Kat te dik, hoe afvallen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Kat te dik, hoe afvallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 23:31

Vorige week kwamen we terug van vakantie en toen ik mijn kat Romeo zag schrok ik me wild Scheve mond Het was een enorm tonnetje geworden, terwijl hij normaal erg slank is. (Hij is wel groot, maar niet dik).
Nu wil ik hem eigenlijk weer beetje op zijn oude gewicht krijgen, omdat dit ook niet echt gezond is, lijkt me. Alleen nu vroeg ik me af hoe doe ik dat?? Een hond kan je nog extra gaan uitlaten, maar katten niet (Romeo ligt het liefst de hele dag in de zon te slapen). Minder eten geven?? Ik heb een keer gehoord dat je daar heel erg voorzichtig mee moet zijn ivm de nieren ofzo Verward

Alvast bedankt

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:33

Ik geef mijn katten in plaats van elke dag blik, om de dag.
Dit heeft erg goed geholpen om ze wat slanker te krijgen.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 23:38

Onze krijgen geen blikvoer, ze krijgen heel goed droogvoer en daarop doen ze het al hun hele leven erg goed. Ze krijgen 2x per dag ongeveer 1 handje brokjes. In de vakantie kregen ze van de "oppas" zoveel ze wouden (bakjes lagen nog vol toen we thuis kwamen). Mja, erbij is makkelijker dan eraf Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:39

Toch minder voeren, maar je moet dit idd niet overdrijven, op veel verpakkingen (bijvoorbeeld van Royal Canin) staat wel hoeveel een kat van een bepaald gewicht mag hebben. Je hebt ook speciale lijn-brokjes.

Blik zit trouwens bijna niks in, is voor het grootste gedeelte water.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:39

Dan is t lastig denk ik.
Rondjes laten rennen? Haha!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 23:41

samantha23 schreef:
Dan is t lastig denk ik.
Rondjes laten rennen? Haha!


Zie je mij al voor hem uit rennen >;)
Kom Romeo, kom, lekker rennen Cool Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:23

Lightvoer kopen... Of je moet het ff aankijken, misschien valt ie vanzelf weer af als je de normale hoeveelheid blijft voeren?

Moet je binnenkort toevallig naar de da? Dan zou je het aan hem/haar kunnen vragen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:40

Ik zou het overleggen met je DA. Snel resultaat moet je niet willen, afvallen moet heel geleidelijk gaan. In combinatie met een dieet kan je proberen dagelijks een tijdje met de kat te spelen. Die van ons (13 jaar) doet dat niet uit zichzelf, maar als je 'm een beetje uitlokt met zo'n verenstokje wil hij best nog even actief gek doet.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:42

samantha23 schreef:
Dan is t lastig denk ik.
Rondjes laten rennen? Haha!

~~}> zweepie erbij en rennen maar Haha!
Volgens mij heb je van royal canin speciale brokjes voor te dikke katten. Maar dat weet ik niet helemaal zeker
Je kan hem ook ietsje minder gaan voeren als je voorheen deed lijkt mij.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:02

Je kan idd light voer van Royal Canin of zo'n soort merk geven. *goed merk is neem ik aan zo'n soort merk*

Op de achterkant staat hoeveel ze mag en omdat daar minder in zit zal ze vanzelf langzamerhand af gaan vallen.
Te snel is niet goed, en zover terug zetten in haar normale voer ook niet.
Dus met light voer kan je wel dezelfde hoeveelheid *of iets midner* voeren maar krijgt ze minder binnen terwijl het voor hem als hetzelfde voelt.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 09:02

ja royal canin dat is ergg oed voer en je hebt speciale lite voer.Werkt erg goed en ze krijgen vodoende voedingstoffen binnen.Tip ik weet niet of er een jumper bij jullie in de buurt zit maar daar is het het voordeligst Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:47

Mickey moest een tijd terug ook op dieet.
De dierenarts had voor mij precies opgeschreven wat hij mocht hebben.
Maar hij bleef een halve kilo boven zijn streefgewicht. (Oorzaak... Mickey komt dagelijk buiten en zal dus af en toe wel wat vangen als hij honger heeft. Toen hij na een jaar dus nog steeds niet verder afviel, zei de dierenarts ook dat we dus gewoon door moesten gaan en er vrede mee hebben dat meneer zelf wat er bij scharrelt. Knipoog )
Sinds vandaag heb ik hem ander voer gegeven (ivm zijn tanden) en nu wil ik eens kijken of dit misschien ook nog een gunstige uitwerking heeft op zijn gewicht Knipoog

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:41

Ik zou inderdaad 'Light' voer halen en dan 2x daags een handje (zoals je eerst ook deed). Die kat van mij mist 1 poot, dus moet ze zeker niet te dik worden (anders zakt ze door haar ene voorpoot Knipoog ), die krijgt standaard Light-voer, 2x per dag 1 borrelglaasje (of eierdopje) brokjes.

Op de achterkant van de verschillende pakken voer staat overigens ook de hoeveelheid, maar als je je aan die hoeveelheid houdt, dan zullen ze vaak niet afvallen....

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:50

Judibo schreef:
Op de achterkant van de verschillende pakken voer staat overigens ook de hoeveelheid, maar als je je aan die hoeveelheid houdt, dan zullen ze vaak niet afvallen....


Dat is waar, je kunt rustig een aantal gram onder de maten op de verpakking gaan zitten! Ik heb die van mij een tijdjje op de Light van Royal Canin gehad, maar vond dat ze daar erg van ging stinken op de bak (binnenkat) dus nu zit ze weer op de Indoor.