nog geen schade heeft gehad.
Dus dat vrouwtje vraagt of wij onlangs een ongeval hebben gehad.
Ja, dat klopt, maar daar is nog geen uitspraak over.

Dus zij mij doorverbinden met de schade-afdeling. Nou en toen kwam het.
Ik het verhaal uitgelegt, Ik heb denk ik 5 woorden kunnen uitspreken, toen zei meneer redelijk geirriteerd: "U weet best dat we nog met de zaak bezig zijn. U partner is naar beneden gezet omdat hij een ongeval heeft gehad"
Ik:"Dat is prima, maar waarom, hij is niet schuldig verklaart."
Hij: "ja, maar de tegenpartij wil niet betalen, en wij hebben al moeten betalen voor JULLIE schade. Dus zo gaat dat"

Ik: "u hoeft niet zo onaardig te doen, ik vraag alleen maar hoe dat dat kan. Dat als je een ongeval hebt gehad, waarvan duidelijk wie schuldig is, maar nog niet afgerond is. dat wij nu in 1 keer naar beneden worden gezet? Ook nog eens zonder er over geïnformeerd te worden. Want onze premie gaat omhoog nu."
Hij: "ik zeg waar het op staat. We zijn er nog mee bezig. U moet nog maar zien of u wel geld krijgt! Zo gaat dat, wij hebben al moeten betalen voor jullie en dus wordt je terug gezet."

Toen werd ik echt een beetje boos. Hij doet net of hij het uit zijn eigen zak moet betalen.
Dus ik ben maar afgehaakt. Ik zag de bui al hangen.
Nu kregen we tot onze verbazing een nieuwe acceptgiro binnen voor de verzekering. Nu kan ik vertellen dat dit een gods-vermogen is geworden. Zo'n 75% meer!!!

Dus Peter bellen:
Daar werd hem vriendelijk verteld dat tot de tijd de tegenpartij niet betaald, wij dus omhoog gaan in premie. Dit duurt 4 jaar voordat wij weer op onze schade vrij zitten van 70%.
Maar na 2 jaar hebben we het schade-bedrag al betaald. Daarnaast vind ik het nogal verbazend, dat wij, als niet schuldig, moeten betalen voor iets wat dus niet voor ons is. En daarnaast je dus eigenlijk helemaal niet verzekerd bent. Want wij betalen dus het volledige bedrag + nog een keer dat bedrag in 4 jaar gewoon weer terug aan de verzekering via de premie!

Dit lijkt me onwaarschijnlijk en niet de bedoeling.
Nu komt het waarschijnlijk wel goed met de tegenpartij, maar tot die tijd moeten wij dus dit bedrag betalen. We krijgen het wel terug na betaling, maar toch.
De verzekering lijdt er nooit onder. Betaald de tegenpartij niet dan betaald de klant....

Wie heeft er verstand van, wie weet wat te doen?


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 16:42

Graag, bedankt voor het antwoorden.

Volgens ons kan het ook niet zo zijn dat de tegenpartij niet betaald. Maar goed, zólang ze niet betalen, moeten wij maar de klappen opvangen.
De scooter is inderdaad gewoon verzekerd.

De schade is al hersteld en rechtsstreeks via het schadebedrijf gegaan. Dus het schade-bedrag niet laten uitkeren, dat kan al niet meer.

Nee, wij hebben het bewust niet zwart laten doen, alhoewel ik nu weer weet waarom ze altijd zeggen "eerlijkheid duurt het langst" Scheve mond

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 16:25

Tjonge wat een info in 1 keer Haha!

Ik ga even alles laten bezinken en uitzoeken, wat hier staat. Zoiezo wachten we natuurlijk totdat er meer duidelijk is van de tegen partij. En bellen we van de week weer even met de vriendelijke verzekering... hoe de stand van zaken is.

Wel heel erg bedankt voor alle info, die kunnen we erg goed gebruiken. Jullie weten er meer van en dat is handig. Thanks!!!!
Als meer mensen nog wat weten, graag!!!!

Tessebes, vinden ze dat niet raar? De tegenpartij bellen?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 16:48

Pegasus schreef:
Bij polis direct staat b.v. :

Citaat:
Welke schades hebben invloed op mijn no-claim-korting?

Alleen schades waarbij de bestuurder (mede) aansprakelijk is en schades die niet verhaalbaar zijn, terwijl er wel een schade-uitkering is gedaan, hebben gevolgen voor uw korting. Hieronder vallen echter niet evenementen zoals diefstal, inbraak, ruitschade en brandschade. Als er in deze gevallen uitgekeerd wordt, wordt de korting niet aangetast.



Zoiets zal bij jou verzekering ook van toepassing zijn lijkt me.


Jeps, dit komt erg overeen met wat de verzekering ons verteld... Wij zitten overigens niet bij Polis direkt.
Hmm, damn... Scheve mond lastig dus....

Maar goed, dan snap ik nog niet hoe het kan dat een verzekering niet uitbetaald? Wat zouden redenen kunnen zijn om te weigeren?


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 16:48

Tessebes"]
[quote="Tigger schreef:
Tessebes, vinden ze dat niet raar? De tegenpartij bellen?


Tuurlijk vinden ze dat raar. Haha!
[/quote]

O oké, ik dacht al Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 16:51

Pervinco schreef:
Als ze er nog mee bezig zijn is de schade nog niet niet-verhaalbaar, dus gaat bovenstaande niet op...


Dat is ook wel weer zo. Maar het schijnt, omdat onze nieuwe verzekeringsjaar per april ingaat, ze het zo gedaan hebben. Raar dat ze er vanuit gaan dat het niet betaald wordt. Verward

Het scheelt, dat wanneer ze wel betalen, we alles terug krijgen... maar toch. Wat een geld... Scheve mond

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 17:10

Pegasus schreef:
Voor een ongeval dat in januari gebeurd is, mogen ze wel eens precies uitleggen waarom de tegenpartij niet wil uitkeren. Misschien is er onduidelijke of foutieve informatie overgekomen. Ik zou toch nog maar eens met de schadeafdeling gaan bellen.


Nu was er toevallig half februari een nieuwsbericht;
Dat verzekeringen er lang over doen om schade te betalen, ook naar elkaar. Er wordt tijd gerekt en moeilijk gedaan. Ik vermoed dat het hier niet anders is...
Scooter-verzekeringen zullen niet makkelijk zijn, proberen vaak de automobilist de schuld te geven...onder het mom, scooters, fietsers en voetgangers zijn heilig... Theorieën genoeg. Van de week ga ik bellen en laat ik weten hoe het ervoor staat, ik ben erg benieuwd hoe vriendelijk ze dan zijn... Clown

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 12:20

tije schreef:
ik ben 3x achter elkaar aangereden maar zit nog steeds in me 3 jaartjes schade vrij

ligt denk ik ook aan je verzekeringsmaatschappij


ligt denk ik ook aan je verzekeringsmaatschapij


Aangereden worden kost je normaal ook geen schadevrije jaren, maar dan moet dus wel de tegenpartij betalen.

Ik ben zelf twee keer aangereden, ook dat was geen enkel probleem, had binnen een maand mijn geld.
Maar als de tegenpartij niet meewerkt.... Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Amarins2, carin0903, DeTjoeter, Froukje, judith_irene, Kmbrly, Lizzy__87, MerleSimone, Momo94, rien10, Sky_As, Stal_Fiore, StonedRomy, supervon78 en 59 bezoekers