3 basisschoolmeisjes maken de buurt onveilig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

3 basisschoolmeisjes maken de buurt onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 13:33

Het moet ook niet gekker worden. Scheve mond

We zijn aan het verbouwen en het schuurtje moest leeg, omdat daar de wasmachine en droger komen te staan. De troep die we tijdelijk niet kwijt konden, hadden we het op ons opritje gelegd. Na een paar dagen was er duidelijk te zien dat er iemand in had zitten vroeten en waren er statiegeldflessen kapot gesmeten. Een dag later waren er ook een paar spullen weg. Nou ja, dan haal je je schouders op en je ruimt het een beetje op, niets aan te doen. Zaterdagochtend lagen we nog op bed en we hoorden wat gerammel. Waren er 3 meisjes spullen aan het kapotstampen. Verward Mijn vriend er enorm kwaad naar toe gelopen en ze uitgescholden, toen renden ze weg. Omdat er echter wat spullen weg waren, ging mijn vriend ze opzoeken in de buurt om te vragen waar die spullen waren. Druppelgewijs kwamen een aantal spullen terug, maar de meisjes hadden het natuurlijk niet gedaan. Ze hielpen nog wel even mee opruimen.

Goed, alles geregeld zou je zeggen. Totdat we zondagochtend opeens een brandlucht ruiken! Was er dus brand uitgebroken in het appartementencomplex naast ons:

Bewoners in ziekenhuis na kelderbrand
RIJSWIJK | Een kelderbox aan de *** in Rijswijk is zondagochtend in brand gevlogen doordat kinderen er met vuur speelden. De brand werd ontdekt door een van de bewoners, die de brandweer waarschuwde. Toen deze arriveerde stond de kelderbox volledig in brand. Het trappenhuis, de kelderruimten en een woning op de eerste etage stonden vol rook. Twee portiekbewoners, een man en een vrouw, moesten met ademhalingsproblemen naar Ziekenhuis Leyenburg worden vervoerd. Zeven andere omwonenden werden ter plaatse door ambulancepersoneel nagekeken. De kinderen konden zichzelf in veiligheid brengen. Een kat en een konijn zijn door de brandweer uit de woningen gehaald. De schade bedraagt 60.000 euro.

3x raden welke kinderen dat waren... Boos!

Op zo'n moment praat je eens wat met een paar buren. Bleken die lieve kindertjes bij iemand anders in de tuin ook beelden kapot te hebben gegooid en met onze zaag boompjes hadden proberen om te zagen bij de speeltuin. Maar ja, het zijn kinderen van gescheide ouders he?! Frusty

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:39

Grrrrr... dat soort kinderen zou je toch he...
en je hebt helemaal gelijk, het moet niet gekker worden zeg! En gescheiden of niet, het lijkt me dat die ouders toch wel wat verantwoordelijkheidsgevoel mogen hebben en dat hun kinderen er niet zomaar mee weg komen. Het had wel heel wat erger af kunnen lopen... wie draait er eigenlijk op voor de ontstane schade?

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:42

Zo ben ik laatst geterroriseerd door drie meisjes van ergens tussen de 9 en 14. Ze braken eerst de halve bus af, mepten argeloze buspassagiers met een tasje op hun hoofd en scholden iedereen uit (inclusief een paar bejaarden ). De buschauffeur durfde hiertegen niks te doen.
Helaas bleek mijn halte ook hun halte en toen hebben ze nog een paar honderd meter om me heen gehangen, scheldend en roepend. Ze zaten steeds net niet aan me, maar ik heb me nog nooit zo bedreigd gevoeld. Vroeg me echt af wat ik had kunnen doen als ze mijn tas zouden proberen te jatten of zo, voelde me heel erg machteloos.
Ik voel me heel oud als ik dit nu zeg, maar waar gaat het in godsnaam heen met de wereld als je al bang moet zijn voor van die ukkies?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:45

Jeetje waar gaat dat heen? Ik heb ook nog maar 13, maar zou zoiets dus echt niet in mijn hoofd durven halen! Hoe oud waren die kinderen, of weet je dat niet? Kinderen van de bassischool zijn zowieso zo er jong en dan nu al zo iets... Scheve mond

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:49

Ik ben laatst in de bus ook voor van alles en nog wat uitgemaakt door een 15-jarig mokkel (sorry, meisje kan ik het niet meer noemen, met zulk gedrag). Ze begon met mij te schoppen, door haar voeten tussen het bankje door te vroeten. Ze wist heel goed dat ze dit deed. Toen ik beleefd aangaf hier niet zo van gedient te zijn, begon ze bijdehand te doen. Ik zou bijv een h**r zijn, omdat ik rode nagellak op had Verward. Uiteraard was haar vriendin het roerend met haar eens.
Sorry hoor, maar dit soort types mogen van mij naar een opvoedingsgesticht. Als de ouders het niet kunnen, dan de staat maar.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:51

gescheiden ouders of niet, dit vind ik schandalig!!!
Mijn ouders zijn ook gescheiden, maar zoiets in never nooit in me opgekoemn

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:54

Ik vindt die busschauffeur dan een mietje eerste klas. Je bent toch niet bang van een stelletje van die snotneuzen!

