vraag voor kattenshowbezoekers...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

vraag voor kattenshowbezoekers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 12:57

niet echt een paardenonderwerp maar ik heb een paard en ik ben een bokker dus toch maar hier neergeplant.. Haha!
Ik ga aankomend weekend voor het eerst op show met mn noorse boskat poesje en ik kan er niks van terugvinden op het net dus ik stel de vraag maar hier: waarmee kan ik veilig de kooi ontsmetten die ik op de show toegewezen krijg?
Ik heb al gordijntjes, kattenbakje, plastic voor de voor en bovenkant kooi, bakjes en fles water, stoel en tafeltje voor mezelf, ontsmettingsmiddel voor mn handen.
Nog wat vergeten? Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:59

kijk anders even op www.dekattensite.nl daar is ook een forum maar dan voor kattenkenners/liefhebbers.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:04

Van welke vereniging is de show? Meestal worden de kooien na gebruik op de voorgaande show ontsmet, maar voor de zekerheid kun je het inschrijfbureau even bellen.

Heb je ook wat voor op de bodem van de kooi? Een mandje of iets voor de poes, speeltjes? Zelf nam ik altijd wat grit van huis mee, voor het geval het aangeboden grit ze niet bevalt.

Poeh, het is wel lang geleden hoor dat ik op show ben geweest, bijna 3 jaar geleden.

In ieder geval, veel plezier, haalt je poesje U is het goed, alles meer is leuk meegenomen en is het minder, is de keurmeester gek! Haha!

=^.,.^=

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:06

O ja, voor het geval je zelf voor moet dragen, is het handig om een veiligheidsspeldje (of meer, je weet nooit waar het goed voor is) mee te nemen om je nummer aan je shirt te prikken.

Veel geld om uit te geven aan onnodige dingen bij de standjes en een goed gevulde picknicktas om de dag door te komen.

=^.,.^=

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:35

Ik verplaats het even naar AM Lachen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 13:47

hoi farichta, zat naast je met de kleurendag in Lunteren...

ik ga dus nu echt naar show en vind het bar spannend. Ik ga samen met de eigenaren van het zusje van mn poes (zusje is dus buurvrouw poes op de show, erg leuk!)

veiligheidsspeld goed idee! even opschrijven...

ja ik heb twee tapijttegels mee en een lap waar ze altijd mee speelt/sleept en op slaapt. Neem ook grit mee al zeggen ze dat het op de show te krijgen is. Speeltje is ook geregeld en anders kan ik er zat kopen ter plekke Haha!
Picknickmand/koelbox is ook aan gedacht en zelfs een goed boek om de tijd te doden.
Maar toch heb ik het idee dat ik iets vergeet..... kennen jullie dat?

tuurlijk gaat de poes zelf ook mee

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 13:47

Oh ja, het is een saint pro cat show

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:05

Die vriend van Honeybee zit toch in de katten? Of waren het nou poesjes? Haha!
Drachtenboy heet hij geloof ik. Ik weet niet of hij ook shows doet, hij fokt geloof ik.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:18

Hoi Cissy, wanneer is je merrie uitgerekend? Ben zo benieuwd naar het veulen!

Saint Pro Kat verzorgt waarschijnlijk ook tafels en stoelen, dus die hoef je niet mee te slepen. Eens even denken wat er ook altijd weer in m'n tas ging...

entingsboekje!
Roedes voor gordijntjes
Gordijntjes
"Vloerbedekking"
Plastic
Kattenbak + vulling
etensbakjes
brokjes
flesje water
speeltjes
rol keukenpapier
borstels en kammen
talkpoeder/rijstmeel
handdoeken/badlaken
wattenstaafjes
wattenschijfjes
schaartje

Veel dingen zul je niet gebruiken, maar neem je mee voor het geval je kat een "ongelukje" krijgt of compleet in de stress schiet.

Zorg ervoor dat je je kattebeest thuis (nu) al getoiletteerd hebt, knip zaterdag het puntje van de nagels, dan heb je zondag nog maar weinig te doen.

