Nou hier het verslag van de dierenkliniek...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 20:53

Vanochtend was ik al heel vroeg op de dierenkliniek, de klok telde een aantal minuten voor 8 uur.

We hebben nog even in de wachtkamer gezeten, en er moest ook nog een ponds-kaartje aangemaakt worden.

Vervolgens mochten we doorlopen en konden we een behandelkamer in. Er werden allemaal vragen gesteld, en eigenlijk qua info vanaf punt 0 begonnen met vertellen. Vervolgens hebben 2 co-assistenten haar totaal onderzocht en een hoop dingen genoteerd.

Daarna kwam er een DA bij en die heeft nog het een en ander verteld en overlegt met de co-assistenten. Vervolgens is er bloed afgenomen om wat verschillende waardes te bepalen in haar bloed.
Ze vond het allemaal niet zo heel erg, ze liet het braaf toe.

Toen kwam de oncoloog en die vertelde een aantal dingen. Ik ben heel erg geschrokken van een aantal cijfers.

Als ik niks zou doen dan had ze nog ongeveer 2/3 maanden. Alleen kon hij niet vertellen in welk stadium ze zat van die maanden. Dus het kon nog een tijdje duren, maar het kon ook zijn dat ze er volgende week niet meer zou zijn.

Ik kon het me niet voorstellen en zei ook tegen de oncoloog, dat dat gewoon niet kon, ze ziet er nog goed uit, hoe kan ze dan ineens dood zijn??? Maar het was toch echt zo. Het probleem is dat het een erg agressieve tumor is en de cellen delen heel snel, 1 word 4 enz.....

Nou moet ik zeggen dat ze de laatste paar dagen niet lekker was, ze gaf over, had diarree, d'r oogjes waren rooddoorlopen en d'r klieren heel dik.

Toen hebben we de 2e optie besproken, Prednisolon. Waren ze niet positief over. Het zou in het begin goed helpen, maar daarna zou ze er immuun voor worden. En als we dan alsnog over zouden stappen op de chemo dan zou het niet goed meer aanslaan.

Toen de chemo besproken. Het zou haar toestand verbeteren, alles waar ze last van krijgt, word door de chemo teruggedrongen. en de cijfers zijn nu dat 50% overleeft een jaar, daarvan weer 50% overleeft het 2e jaar enz.

Ik kon gewoon niet anders dan de chemo doen, het kwam als vanzelfsprekend m'n mond uit.

Ze krijgt een behandeling van 19 weken. Ze heeft vandaag haar eerste prik gehad en volgende week vrijdag krijgt ze d'r 2e. Daarna op donderdag 27 dec en daarna om de 2/3 weken. Er zullen ook tabletten zijn die we moeten geven, maar dat verschilt hoe vaak we die moeten geven. Na die 19 weken stopt de chemo en krijgt ze controlebehandelingen. Mocht het dan terugkomen, tenminste weer erger worden, want weggaan doet het niet, dan kunnen we dan kijken of we nog een behandelingenreeks doen of niet natuurlijk.

We hebben ook pilletjes gekregen dat mocht ze misselijk worden of diarree krijgen, dan helpen die daartegen... maar het word niet verwacht die nodig te hebben...

Ze lijkt nu wel iets beter, tenminste ze heeft vanmiddag rijst met kippenboullion gekregen van mij en dat heeft ze nog steeds binnen gehouden. Maar d'r oogjes zijn ook al wat minder rood.

Ik vind het nog steeds erg moeilijk, ik heb nu ook een knop omgezet voor Tigra. Ik moet sterk zijn anders takelt ze af, dat voelt ze... dat voel ik..... Ik zal vast wel weer een inzinking krijgen, maar dan probeer ik dat wel buiten haar zichtveld te hebben, ik wil niet dat ze me zo ziet....

Ik heb de hele middag (we waren pas rond 12 uur thuis) knock-out gelegen... ik was zo moe... nu ook nog wel, maar ik ben door Prisca gekidnapt en eet bij haar en mag bij haar bijbokken, aangezien bokt het bij mij thuis niet wil doen...

Iedereen bedankt voor de steun, ik heb er veel aan gehad en zal het nog veel nodig hebben.... Huilen

Bah, ik lijk wel een zombie nu ik dit tiep, ik tiep wel, maar ik zie niks zeg maar...

Misschien maar even goed ook, anders kon ik het allemaal niet zo uitleggen...

Ach misschien vergeet ik wel dingen, maar die vul ik dan nog wel aan.....

Mensen bedankt!!!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:59

Tjee meid, dit is niet echt fijn nieuws. Had toch gehoopt dat het allemaal wat minder erg zou zijn. Nou ja, minder erg.. het is allemaal al erg genoeg!

Er staat jullie beiden zoals ik het hier lees nog heel wat te wachten. Maar je slaat je er wel door heen! Je bent een sterke en fijne meid.. en daar heeft ze heel erg veel aan.

Nou heb ik eigenlijk nog wel een vraag. Die chemo.. kan die haar helemaal beter maken?

Ik wens jullie beiden in ieder geval al het geluk toe wat ik jullie kan geven. Ik woon wat verder van je vandaan, maar gelukkig is Prisca er om jou te kidnappen.. Lachen

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-12-07 20:00 ]</font>

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:02

Soms zijn woorden niet toereikend om te zeggen wat je bedoelt.
Ik kan alleen maar zeggen: heel veel sterkte. ik weet hoe moeilijk het is te weten dat je een dier gaat verliezen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:06

(Ja, we gaan het vanavond gewoon leuk hebben op de manege, ik zie Mayo en Prisca daar zo. Even een knop om na zo'n intensieve dag, is goed voor Mayo!)