Wij worden geacht kinderen niet te slaan. Maar andersom ook niet. En al helemaal niet als er geen reden is.

In dit geval mep ik terug! Dan maar een paar dagen in de bak zitten (veel langer zal het toch niet zijn, getuigen zat), maar dit kan en wil ik niet accepteren.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:04

Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 6 was maar zoiets zo toch echt nooit bij me opkomen. Lekker makkelijk om alles op het verleden af te schuiven. Zo zou ik me nog bijna aangesproken voelen omdat ik ér ook zo een zo moeten zijn omdat me ouders niet meer bij elkaar zijn???

Waar moet dat heen met de jeugd van tegenwoordig


Voel me ineens erg oud met mijn 21 jaartjes... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:20

Basisschoolmeisjes? Ik kan er niet over uit... dus meiden van wat zal het zijn 10 tot 12 jaar oud? Wellicht jonger? En dan dit? Ik was zelf geen lieverdje vond ik toen, maar vergeleken met dit gedrag was ik toch echt een heilig boontje... Ik ben echt geschokt door de leeftijd, en het verhaal van MootjeH slaat echt alles, zag dat zij een volwassen vrouw is, en als je je dan bedreigd voelt door een stel jonge kinderen Scheve mond

Tessebes, wordt er nog iets voor die kinderen geregeld? Of zijn ze te jong voor bureau Halt! ofzo?

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:24

Dit is toch te gek voor woorden, idd, waar gaat het heen met de wereld? Dat je al op moet passen voor zulke kleine kinderen, die nog niet eens op de middelbare zitten, dat is toch niet normaal meer? Ik ben zelf ook nog maar 17, kind van gescheiden ouders maar ik zou het niet in mn hoofd halen om zoiets te flikken. Lekker makkelijk ook, daar de schuld op schuiven, zo lust ik er nog wel een paar! Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 14:34

Wij hebben nog geen aangifte gedaan, maar dat gaan we nog wel doen. Ik weet dus (nog) niet of er wat met die kinderen gebeurt.

Dat van die gescheide ouders ben ik het overigens niet mee eens hoor, dat is wat een buurvrouw zei.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:52

een goed pak voor hun broek dat kunnen ze krijgen. Tjonge wat denken die snotneuzen wel zeg. Wat een watje van een buschauffeur dat hij bang is van een stel kids.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:11

Ik kan er gewoon niet bij dat kinderen op zo´n leeftijd al zo´n gebrek hebben aan respect voor andermans spullen (en andere mensen).
Ik bedenk me net dat ik zoiets ook een keer meegemaakt heb tijdens een verhuizing. Ik had wat spullen uit de auto gehaald en naast de voordeur tegen de muur gezet. Mijn vader zat op een muurtje, iets verderop op de spullen te letten (want slecht ter been) en voor we het door hadden rende er een klein jongetje van een jaar of vijf er vandoor met een aantal onderdelen van mijn stellingkast!! Ik ging er snel achteraan natuurlijk en gelukkig liet hij alles uit zijn handen vallen toen ik in de buurt was, maar ik was toen ook al erg geschokt van zoveel brutaliteit. En het lijkt er helaas op dat het alleen maar erger aan het worden is de laatste tijd... Ik vraag me echt af in wat voor wereld mijn toekomstige kinderen moeten opgroeien...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:47

Dat van die boompjes en jullie zaag vind ik wel grappig om te lezen Haha!... Maarja te gek voor woorden dat die meiden dat doen natuurlijk.. Volgens mij worden kinderen niet meer opgevoed.... Ik denk toch niet dat mijn ouders zoiets van mij gepikt zouden hebben....

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:54

Ik zou een paar flinke draaien om mijn oren hebben gekregen + nog een pak voor mijn broek. Ik weet niet of dat typische stadsmentaliteit is maar ik denk dat je dit toch niet zo snel in een plattelandsdorp of gehucht meemaakt. Hoewel de ouders van tegenwoordig ook niet alles zijn.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:07

Nobby"]
Ik vindt die busschauffeur dan een mietje eerste klas. Je bent toch niet bang van een stelletje van die snotneuzen!
[/quote]

[quote="petraaken schreef:
Wat een watje van een buschauffeur dat hij bang is van een stel kids.



