Wie weet er iets van koudwatervissen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Wie weet er iets van koudwatervissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 10:42

Sinds 2 weken hebben we 1 goudvis, 1 sluierstaart en 2 goudvisachtige gevlekte koudwatervissen. We voeren ze korreltjes voer. Nu rommelen ze de hele tijd met hun bakjes tussen de stenen die op de bakbodem liggen. Krijgen ze te weinig voer?
Of is het normaal?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:45

Heb je drijvend of zinkend voer? Sluierstaart vissen moeten namelijk zinkend (volgens mij alle vissen, maar oke Haha!) anders krijgen ze teveel lucht binnen.

Mijn vissen zitten ook tussen de steentjes te neuzen, niks mis mee. Ik weet niet hoe vaak per dag je voert?

Je kan je vissen beter te weinig dan teveel voeren. Veel mensen geven hun vissen te veel voer.

Ik weet ook niet of je plantjes hebt, zo ja daar eten ze ook van

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:47

Dat rommelen tussen de steentjes is OK hoor. Je moet altijd erg opletten dat je niet teveel voert. Een goede graadmeter is dat het binnen een paar minuten op is, anders vervuilt het water erg. Als je bang bent dat je te weinig voert, moet je gewoon opletten of je vissen niet erg mager worden (klinkt raar, maar is echt zo), of gewoon een keer een paar korrels meer voeren, dan merk je al snel of ze te weinig kregen of niet.
=^.,.^=

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:49

er is niks mis met je visjes hoor, wat hier boven staat klopt idd. Niet teveel voeren, beter te weinig dan teveel. Het moet idd snel op zijn anders krijg je vies water.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 10:56

We voeren korreltjes ivm de sluierstaart. Het was net stil in de kamer en kon de steentjes horen...wist niet dat goudguppen zo druk konden zijn hihi

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:06

die van mij doen precies hetzelfde, lekker alle steentjes omwoelen, hebben ze wat te doen, vervelen ze zich niet en gaan ze ook niet kribbebijten, weven of luchtzuigen Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 18:22

Of over de rand springen da's pas erg vooral als er niemand thuis is....

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:31

Hou jij nog wel plantjes over met deze vissen? Ik kan namelijk om de twee weken plantjes gaan halen, omdat ik iedere keer alleen het steeltje over hou Verward

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 18:32

Ik heb ze ruim 1 week, zal ze even waarschuwen dat ze rustig aan moeten doen met de plantjes. Heb je geen paard meer vanwege de kosten, eten die guppen de oren van je hoofd.........

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:48

Haha, was dat maar waar. Mijn paard is twee maanden geleden ingeslapen en heb nu een verzorgpaard. Maar inderdaad, die plantjes zijn niet goedkoop Bloos

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 18:49

Maar goed nu hebben we ieder 1 eigen vis, terwijl het paard gedeeld moest worden...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:58

Stekeltje schreef:
Hou jij nog wel plantjes over met deze vissen? Ik kan namelijk om de twee weken plantjes gaan halen, omdat ik iedere keer alleen het steeltje over hou Verward


Dan heb je alleen eetplantjes denk ik, je hebt ook zuurstof plantjes en gemengde bosjes. Als je dus een gemengd bosje hebt, eten ze dus niet alles op Haha!