Hee meis, ik kan me goed voorstellen dat je vanmiddag helemaal op was. Het is ook niet niks om dat soort vooruitzichten over je lieve hondebeest te horen. Wel fijn dat je nog een tijd van haar kunt genieten, dat het niet meteen een bekeken zaak is. Ik hoop van harte voor je dat die chemo goed aanslaat. Geef Tigra een dikke knuffel van me!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 21:07

Honeybee, het kan ervoor zorgen dat de tumoren zodanig klein worden dat ze eigenlijk wegzijn, maar meestal komt het terug... het is wel eens voorgekomen dat ze genezen van dit soort tumoren, maar dan heb je het over een wereldwondertje.... Dus ik zal me moeten realiseren dat ze nooit de 10 jaar zal zien, zoals het er nu uitziet..... Huilen

Irene, bedankt Verdrietig

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:09

Ik hoopte eigelijk, ergens in mijn achterhoofd, dat het mee zou vallen. Je was toch nog een beetje positief. Na dit nieuws kan ik me voorstellen dat je even in een dip zit, maar zoals je zelf zegt moet je sterk zijn omdat zij het anders merkt. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat Tigra in de groep valt waar het het langste bij aanslaat. Veel sterkte voor jou en de hond.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:13

Ontzettend veel sterkte Mayo!! Jullie slaan je er wel door heen.. En dat wereldwonder... Dat gaat er zeker komen *duim duim duim*

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:07

He, jeetje... Geen fijn nieuws Verdrietig . Heel veel sterkte, en ik hoop dat je Tigra toch nog een aantal jaartjes lekker bij je kan houden... Lovers Geef d'r maar een dikke knuffel van mij! Lovers

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:16

Ach jee, ik word hier zo verdrietig van Verdrietig

Ik hoop dat het goed gaat komen, ik wens jullie heel veel sterkte!!
Laat je maar even goed verzorgen door Prisca!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:17

heel veel sterkte ermee
mijn oude hond hond heeft ook kanker gehad en die kreeg toen ook die medicijnen die jij hierboven beschreef en is er uiteindelijk ook immuun voor geworden.. als ik toen ook de kans had om haar chemo te geven had ik het gedaan....
heel veel sterkte en verwen haar maar veel....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:25

OO, wat poedersuiker voor je Mayo! Sterkte hoor!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 01:18

Bedankt voor de lieve reacties.

Ik kan momenteel weinig zeggen. Ik heb geen woorden meer.... ik ben gewoon weer op...

Ik kan niet eens huilen... misschien later, nu niet, ik ben geblokkeerd..... Verdrietig

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 09:26

hey meis.
ik had zo gehoopt dat het minder erg zou zijn.
wat verschrikkelijk toch.
als er wat is bel je me maar.
sterkte voor jou en Tigra.

knuf

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 11:55

laten we hopen dat de chemo goed aanslaat dan hebben jullie nog een tijdje samen.
ik ben heel benieuwd naar haar zondag!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:13

Wat erg zeg! Verdrietig Arme Tigra..
Ik had zo gehoopt een berichtje te lezen dat het allemaal wel meeviel.. Verdrietig
Heel veel sterkte hoor!!!
Geef Tigra maar een paar dikke knuffels van mij! Lachen

Sterkte!!

Liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:27

akelige dingen zijn dat altijd. Het vervelende van dieren is dat wij ze vrijwel altijd overleven. En eigenlijk is dat maar goed ook. Zo kunnen wij er zorg voor dragen dat ze tot het eind toe goed begeleid worden.
Met dieren is het vaak echt: tot de dood ons scheidt Verdrietig Voor mensen gaat dat niet altijd meer op.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 10:48

Pfoeh, de tranen springen in mijn ogen als ik dit lees. Ik weet namelijk te goed wat je nu doormaakt. Het is vreselijk om je hond onder je ogen te zien aftakelen. Ik hoop heel erg dat deze behandeling je hond kan helpen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 12:52

Ik hoop ook dat het beter gaat als ze de chemo krijgt en toch nog wat jaren kan genieten. Sterkte... Verdrietig

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 15:12

Heel veel sterkte met Tigra.

Ik hoop van harte dat ze goed opknapt en dat jullie nog een aantal jaren van elkaar kunnen genieten.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 17:42

Bedankt allemaal, Tigra heeft heerlijk genoten van alle Bokt-knuffels Lovers

Het gaat iets beter met haar. Ze heeft sinds vrijdag niet meer overgegeven, volgens mij heeft ze ook geen diarree meer. Ze eet redelijk en d'r oogjes zijn al minder rood.

Waar ik ook erg blij om ben is dat d'r klieren minder dik zijn, nu kan dat een momentopname geweest zijn, maar 't voelde beter.

Ze daagt iedereen al weer flink uit met d'r balspel en knuffelt een end weg.

Er is hoop op beterschap.... Nu afwachten in hoeverre...

Over een maand weet ik of de chemo echt aanslaat...

Bedankt iedereen! Knipoog

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:58

Gelukkig gaat het alweer wat beter met haar!
Ik hoop voor jou en Tigra dat de chemo aanslaat!

Verder weet ik eigenlijk niet wat ik moet zeggen, sterkte!!! Lovers

Geef Tigra nog maar een paar dikke knuffels van mij Lachen