Suzuki Vitara

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Suzuki Vitara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 00:41

Hallo allemaal,

Even een vraagje over de Vitara....
Ben opzoek naar een leuke auto voor erbij en nu heb ik een hele leuke Vitara uit '95 gezien, special edition Montego Bay.
Nou is mijn vraag; zijn er mensen hier met zo'n auto (ook uit dat jaar) en hoe bevalt ie??
Zijn er bepaalde dingen die snel kapot gaan en hoe rijdt ie?? Dat soort dingen zou ik graag willen weten...

Groetjes!
MCSM

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 01:14

Van wat ik ervan gehoord heb schijnen ze niet zo heel prettig te rijden.

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 10:19

Is er voor de rest niemand die iets over de Vitara kan vertellen?? Ik zie ze juist op maneges en pensionstallen staan die auto's....

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:26

Haihai,
Ik zelf heb een Suzuki Samurai. Ben vorig jaar ook wezen kijken voor Vitara's, maar uit 95 is het nogal link om een goede te vinden. De dorpels schijnen nogal snel te roesten en wielkasten ook wegens terreinrijden etc en niet goed reinigen.. ( dorpels is het onderste gedeelte waar je uitstapt bij je deur, wist ik ook niet hoor).
Nu wil ik hiermee niet zeggen, dat alle wat oudere Vitara's niet ok zijn hoor, maar houd er goed rekening mee en dat je een deskundig iemand meeneemt en rijd dan ook ff op de snelweg of bv naar een garage en vraag of die daar ff op de brug mag i.v.m verborgen gebreken.
Voor de rest heb ik geen verstand van de Vitara, haha.
Veel plezier met het zoeken naar een leuk jeepje.

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 10:37

Dat soort info zocht ik! Thanks!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:58

Ik heb zelf een vitara uit december 93 dus iets ouder maar deze bevalt prima!

Hij is tiptop in orde geen roest of iets dergelijks. Nu heb ik wel een luxe uitvoering (al uitgevoerd met centrale deurvergrendeling en electrische ramen enz.) en dat was toen nog lang niet altijd het geval.

Over het rijgedrag tja het is maar net wat je zoekt!
Voor een jeepachtige wagen rijdt deze prima maar ga je zo'n auto vergelijken met een luxe wagen dan rijdt het natuurlijk een stukje minder.

Vooral op de snelweg (zeker met spoorvorming in de weg) voel ik me niet zo thuis. Verder ben ik erg blij met mijn auto!

elisa_

Berichten: 1673
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:11

wij hadden vroeger altyd van die susuki vitara's of hoe je het ook schrijft, zijn mooie autotjes vind ik.. moet je er wel zoon opstapje(lees trapje) bij hebben, das mooi Haha! kan je ook mooi de trailer mee trekken.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:51

Ik heb ongeveer 3 jaar terug ook een vitara gehad. Qua rijden vind ik ze niet echt prettig. Verder moet je heel erg opletten op roest en andere plekken. Laat hem zeker even keuren of nakijken door een expert voor je hem koopt. De onze had nog wel eens problemen, werd er dan ook zat van toen de dynamo het ook nog eens begaf en ik midden in het centrum stilstond. Was me te duur om te maken, terwijl de auto er heel goed uitzag en je er zo niks van kon zeggen. Heb hem toen dus verkocht.

Overigens heb ik nu een SJ-tje, bevalt me al een stuk beter dan een vitara, ookal is hij veel ouder. In mijn profiel staat wel een foto.

Succes ermee!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:33

mijn eerste auto was een vitara, enig om te zien maar meer mooi weers autoootjes dan iets anders, met regen en sneeuw spinde ik vrij veel rond en mijn soft top bleek voor anderen ideaal om eens met een mes doorheen te snijden etc, nee leuk voor de zomer met mooi weer maar verder niet (voor mij dan)

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:41

Wij hebben een Suzuki Vitara V6 en die rijd super hoor! Zeker met nat of glad weer, deze is uit 2000.

Hij is te koop trouwens.... Knipoog

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 16:27

Bedankt voor alle reacties allemaal.
We gaan de auto eerst laten keuren en dan zien we wel wat eruit komt.
Het is een auto voor erbij, we hebben voor de comfort een audi A4, dus deze is puur voor fun en voornamelijk voor mij wanneer ik naar stal of naar mijn werk ga. Hij hoeft dus niet super comfortabel te zijn.
Hier de foto's; een echte Barbie Jeep Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:40

ik zie geen foto's....
heb je ge-upload bij gofoto??

