Mijn probleem? Of...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Mijn probleem? Of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 16:31

Jullie kunnen je misschien mijn stagegezeur nog wel herinneren Haha!
Eerst moest ik in een verzorgingshuis waar ik niet achter stond, toen mocht ik toch in een jongerencentrum waar ik wel zin in had. Na een heel gedoe belandde ik dus eindelijk in dat jongerencentrum (afspraken maken ging nogal moeilijk)

School regelt dus de stageplekken en dan mag ik er toch vanuit gaan dat het een geschikte plek is voor mijn opleiding en dat ik de uren maak die ik moet maken.

In het jongerencentrum was dus niks te doen voor mij, ik maakte maar 8 uur terwijl ik er min. 16 moet maken, ik moest mijn stageopdrachten uit mijn duim zuigen omdat ik de vragen gewoon niet kon beantwoorden met deze stage. Ik gaf op school ook meerdere keren aan dat die opdrachten niet te doen waren met mijn stageplek, volgens hun viel dat wel mee en kon het makkelijk, ze zijn toch immers niet voor niets goedgekeurde stageplek Verward (ben je er ooit geweest?) Dat ik mijn uren niet maakte was ook duidelijk... je hoeft alleen maar naar de openingstijden te kijken.

Het was dus evengoed de bedoeling dat ik daar mijn 20 weken 3 dagen in de week vol zou maken en dat was ik ook van plan aangezien ik mijn diploma graag wil en de opleiding verder wel bevalt.

Tot ik 2 weken geleden te horen kreeg dat er een andere stageplek moest komen omdat het jongerencentrum gesloten werd door de gemeente. Eerst bekeek ik het van een zonnige kant, ach het kan toch niet erger? Maar nu... ik heb ondertussen 2 stageweken gemist waardoor ik opdrachten achterloop, ik heb aangegeven op school dat mijn stageplek verviel waardoor ik dus geen stage had. Reactie van leraar: Jouw probleem, zoek het maar uit. Clown

Deze week begon ik in een ander jongerencentrum dichterbij huis, de eerste dag heb ik op de playstation gespeelt en naar tafelvoetballende kinderen gekeken (uit frustratie Haha! ) Er is dus niks te doen... weer hetzelfde probleem als in het andere jongerencentrum. Dat dacht ik maar, de tweede dag werd ik meegesleept naar een ongeopend jongerencentrum die gebruiksklaar gemaakt moet worden. Ik heb uren in het winkelcentrum rondgehangen met een aantal medewerkers van daar die onzinnige inkopen gingen doen en daarna was het de bedoeling dat ik perkjes ging harken Verward (ik doe spw toch?) Toen werd me verteld dat ik volgende week gezellig mee ga naar weer een ander jongerencentrum om deze gebruiksklaar te maken, er ligt een overall voor me klaar, dus ik kan lekker aan de slag Verward

Ik moet dus opdrachten maken als: communiceren met clienten, uitwerking van een gesprek. Observeren van een client en uitwerking daarvan. Conflicthantering, feedback ontvangen en geven.

Volgende week mijn observerenopdracht doen... mijn observatiedoel is om erachter te komen welk potje verf het meest gebruikt word Clown Dan doe ik wel net alsof het potje verf mijn client is.

Kortom, het lijkt meer op een alternatieve straf dan op een stage SPW, ik leer niks maar dan ook niks wat met de opleiding te maken heeft en ik maak weer mijn uren niet.

Ik geloof dat het de taak van de school was om een goede stageplek te verzorgen... Ik ben me al rot aan het zoeken of ik misschien een andere stageplek kan vinden, maar ik zou niet weten waar ik moet zoeken. Iemand tips?

28-09-2007
Nothing compares too you...


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 16:35

Ik doe de opleiding spw op niveau 4, stageplaats moet daar dus geschikt voor zijn. Ik ben nu zo ver dat het me totaal niks uitmaakt wat voor iets het is (ouderen, jongeren, gehandicapten, kinderen) als het maar leerzaam is en aan mijn opleiding gerelateerd.

28-09-2007
Nothing compares too you...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 19:22

Nee, die stageplaatsen zijn allemaal al weg. De plek die ik eerst zou hebben in het verzorgingshuis is gegaan naar een jongen die terug is gezet van het 2e jaar naar het 1e jaar...

Ik heb heel misschien al een oplossing gevonden... ik heb een aanbieding gehad van een stage bij een totaal nieuw iets in de kop van Noord-Holland, een evenementenbureau voor kinderen. Ik denk alleen niet dat de school akkoord gaat, maar ik kan het altijd proberen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 20:26

Ik wil zeker wel op het aanbod ingaan, maar het is helaas niet aan mij maar aan de school. Ze is net begonnen met alles organiseren dus in het begin zal ik weinig met kinderen zelf bezig zijn maar dus meer met organiseren, daarbij het punt dat ze nog geen erkend stagebedrijf is en nog niks bewezen heeft.... Ik denk zelf dat school het niet zal toelaten, maar wie niet waagt wie niet wint.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Astrid_Brann, Callisto04, F_Orumster, Frummel01, maitestar23, PlukenKrul, Tessaaa, xSCWx, Zomer en 53 bezoekers