Geld overschrijven zonder afschrift?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Geld overschrijven zonder afschrift?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 14:33

Mijn moeder is over een maandje jarig en ik en nog wat andere mensen gaan 1 groot cadeau voor haar kopen. Ik moet nu dus ook 50 euro op een rekening van iemand storten.

Maar nu komt het probleem: Mijn moeder doet thuis de boekhouding en kan via de abn-ambro edentifier via internet op mijn rekening kijken. Niet dat ze dat doet om me te controleren, maar ze stort wel eens iets extra's op mijn rekening en kijkt of ik het bijvoorbeeld al op mijn rekening heb ontvangen

Als ze dat doet ziet ze natuurlijk dat ik een groot bedrag ergens op heb gestort. Het is een verrassing voor haar, dus ik zou het niet leuk vinden wanneer ze iets door krijgt. Ze wil lieverd niet dat ik spullen via internet koop en dus ook niet op allerlei rekening geld stort. Waarschijnlijk denkt ze dan dus dat ik dat wel heb gedaan en zal dus doorvragen

Nu mijn vraag: Als ik met contant geld naar de bank ga en zeg dat ik het geld op een rekening wil storten, moeten ze dan ook perse mijn rekeningnummer weten? Ik bedoel, komt er dan alsnog een afschrijft van en dus ook zo dat mijn moeder alsnog via internet kan zien dat ik ergens geld op heb gestort?

Pffff... wat een verhaal Knipoog Ik hoop dat jullie het een beetje snappen


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 14:42

Ja, maar we 'sparen' het met de familie. En die woont nou eenmaal niet in de buurt. Ze wonen in Waddinxveen. Ik woon daarentegen in Enschede. Dus dat ligt zo'n 250 km uit elkaar.. Scheve mond

Dus ik zou ook moeten vertellen wat mijn rekening nummer is, en wie ik ben even zo gezegt? En ik kan dus niet zomaar alleen ergens geld op storten?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 14:43

Siempie"]
[quote="YvonneAa schreef:

Nu mijn vraag: Als ik met contant geld naar de bank ga en zeg dat ik het geld op een rekening wil storten, moeten ze dan ook perse mijn rekeningnummer weten? Ik bedoel, komt er dan alsnog een afschrijft van en dus ook zo dat mijn moeder alsnog via internet kan zien dat ik ergens geld op heb gestort?



Nee hoor daar vragen zie niet naar, je kunt gewoon het geld storten op de rekening van die persoon. Je moeder komt het dus niet te weten.
[/quote]

Oh, oke! Bedankt!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 14:46

Margreet schreef:
Kan degene aan wie je het moet overmaken het niet voor je voorschieten en dat je het dan op de verjaardag (dan zie je ze neem ik aan?) contant geeft?


ja, dat zou wel kunnen ja Lachen

Maar ik vind dat niet echt netjes, maar het is eventueel een oplossing natuurlijk!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 15:18

Margreet schreef:
Overleg het gewoon even met die persoon, als die heel krap zit kan het natuurlijk niet. Als je het eerst overlegt en het goed afspreekt, dan is het best netjes hoor om het zo te doen. Als het nou een onbekende was zou ik het ook niet doen, maar het is je familie!


Ja, daar heb je gelijk in Lachen

Maar het kan dus blijkbaar ook gewoon via de bank zonder afschriften d.m.v. storten Lachen


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 17:39

Yorghos schreef:
Ik heb pas ook contant geld gestort op een bankrekening.
Gewoon met mijn centjes in de portemonnee naar de bank gegaan en daar zo'n overschrijvingsformuliertje ingevuld. Er wordt nergens naar gevraagd, dus je ouders komen er op die manier niet achter.
Wat ik trouwens wel een beetje raar vind is dat je moeder op jouw rekening kan kijken. Daarvoor moet ze je pincode en pas toch hebben?


ja, klopt. Die heeft ze nodig en die kan ze eigenlijk ook altijd pakken. Mijn pincode weet ze ook, die is hetzelfde als die van haar omdat dat de enige code was die ik kon onthouden, vandaar Lachen

Maar in ieder geval bedankt voor alle antwoorden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aeckker03, Afanaisa91, Caoilfhinn, Chita, Jessica_1998, MarJon, MyChoice, robinxfellow, RoronaZorro en 25 bezoekers