Betoog: Er moet een wet komen tegen dierensex!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Betoog: Er moet een wet komen tegen dierensex!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:55

Hoi,
Ik moet voor school een betoog houden, net als shininghorse En ik vroeg me af of jullie bokkers mij nog kunnen helpen voor mijn betoog met goede argumenten voor mijn stelling tegen dierensex.
Ook als je tegenargumenten heb, wat natuurlijk moeilijk te verzinnen is Boos! Knipoog , ben ik daar blij mee. Ik weet namelijk zeker dat ik deze dan kan weerleggen. Maar ik wil op 'alles' voorbereid zijn en als iemand mij iets vraagt, mag altijd na je betoog, dat ik dan niet met een mond vol tanden sta; Verward
Dus: Waarom moet er een wet komen tegen dierensex?

p.s. waarom is er nog geen wet tegen in Nl? het is al een eeuwenoud (bv Schotse schapenhoeders, sorry) verschijnsel. En in welke landen zijn er wel zulke wetten?

Wat niet is, kan nog komen

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 20:14

Als mensen het er niet mee eens zijn, en bang voor een stempel zeggen ze vaak:
'Ik ben het wel met je eens hoor, maar wat nou als....'
(ja ze zijn dan wel slim hoor, ze liegen dan ook ff slim ...)

Wat niet is, kan nog komen


clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 22:26

Als iedereen het zo logisch vindt, vertel mij dan dit; waarom is er nog geen wet?

Wat niet is, kan nog komen

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 20:58

Dat er ook mensen (naja 'mensen') tegen zo'n wet zijn, is een feit; dit quote ik (dus vind ik NIET zelf!!!)

"Het is prima een koe twee keer per dag keihard aan haar tieten te trekken, maar wanneer de boer het beest eens één keertje neemt, zou dat schadelijk zijn. Dat vind ik niet te rijmen."
en
"Maar wat kan één forse man uitrichten tegen een koe? Hebt u wel eens foto's gezien van dierenartsen die hun hele armen naar binnen werken bij een bevalling? Nee hoor, daar heeft zo'n koe echt geen last van. "

Dit is van een bioloog en staat op http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1078898806097.html
Ik weet wel wat ik hem aan zou doen Boos! maar wat zouden jullie hiervan zeggen?

Wat niet is, kan nog komen

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 17:33

Wat Karin zegt; het is misschien wel een kwestie van prioriteiten stellen, maar dat het ergere dingen zijn maakt sex met dieren niet minder erg Boos!
Zo kan je aan de gang blijven; konijntjes bij kinderboerderij worden opgehangen door 'hangjeugd'; de biokippen hebben het dan maar goed; ze leven nog...

En wat die midas betreft, is volgens mij niet helemaal... , maar un peu Verward
Vraag aan midas:
Maar dieren moeten toch worden beschermd tegen mishandeling?,,Ja, tegen mishandeling! Maar wat kan één forse man uitrichten tegen een koe?..."
Ofwel; sex met dieren kan geen kwaad, waar maak je je druk om.
een andere vraag
Is seks met dieren ooit een geaccepteerd verschijnsel geweest?
Maar je moest wat als jongen in de kracht van je leven die de godganse dag achter een kudde van 500 welgeschapen schapen aansjouwde. Wat is er ook tegen een aantrekkelijk schaap?'' Vingers aflikken

dus die midas... naja, beslis zelf maar Knipoog . Als jullie trouwens weerleggingen weten : GRAAG

Tegenargument (door Midas dekker),
Hebt u wel eens foto's gezien van dierenartsen die hun hele armen naar binnen werken bij een bevalling? Nee hoor, daar heeft zo'n koe echt geen last van.

( contekst: een leuter is 20 x zo klein als een arm: dus daarvan heeft een koe helemaal geen last )

mijn weerlegging hierop is; het moet gebeuren, een vrouw vindt een gynocologisch onderzoek ook niet leuk.

Wat niet is, kan nog komen

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 17:34

met :'het moet gebeuren' bedoel ik de aktie van de dierenarts; voor onderzoek etc. Knipoog

Wat niet is, kan nog komen

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 20:25

Ik vind zo'n wet niet hypocriet, het gaat er niet om dat mindere misdaden worden weggedrukt, maar dat als mensen worden gepakt (zoals laatst) dat ze dan ook GESTRAFD kunnen worden, en niet vrijuit gaan;
'omdat er geen wet over is' Boos! Boos! Boos!

Wat niet is, kan nog komen

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 22:04

Ik heb gelezen op http://www.dierenbescherming.nl/ dat in omringende landen wel 'zulke' wetten zijn, heeft iemand een idee welke landen en wat de wet 'precies' inhoud?

"...Tot op heden helaas zonder succes. Terwijl in de ons omringende landen wél een dergelijk verbod geldt."

Wat niet is, kan nog komen

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 00:18

Kieffertje schreef:
Tegenargument:

En bijv. castratie dan? Moet dat ook gebeuren? Dagelijks ontnemen wij vele paarden, katten enz. het recht op samenzijn in de vorm van geslachtsgemeenschap en het recht zich voor te planten. Willen ze dat zelf? Nee. Is het een beperking? ja. Wordt het dier er beter van? Nee. Voor wie is het wél fijn: Voor de mens. Over 'recht op je lichaam' gesproken.


Weerlegging: (poging tot Knipoog )
We ontnemen het dier niet het recht op samenzijn, er zijn genoeg gevallen van gecastreerde hengsten (danwel pas op late leeftijd) die nog een merrie beklimmen. Wanneer een dier jong is en hij wordt 'geholpen' dan is zijn hormoonhuishouding anders en dan mist hij het niet eens, want hij weet niet wat 'het' is. Kittens in een zak in de sloot gooien vind ik zieliger.
En uiteindelijk is het wel beter voor het dier, want er blijft meer tijd, geld en aandacht over om aan een dier te geven als hij alleen/of weinigen zijn, dan als er een hele grote groep is. 2 konijnen zijn makkelijk te verwennen, maar 20 wordt al lastig ; plus dat ze met elkaar moeten vechten voor territorium.

als ik mijn stelling zou veranderen; moet het dan iets in de trant worden van;
Op dierenmishandeling moeten zwaardere sancties komen, en bestialiteit valt hier ook onder
dierenleed moet harder aan worden gepakt


laatste misschien te vaag; lijkt op bio-industrie, dwaal ik misschien te ver af.

Wat niet is, kan nog komen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annika__, Mar_M, YandexBot en 166 bezoekers