Volgen jullie het nieuws niet ofzo? Er zijn de afgelopen maanden/jaren meerdere buschauffeurs (en conducteurs) inelkaar geslagen. Ik geef ze aan de ene kant groot gelijk dat ze niks deden. Die mannen willen ook graag 's avonds bij hun gezin aan tafel zitten.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:12

maudy"]
[quote="Nobby"]Ik vindt die busschauffeur dan een mietje eerste klas. Je bent toch niet bang van een stelletje van die snotneuzen!
[/quote]

[quote="petraaken schreef:
Wat een watje van een buschauffeur dat hij bang is van een stel kids.



Volgen jullie het nieuws niet ofzo? Er zijn de afgelopen maanden/jaren meerdere buschauffeurs (en conducteurs) inelkaar geslagen. Ik geef ze aan de ene kant groot gelijk dat ze niks deden. Die mannen willen ook graag 's avonds bij hun gezin aan tafel zitten.
[/quote]

Precies, dat was nou juist het frustrerende. Aan de ene kant wilde ik zo graag dat die man in zou grijpen, aan de andere kant begreep ik heel goed dat hij geen actie durfde te ondernemen... Je weet maar nooit wat die kids allemaal bij zich hebben...

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:14

inderdaad, ook al zijn het meisjes en ook al zijn ze 12, je weet het nooit. En als je er wat van zegt heb je ook nog kans dat Pappie
's avonds op je stoep staat

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:18

Ja precies. Want dat valt me ook op: dat soort types negeren hun kinderen volledig, maar o wee als je iets negatiefs te melden hebt over de kids, dan heb je binnen no time een agressief familielid op de stoep staan...

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:20

Lips are sealed ik hou verder m'n mond maar, ik weet exact wat voor types je bedoelt...

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:41

Het mag gewoon niet voorkomen dat kinderen van onder de 14 jaar zo de baas gaan spelen. Iemand moet ze op hun nummer zetten en die vaders tegelijk ook.

En als die vaders dan bij mij op de stoep staan dan heb ik een verassing voor ze.
Het betreft kinderen onder de 14 jaar daardoor zijn ze voor de wet niet aansprakelijk voor hun daden.
Kinderen tussen de 14 en 16 jaar zijn zelf aansprakelijk.
Als die kinderen veroordeelt worden tot het betalen van een schadevergoeding en die kunnen ze niet betalen, dan komt de claim op Pappie terecht. Net als met kinderen onder de 14 jaar, dan gaat pappie nat.
Ik sleep ze voor de rechter en ik klaag ze aan op basis van artikel 162 van Het Burgerlijk Wetboek.

En dat is iets waar die mensen totaal geen flauw benul van hebben, en 1 van de redenen dat die kinderen op zo'n onfatsoenlijke, onbeschofte en zonder normen en waarden op straat rond lopen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:48

Scheve mond Lips are sealed Belachelijk...

Ik ben zelf uiteraard niet veel ouder dan die meisjes... Maar dan nog. Jemig...

Gewoon belachelijk!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:37

Laatst met een vriendin zat ik in de bus, stapten er een paar etterbakken in de bus die gingen achter ons zitten en propjes papier door de bus gooien... Verward
Na een tijdje waren we het echt zat en draaide mijn vriendin zich om en zei: Rot es op met je *** proppen!
En toen was het natuurlijk de ander die het had gedaan...
Ikzelf ben 14 maar ik vind het toch ook wel raar dat pubers vaak geen respect en beleefdheid hebben... Is dat dan zo leuk om anderen te irriteren en spullen te mollen? Lekkere mensen zijn over 15 jaar ofzo hier de 'volwassenen'...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:47

Nouja zeg...hoe onbeschoft kun je zijn!
Spullen van anderen vernielen.... Scheve mond

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:01

tja het is de mentaliteit vandaag de dag helaas Verward . gaat het niet zo als je wil, sla er dan op los, Scheve mond sla je niet, dan laat je horen hoe groot je woorden schat is. buschaffeurs doen niks, gek he, bij de volgende halte staat de rest van de "gang"op je te wachten , met de nodige bijmatrialen. Zeg jij als volwassene iets, nou dan krijg je een gratis serenade van de woorden die je nog nooit gehoort heb. Komen de kids bij de politie terecht, dan zijn ze zielig en hebben ze een zeer slechte jeugd en thuisfrond, zielig toch voor de kids Lachen maar zodra JIJ iets doet dan is het een schande hoe kun je Verward Nou van mij mogen die lieve kinderen eens de verkeerde tegen komen in een donker steegje Knipoog en dan loop ik door met me hoofd omhoog Bloos