Cody maakt vrienden *not*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Cody maakt vrienden *not*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 17:07

Ik bestel kibbeling bij de visboer en zeg dat ik zo terugkom om het op te halen en dat ik snel even de supermarkt inga.
Rijen tot aan de eerste schappen, donderdagmiddag half 3... Scheve mond
Nou ja, niks aan te doen, boodschapjes gepakt en richting kassa.
Twijfel...snelkassa? Of die rij voor me? Zijn maar 5 klanten, wel met boodschappenkar gevuld tot aan de nok... Ziek
Toch maar voor de 2e gekozen, immers, minder transacties, en alles kan hup in de kar, dus snel, zou je denken
Ik schuifel naar voren, komt een een nieuwe kassa bij. "HOPPA, die is voor mij!! " denk ik, en ik verlaat mijn rij. Op dat moment staan er in die nieuwe rij al evenveel mensen als bij mijn vorige kassa Rolleyes
Er vraagt iemand aan mij: "Mag ik misschien voor jou? Ik heb alleen maar een pak melk". Ik, de goedheid zelve Schijnheilig , laat meneer voorgaan.
Tot grote woede van de mensen achter mij. Bloos!
Commentaar van een van die mensen achter mij was niet van de lucht. "Egoist!" enzo, alsof ik er zelf iets mee opschiet om iemand anders voor te laten gaan, maar toe maar...even tot 10 tellen...
Het oude vrouwtje achter mij, met zo'n wandelkarretje, begint te zuchten en te steunen, want het duurt allemaal zo lang. Ze gaat zitten op haar karretje, op dat moment komt er plaats op de band.
Ik denk "laat ik behulpzaam zijn Lachen" en bied vriendelijk aan om haar boodschapjes op de band te zetten, zodat mevrouw nog even kan blijven zitten. Ach gut
"DAT KAN IK HEEL GOED ZELF JONGEDAME!" brieste ze Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Ik werd er bijna bang van. Scheve mond
Okee 11, 12, 13, 14, 15... Rolleyes
De man voor mij (ja die van de melk!!! Haha! ) had ook de pest in dat het allemaal zo lang duurde, en we hadden al enige blikken van verstandhouding gewisseld.
Cassière verwisselt een nieuwe kassarol, daarna werkt de pinautomaat niet, dat duurt ook 2 lang 2 breed, zal je altijd zien, en ja hoor, iemand is vergeten de witlof af te wegen
De man en ik kijken elkaar aan en ik zeg: "verkeerde rij ".
Boze blikken van de cassière, ik bedoelde het niet naar haar toe! Bloos!
Wanneer ik dan eindelijk aan de beurt was, groette ze me dan ook niet Haha! Ik probeerde het nog goed te praten door te beginnen over de drukte in de winkel, maarnee, een goede dag verder kon er niet meer af

En dat voor een broodje, vleesbeleg en wat frisdrank Huilen *LOL*
Gelukkig was de kibbelingmeneer niet boos dat ik wat later was Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:11

Ja dat zal je altijd zien! ik heb ook vaak de verkeerde rij hoor. En over de cassieres maar te zwijgen! zitten altijd hiero als een chagarijn achter die kassa, nou sorry dat trekt ook geen klanten toch? Dat er niet eens goede dag vanaf kan vind ik echt schandalig hoor

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:12

Dat is dan Murphy's law: alles wat fout kan gaan gaat ook fout Haha!

Wil je behulpzaam zijn is het weer niet goed, je maakt wat mee in zo'n supermarkt Knipoog

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:13

goh, waar ken ik die verhalen van Schijnheilig
dat heb ik nou ook altijd!
vooral als je een beetje haast hebt...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:15

Ik ga dan wel op een later tijdstip terug naar de winkel... Helemaal als ik weinig tot geen boodschappen heb en er staat een rij van hier tot tokio
Nee daar kan ik geen geduld voor opbrengen... kan die tijd wel elders nuttig maken Haha! hier op bokt

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:19

haha, ik heb ook altijd last van. en altijd als je haast hebt.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:19

Haha, ik krijg het ook altijd voor elkaar om in een 'verkeerde' rij te staan Haha!

Vooral van dat oude vrouwtje, hihi, je durft straks niet eens meer op te staan in de bus/tram... 'Ik kan heus wel blijven staan!!!' Nagelbijten / Gniffelen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 17:22

Heb ik ook wel eens gehad Sizzy Bloos

fsoudan schreef:
Ik ga dan wel op een later tijdstip terug naar de winkel... Helemaal als ik weinig tot geen boodschappen heb en er staat een rij van hier tot tokio

Ik wilde persé mijn kibbeling lekker thuis opeten, dus toen ik eenmaal besteld had, moest ik toch echt naar de winkel om boodschappen te doen, voordat het klaar zou zijn Haha!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:23

Sizzy schreef:
Haha, ik krijg het ook altijd voor elkaar om in een 'verkeerde' rij te staan Haha!

Vooral van dat oude vrouwtje, hihi, je durft straks niet eens meer op te staan in de bus/tram... 'Ik kan heus wel blijven staan!!!' Nagelbijten / Gniffelen



ja die oudjes van tegenwoordig...
ze zeuren dan wel dat wij respect moeten hebben voor hen, maar laat ze ook maar respect hebben voor ons!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:23

Maar ja je hebt soms va die dagen he het zelfde als je in de file met je auto in andere rij gaat staan gaat altijd de rij rijden waar jij als in stond!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:27

Handig he, van dat soort dagen Haha!

