Het regent virussen !!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 23:49

Ik heb nu per dag een aantal virussen die mijn kant op worden gestuurd, ik wordt er wel moe van ! Ik durf nu echt niks meer te openen. Handige tip is wel dat ik alles wat ik niet vertrouw naar Hotmail stuur en dan de virus scanner erover doe. Heb er in een paar dagen al 5 te pakken. En dat terwijl ik er hiervoor nog nooit eentje gezien had !

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:51

ik zou het nietw eten hoe ik een virus zou meoten herkennen
merk het vanzelf wel als ik hem heb geopent Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:52

Ja ut is waar, ik heb er de laatste dagen ook al last van. Zorg gewoon dat je een goede virusscanner hebt en dat deze alle dagen van het jaar up-to-date is, dan kan je in feite niets gebeuren. Wat wel behoorlijk irri is, is dat sommige virussen als ze zich in je computer genesteld hebben, zichzelf automatisch via jou emailadres doorsturen naar iedereen in jou lijst, zodat die ook vatbaar zijn voor dit virus. Wil je je computer en je vrienden houden? Tong uitsteken zorg dan voor een goede virusscan of gebruik inderdaad hotmail.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:57

Ja, je word er helemaal gek van. Hotmail haalt ze er wel allemaal uit! Alles wat niet te vertrouwen is ff doorsturen naar een hotmail adres. Helpt dus echt wel!
XXX
Ciska

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:58

Ik krijg er ook een hoop.
Gelukkig is McAfee volledig up to date en herkent 'ie ze allemaal! Cool
Krijg ze ook van mensen die ik totaal niet ken en die mij blijkbaar toch in hun adresboek of whatever hebben staan. Ze krijgen van mij allemaal hun virus weer terug in een boos mailtje met het verzoek of ze het bij zich willen houden en mij willen verwijderen uit hun adresboek! (wel eerst even het adres aanpassen, het virus zet er een _ voor waardoor reply niet werkt)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 19:44

dat weet ik. kreeg laatst een mailt terug omdat ik gewoon reply gedaan had. Toen zag ik het pas.*Blont*

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:21

Nou, dat virus heb ik dus van de week ook binnen gehad! Boos! En inderdaad..... de reply functie werkte niet.... Bloos

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:24

ik stuur ook alles terug!! En alles wat niet van een bekend iemand is open ik sowieso niet!!! Haha!
Maar het is wel irritant!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:31

Weet je wat het ergste is? Als je de email via outlook express binnen krijgt en der zit een virus in een plaatje, dan opent die dat plaatje meteen, inclusief virus dus! Toch maar voor de virusscanner! ZEKER EEN AANRADER!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:35

Bij mij stuurt mn c de virus vanzelf terug.
Op het moment dat ik een virus krijg stuurt hij hem automatisch terug.
Maar ik kan hierdoor geen mail meer versturen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:46

Sypheron: je kunt die optie uitzetten in je outlook. Hoe? Klik op beeld, ga naar indeling en in het onderste gedeelte staat dat je het 'voorbeeld' wel of niet wil zien. Gewoon aan of afvinken. Ben je er gelijk vanaf.

Verder is het wel een aanrader om de nieuwste software DAGELIJKS te downloaden, zeker als je ook nog eens een keer lang online bent (tijdens t bokken bijv). En een goede scanner nemen. Norton is de beste (wereldwijd) je koopt een pakket, en dan heb je voor een bepaalde tijd gratis downloads van nieuwe virusdefinities (DAT-files geloof ik). Errug handig, vooral omdat een virus over het algemeen alleen maar smeriger en vuiler wordt. Doen dus!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:51

McAfee doet het bij mij ook prima. Ik heb 'm zo ingesteld dat hij iedere keer als ik online ben gaat kijken of er nog nieuwe virusdefinities bij gekomen zijn, altijd up to date, geen omkijken naar.
(en de nieuwste versie krijg ik altijd van een vriend van mij die 'iets met computers' doet, ideaal Cool )

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:10

das waar Laui! kheb die optie nooit gebruikt, maar ook al heb je dit uitgeschakeld, gebruik toch altijd een virusscanner. Ik gebruik Norton antivirus 2002 icm Norton internet secrutity family edition (firewall) deze twee werken perfect met elkaar en zorgen ook elke dag dat ze altijd up-to-date zijn.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:26

wij hebben ook een virus, in outlook, we hebben van alles geprobeerd en waarschijnlijk is het er nu uit. wij wisten dus helemaal niet dat we het hadden tot we berichten terug kregen waarin mensen zeiden dat we een virus hadden...
ik heb er nie zoveel lats van gehad, ik mail altijd via hotmail....maar door het virus werden er de gekste mails verstuurd(o.a. naar napster Verward en ergens naar een e-mail account en een verzekering... Verward Verward )echt vaag..maar als het goed is is het nu opgelost, we hebben via http://www.antivirus.nogwat..de hele comp gescant en alles wat hij aangaf eruit geflikkerd.. Frusty

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 23:19

Wij hebben ook een Norton virusscanner die automatisch updates ophaalt. Maar toch kregen we vorige week een mailtje met een virus er in ondanks dat de update een uur oud was! Gelukkig vertrouwden wij het mailtje niet en hebben we 'm weggegooid. Dus ook als heb je een virusscanner; toch ff opletten!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 02:27

Ook al heb je een virusscanner, die mailtjes kun je sowieso krijgen. Een virusscanner zorgt er niet voor dat je die mailtjes niet krijgt, een virusscanner zorgt ervoor dat het virus dat misschien in het bericht zit gevonden wordt en daarna onschadelijk gemaakt wordt. Maar het is toch goed dat je hier extra op let.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 10:27

ik heb nu een virus van choke ofzow de heletijd als je aan t msn-en bent van die irritante poedersuikersmilies!