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 16:51

Ja... is dat niet geod?
Ik zie wel de foto's.. ik snap hier ook niks van!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:28

Wij hebben ongeveer 10 jaar in een Vitara gereden. We hebben hem 4 maanden geleden verkocht met 400.000 km op de teller en 13 jaar oud.
We hebben een 1 1/2 paards trailer en die trok hij redelijk. Rijcomfort vonden wij goed, niet voor niets 10 jaar in gereden Lachen .
Bij het nieuwe model moet je uitkijken. Die heeft veel kinderziektes. Collega van mijn man heeft er niks anders dan ellende mee gehad.

Onze Vitara werd zeer goed onderhouden door mijn man die automonteur is Schijnheilig . Hij kreeg om de zoveel tijd een slokkie olie en water Haha! . Verder hebben we er 1 keer wat mee gehad. de aandrijfas was kapot. Verder reed hij als een trein. Hij reed op gas en verbruikt was 1:9. De trailer trok hij ook gewoon op gas.

We hebben nu een Nissan King Cap. Dat is een beest van een auto. 2.5 TDI, daar voel je geen trailer. Hij rijdt heerlijk en hij is zuiniger dan de Vitara.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:06

Mijn schoonouders hebben een Vitara, en daar heb ik ook wel eens mee gereden. Tja... Eigenlijk vind ik het niet echt een fijne auto. Ik ben dol op jeeps enzo, en ik vind het wel een mooie auto. Maar een vitara moet je absoluut niet kopen als je echt veel op de weg zit. Dat ding wiebelt en hobbelt zo enorm! Dat is echt niet ontspannen.

Wel een voordeel bij die auto is dat het dak eraf kan, en in de zomer heb je dan echt een superstoere cabrio.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:35

carola schreef:
Mijn schoonouders hebben een Vitara, en daar heb ik ook wel eens mee gereden. Tja... Eigenlijk vind ik het niet echt een fijne auto. Ik ben dol op jeeps enzo, en ik vind het wel een mooie auto. Maar een vitara moet je absoluut niet kopen als je echt veel op de weg zit. Dat ding wiebelt en hobbelt zo enorm! Dat is echt niet ontspannen.

Wel een voordeel bij die auto is dat het dak eraf kan, en in de zomer heb je dan echt een superstoere cabrio.


Mijn man ging met de Vitara naar zijn werk toe, dat is 100 km per dag. Het dak kon er bij ons niet af.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:27

ik heb geen vitara maar een feroza, heerlijke wagen. weinig comfort. iedere 3 maanden een nieuwe radio omdat die andere eruit trilt. benzine verbruik valt me alles mee voor zo'n auto.
alleen lust de mijne wel erg graag een flinke slok olie

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:34

Ik heb zelf een Samurai, een wat vierkantere versie van de Vitara. Waar je niet op af moet knappen is roest, echt niet. Al die Suz's roesten gewoon. Zo ook de onze. Boeiend, lassen we wel weer een stukje overheen. Deukje? Oh, butsen we er zelf wel uit. Krasje, ach, komen er nog wel meer bij.
Je moet er aan denken dat de auto gewoon meer kan dan jij Knipoog Vooral in het terrein. Hoe het rijcomfort is weet ik niet, de mijne is op de weg niet echt comfortabel, maar in het terrein heerlijk! Echt fantastisch wagentje.
En de Japanners zijn bijna niet stuk te krijgen hoor!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:39

Ik heb er ook eentje.

Inmiddels 3,5 jaar.

Hij is uit begin 1992. Ik was al eerder bij vitara's wezen kijken maar die reden voor geen meter. Bij de eerste de beste hobbel zat je met je kop door het dakkie.
Ik had het eigenlijk al opgegeven toen mijn pa en buurman bij de dealer een hele gave zagen staan.
Dus de volgende dag direct heen en verkocht natuurlijk Tong uitsteken .
Mar argwanend op het slechte rijgedrag van de andere auto's eerst deze geprobeerd.
En hij was toppie, ligt stabiel op de weg en een hobbel voel je bijna niet.
Ik heb gewoon mazzel met een goed geveerde auto, kuipstoelen, electrische ramen etc etc.
Helaas is er wel ingebroken via de softtop 2 jaar geleden Boos! Boos! en heb ik dit jaar een nieuwe top gekocht.