Met die oude mensen word het tegen woordig steeds gekker. Zo had ik dat laatst ook al.
Ik stond op voor een oudere vrouw in de bus, zegt ze heel verontwaardigd: 'Ik ben nog wel zo jong dat ik kan blijven staan hoor'
Nog geen 3 seconden later gaat de bus een hoek om en gaat die vrouw van voor naar achter door de bus heen *LOL* (dan denk ik >;) ; 'Net goed')

Maar goed:
Was je kibeling buiten dat om toch nog lekker? Tong uitsteken

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:28

De ouderen van tegenwoordig Haha!..
Ach je had iig lekkere warme kibbeling Haha!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:34

Het heeft toch zo zn voordelen om in een supermarkt te werken, als ik eens wat moet hebben koop ik het gewoon na mn werk, geen klanten meer, ben altijd zo aan de beurt! *LOL*

Ach ja, de ouderen van tegenwoordig... Denk je eens vriendelijk te zijn, is het weer niet goed.

Maarre, wel een klein beetje respect voor de cassieres he, anders krijg je het met mij aan de stok. Knipoog

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:41

Haha geweldig, inmiddels waren de kibbelingen wel koud zeker?

Zo ga ik NOOIT op vrijdag boodschappen doen!! Dan zijn de rijen ook TE lang.

Als ik aan het werk ben en ik haal brood, beleg en drinken. Ben ik altijd degene die door iedereen wordt voorgelaten. Loop dan in mijn Bart Smit tenue en dan zeggen ze altijd: Je hebt zeker pauze? Jeps... Ooh ga dan maar voor mij OK dan! Of: Heb je maar 3 dingen? Jeps... Ooh ga dan maar eerst hoor OK dan! Laat ik mij geen 2e keer zeggen Haha!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:45

Hahahha wat een grappig verhaal! Haha!
Ik neem ook altijd de verkeerde kassa, heel frusterend!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:46

hahaha wat een verhaal. Haha!
Toch nog vrienden gebleven met de kibbeling visboer.

Bij mij gaan die oude vrouwtjes mij altijd aan de kant duwen. Scheve mond Mag je best vragen hoor. Clown

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 17:47

Ja hoor de kibbeling was best lekker Vingers aflikken , alleen niet zo knapperig meer.
Ik was al lang blij dat mijn bakje er nog steeds stond Haha!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:49

hahaha en daarom haat ik nou boodschappen doen Tong uitsteken

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:51

ik lig helemaal dubbel hier bij het lezen van je verhaal!!
haha! soms is het gewoon even je dag niet en zit alles tegen Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:22

Hahhahaha, ik heb echt nog nooit zoveel meegemaakt in de kassarij! Geweldig! Ook erg leuk geschreven!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:07

Ja dat had ik ook een keer, ik stond in de rij bij de Lidl (tsja ik heb sowieso het idee al dat in dat soort winkels sneller ruzie komt. Schijnheilig ).
Komt er een kassa bij, een vrouw begint helemaal tegen dr man te krijsen dat ie snel moet aansluiten. Maar ik ben de eerste en hun waren gewoon te langzaam en dus te laat Tong uitsteken Begint zon vent naast me helemaal te zeiken dat de mentaliteit van de mensen in nederland poedersuiker is, nee in engeland daar waren de mensen volgens hem geweldig blabla.
Hij was gewoon pissig dat ie te laat is Haha! Maar voor je het weet heb je omzoiets echte vette ruzie. Boos!

Nee ga liever naar de appie ofzo.. Scheve mond

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:11

Whahaha erg leuk geschreven allemaal Haha!
Je hebt er weer een hoop nieuwe vrienden bij na vandaag Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 19:13

Sommige mensen flippen inderdaad helemaal de pan uit met zulke dingen. Wel eens bij de aanbiedingenbakken gestaan op woensdag bij de Lidl of Aldi? Mijn hemel, je zou er alleen al voor het vermaak heengaan Haha!
Toen ik jaaaaren terug bij de Schoenenreus achter de kassa stond was de rijksdaalderbak ook bron van vermaak.
Gut wat zijn mensen soms hebberig en onuitstaanbaar. *LOL* ("Ik was eerst" Scheve mond "Nee IK was eerst" Boos! "Nee, ikke, ikke, ikke!!! Stoom uit je oren "
Geweldig.

Ik maak nooit snel ruzie met mensen, maar andersom... Schijnheilig *LOL*
Maak me nooit zo druk om zulke dingen. Als iemand voordringt zal ik nog eerder zeggen: "Ja hoor, U mag wel even voor" Schijnheilig in plaats van dat ik erop sta dat ik eerst aan de beurt ben.

Overigens zijn sommige gesprekken erg leuk als je met mensen in de rij staat. Een tijdje terug raakte ik met een oudere mevrouw aan de praat, en zelfs toen we beide hadden afgerekend stonden we nog in de buurt van het kassablok te kletsen. Soms zijn er best hartverwarmende of interessante mensen bij en loop je ze zomaar tegen het lijf. In de trein ook wel eens Zonder contact met mensen die je niet kent zou het toch een stuk saaier zijn in de wereld, nietwaar Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:14

Hahahaha Haha! Geweldig Haha!
Leuk die verhalen! Meer!!!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:31

Whaha, geweldig OK dan!
Ik werk in een supermarkt en elke zaterdag om half 11 komt er een meneer van 89 boodschappen doen. Hij wordt gebracht en gehaald met de taxi. Het is zijn wekelijkse 'uitje' zeg maar Haha!
Maar hij wil alleen door jonge meiden geholpen worden. Zodra er een man op een van de bedieningsafdelingen staat, vraagt hij speciaal om een vrouwelijke collega >;) Helaas gaat de service niet zó ver Clown