rothonden ook

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

rothonden ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 09:20

Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen of bij verslag van de dag, maar het heeft niks met paarden te maken dus doe ik het hier.
Ik kom gistermiddag thuis en verteld mijn moeder:
Ze liep bij een boederij langs waar 2 grote honden wonen en ze liep voorbij het hek springt ineens 1 hond over 2 meter gaas komt bij Eska (Duitse herder van mijn opa en oma) snuffelen en die hond bedenkt zich geen moment en grijpt zo Eska. Eska lag op een gegeven moment onder en die hond maar doorbijten mijn moeder had die hond een trap verkocht en die hondenlijn van onze hond. Uiteindelijk had mijn moeder ze uit elkaar.
Verder konden we niks aan Eska zien.
Wil mijn moeder s`avonds weer lopen ziet ze dat Eska bloed wij naar de dierenarts. De dierenarts om het wondje even scheren zitten er 2 mooie hoektand vormen in van een grote hond.
Gelukkig verder niks ernstig ze moet nu antibiotica slikken en ze had ook een antibiotica spuitje gehad.
Sommige honden.
En vanmiddag gaat mijn moeder langs hun met de rekening

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:26

Bijtwonden kunnen heel vervelende infecties geven, ik hoop dat dat bij Eska niet gebeurd. Arme hond.
Hebben jullie de eigenaar van die andere hond gezien of gesproken? Ik zou wel even bij hem melden wat er is gebeurd.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:30

Simpel: rekening naar eigenaar van die hond.
Je bent namelijk altijd verantwoordelijk voor het gedrag van je dier. Indien eigenaar niet aanspreekbaar is, dan gewoon aangifte doen wegens bedreiging.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:32

Gadverdamme zeg... het blijven beesten Boos!

Ik hoop dat ze niet banketstaaf doen over die rekening

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:33

Hebben jullie bewijs dat die hond het gedaan heeft? Als alleen jullie erbij waren is het een beetje moeilijk te bewijzen dat de andere hond begonnen is en of ie het überhaupt wel gedaan heeft. Succes ermee.

Ik denk dat de kans op infectie wel meevalt, daar krijgt ze nl antibiotica voor.

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 15:11

Dat heeft ze gelukkig gehad een spuitje nou moet ze 2 keer per dag anderhalf pilletje hebben die geef ik en wat doet die gekke hond die eet ze zonder moeite op terwijl onze eigen hond het niet doet.
En ik was erbij vergeten te zeggen
die eigenaar die kwam eraan en die vroeg wat er aan de hand was toen vertelde mijn moeder dat dus toen zij die vrouw:
Ja dat kan wel, want deze hond is een vrouwtje en die valt bijna elk vrouwtje aan ik kan niet eens meer met die hond lopen als er schade is moet je maar komen.
Dus Eska is waarschijnlijk niet de enigste die gebeten is

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:19

jeetje, wat een verhaal zeg. Dus de eigenaar wist dat zijn hond andere honden aanvalt. Ik vind dat hij hem dan maar binnen of aangelijnd moet houden. Of zijn hek zo hoog maken dat de hond er niet uit komt.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:38

Ben het met juval eens! Maar wel mooi dat je iig die kosten vergoed krijgt.

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 15:44

Maar ja 2 meter gaas is niet niks en 59,- euro ook niet maar het gaat nouw goed met haar we moeten haar de eerste 3 dagen de wond week houden dat alle bacterien uitgaan dat er geen abces ontstaat en daarna kan het dichtgroeien.
Mijn moeder durft er nou niet meer met Eska langs te gaan Verdrietig

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:45

ikke schreef:
Simpel: rekening naar eigenaar van die hond.
Je bent namelijk altijd verantwoordelijk voor het gedrag van je dier. Indien eigenaar niet aanspreekbaar is, dan gewoon aangifte doen wegens bedreiging.

ja dat kun je doen!
en ja honden zijn nou eenmaal zo en het is ook net hoe die hond is opgevoed!