PB maar even als je m'n mobiele nummer wilt voor het geval je ergens mee zit of niet weet wat je moet doen zondag.

Suc6! OK dan!
=^.,.^=

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 15:13

Missy wordt steeds dikker en dikker en sjagerijniger... moody mare...
maar ik ben ook benieuwd hoor naar het veulen!
er wordt volop gerommeld en gevoetbald in die buik, tjonge jonge, af en toe heb ik medelijden.. haha!
Ze is eind mei uitgerekend (zie kraamkamer wanneer zijn de merrie's uitgerekend, ze staat erbij!) en uiteraard meld ik me zodra die kleine er is! Al is het alleen al om de kleur door te geven, hahaha!

afijn, weer even over de katten: ik sleep alles mee, beter mee verlegen dan om verlegen. Ik heb een grote auto dus kan een hoop in...

Waar maak je de gordijntjes mee vast aan de kooi, klein haakje of een knijper of zo?

Kattebeest hoeft niet getoilletteerd te worden toch? tis een noortje, alleen nageltjes knippen inderdaad, maar dat doe ik nu al want ze komt altijd uitgebreid snachts in bed liggen en dan op je borst stempelen. niet fijn met scherpe nageltjes!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:27

Arme merrie, en ze moet nog zo'n tijd. Ach gut

Een Noor heeft niet veel toilettering nodig, hooguit een beetje talkpoeder/rijstmeel op de plukjes achter de oren en in de kraag onder de kin om het ergste "vette" eruit te krijgen. Als ze op die plaatsen donker van kleur zijn, kun je dat het beste een paar dagen van tevoren doen.

Wel even goed controleren of ze geen klitjes heeft in haar okseltjes enzo maar je hoeft ze gelukkig niet te wassen, drogen, touperen, haarlak etc. Misselijk

Er zijn verschillen manieren om je gordijntjes aan de kooi vast te maken. Ik ben zelf begonnen met spanveren en haakjes, maar vond dat toch niet ideaal . Uiteindelijk bij de Kwantum ofze van die uitschuifbare platte roedes gekocht, gordijntje eraan rijgen, in de kooi en bovenaan aan de voor en achterkant door de kooi schuiven . T is ff pielen, maar blijft goed zitten. Er zijn ook mensen die er twee touwtjes of veters door rijgen en op diezelfde punten vastknopen, of mensen die ze met allemaal veiligheidsspelden vastzetten. Gewoon even om je heen kijken hoe anderen het gedaan hebben, dan pik je vanzelf ook ideƫen op.

O ja, neem een paar knijpers en/of een musketon haak mee. Daarmee kun je het deurtje van je kooi vastzetten als je je poes erin of eruit wilt halen.

Weet je al hoe het zit met de BIV, BIS, BOB en BOA?


=^.,.^=

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 18:31

BIV en BIS wel, maar BOB en BOA niet
Bewust onbeschonken bestuurder?
Best of All?

vette oren? geen last van
kraag? is al verhaard dus helaas bijna verdwenen, geen last van dus, hahaha!
vette kin? ook geen last van, ze eet netjes en is heel schoon van zichzelf, altijd maar wassen wassen en nog eens wassen...

Ik hoop maar dat de keurmeesters een beetje rekening houden met het verharen van de poezebeesten in deze tijd van het jaar. Mn schat is dr kraag bijna kwijt maar de rest zit er nog aan, broekkie en bef en pluimstaart.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:23

BOB = Best of Best = de beste van de BIS (halflangharen in dit geval of Noren wanneer er een special is)

BOA = Best over All = de beste van de BOB en dus van de hele show

Als je een goede keurmeester hebt, houden ze daar wel rekening mee want je bent vast niet de enige. Type zou boven vacht moeten staan.

Ben trouwens wel erg benieuwd wie je hebt als keurmeester. Keurmeesters zijn trouwens ook niet alles wetend hoor, zo heb ik een Ragdoll die nog maar 1 certificaat moet voor zijn Groot Europees, terwijl niet eens zijn CAP had mogen halen...

In ieder geval veel plezier en ik hoor wel van de klap! Knipoog


=^.,.^=