Verder moest er tijdens de jaarlijkse beurt wel eens wat gerepareerd worden. De ene keer viel het mee en de andere keer tegen(nieuwe tank Boos! ) Maar verder doet ie het altijd en blijft ie mooi.
Het fijne vind ik dat je wat hoger zit, nadeel vind ik het geluid wat ie produceert op de snelweg maar dat zal met een hardtop minder zijn.
Leuk is natuurlijk zomers met je kappie eraf rond te tuffen.
Ze verbruiken ong 1 op 10.
Verder hoef je geen racemobiel te verwachten dus je verliest van de bmw bij het stoplicht. Haha!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:46

We waren met de Land Rover club in Capelle a/d IJssel om eens lekker in een hele grote zandbak te mogen spelen en daar was ook een Vitaraatje bij met van die brede sloffen eronder, open dakje en zo. Maar toen hij bij de koffietent weg wilde rijden en daarbij een riggeltje van 15cm moest nemen, heeft hij drie(!!!) keer aan moeten zetten alvorens hij weg kon rijden, waar elke Land Rover gewoon wegreed, zonder zelfs maar in te houden op die riggel. Afgang dus *LOL* *LOL* OK dan! OK dan! wij lachen *LOL*
Hol vat dus, veel poeha, geen prestaties.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:09

Uhm ik weet niet hoor ikke, maar die kleine autootjes komen meestal verder dan de grote zware landrovers. Omdat ze zo licht zijn hebben ze nergens moeite mee. En als ie vast staat dan is ie er ook zo weer uit. Probeer dat maar eens bij een hele grote jeep. Ik heb wel een paar leuke foto's met bewijs Haha! www.sushi-monster.tk
En jij was gewoon bij het verkeerde evenement denk ik Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:10

ikke schreef:
We waren met de Land Rover club in Capelle a/d IJssel om eens lekker in een hele grote zandbak te mogen spelen en daar was ook een Vitaraatje bij met van die brede sloffen eronder, open dakje en zo. Maar toen hij bij de koffietent weg wilde rijden en daarbij een riggeltje van 15cm moest nemen, heeft hij drie(!!!) keer aan moeten zetten alvorens hij weg kon rijden, waar elke Land Rover gewoon wegreed, zonder zelfs maar in te houden op die riggel. Afgang dus *LOL* *LOL* OK dan! OK dan! wij lachen *LOL*
Hol vat dus, veel poeha, geen prestaties.



Hallo zeg, wel een verschil zeg. Een Land Rover en een Vitara. Net zo verschil als een Lada en een BMW.
Een land Rover is voor dit soort dingen gebouwd en een Vitara niet. Die 2 Jeeps kan je niet met elkaar vergelijken.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:15

Ik heb ook een Suzuki Vitara.Het is een V6 2,5 liter uit 1999.Ik ben er erg tevreden over,alleen heeft een dronken sukkel de taxideur opengegooid terwijl ik langsreed en heb ik nu zo rond de € 2000,00 schade Ach gut .Ze zijn nog aan het uitvechten wie er aansprakelijk voor is(de taxichauffeur of de passagier) Scheve mond

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:49

PhiaBink, een Vitara niet voor het terrein gebouwd? Wel hoor Haha! Kijk maar eens naar evenementen, zien ze er echt gaaf uit! Die dingen komen ver hoor!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:52

Rinske"]
PhiaBink, een Vitara niet voor het terrein gebouwd? Wel hoor Haha! Kijk maar eens naar evenementen, zien ze er echt gaaf uit! Die dingen komen ver hoor!
[/quote]

Ze zijn gaaf, maar leggen het af tegen de echte terreinwagens. In Parijs-Dakar heb ik nog geen Vitara zien rijden.
Wij hebben onze Vitara 10 jaar gehad, 300.000 km mee gereden, op de aandrijfas na zonder problemen. Toen we hem verkocht hadden, was hij 13 jaar oud en 400.000 op de teller, de motor is in perfecte staat de rest was op Haha! .

[quote="Flair S schreef:
Ik heb ook een Suzuki Vitara.Het is een V6 2,5 liter uit 1999.Ik ben er erg tevreden over,alleen heeft een dronken sukkel de taxideur opengegooid terwijl ik langsreed en heb ik nu zo rond de € 2000,00 schade .Ze zijn nog aan het uitvechten wie er aansprakelijk voor is(de taxichauffeur of de passagier)


Wat zonde zeg, die van jullie is ook echt heel mooi.