Misschien rare vraag maar...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Misschien rare vraag maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 12:21

Hoe doe je een zachte lens uit Verward

Wat er aan vooraf ging Knipoog :

Ik draag normaal altijd harde contactlenzen maar ben gister mijn rechter lens verloren Scheve mond beetje jammer want ze zijn niet bepaald goedkoop maar gelukkig had ik ze al 2 jaar en was ik ondertussen al wel een keer aan nieuwe lenzen toe! Maar goed ik belde de opticien en ik kon om n gratis pakje komen van 5 daglenzen (zacht) voor mijn rechteroog. Nu loop ik dus met links hard en rechts zacht en het is irritant maar ik maak mijn verhaal veel te lang Bloos
Ik moet donderdag op controle en dan gaan ze nieuwe lenzen bestellen voor me maar dan heb ik niet genoeg aan die 5 daglenzen dus zegt dat vrouwtje: ja dan moet je maar even een tijdje met 1 oog kijken!
Kan ik niet eens nog zo'n gratis pakje krijgen Scheve mond
Lekker irritant dus..met 1 oog kijken is vervelend maar met 1 oog scherp en met het andere heel wazig (ik heb -10) kijken is echt zwaar irritant!
Maar goed dat was wat er dus aan vooraf ging maar mijn vraag is nu eigenlijk..hoe doe je zo'n ding uit?
Ik heb vanavond slaapdienst op mijn stage en ben bang dat ik 'm dan opeens niet uitkrijg Bloos!
Bij mijn harde lens trek ik altijd het eind van mijn ooghoek strak zodat mijn oog een soort spleetje wordt en dan valt ie er uit..maar hoe is dat met een zachte lens??

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:23

Ik kreeg mijn zachte lenzen er altijd als volgt uit * weet alleen niet of dat ook de juiste manier is *
Oog open,Met duim en wijsvinger ( zonder nagels!!! ) op je oog, en dan je lens bij elkaar knijpen ( naar elkaar toe dus ).
Dan kon ik m er zo uitpakken...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:25

Jeetje joh dat ze je er geen handleiding bij geven. Volgens mij moet je hem eruit vissen met schone vingers. Misschien dat iemand anders het beter uit kan leggen.
Zo met -10 en maar met 1 oog kunnen kijken dat is zwaar zeg. Kun je niet zo'n setje daglenzen kopen als ze zo moeilijk doen. Lekkere service zeg.

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:33

Miep schreef:
Ik kreeg mijn zachte lenzen er altijd als volgt uit * weet alleen niet of dat ook de juiste manier is *
Oog open,Met duim en wijsvinger ( zonder nagels!!! ) op je oog, en dan je lens bij elkaar knijpen ( naar elkaar toe dus ).
Dan kon ik m er zo uitpakken...


zo doe ik het ook altijd, weet niet of het de goede manier is, maar het werkt wel Haha!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:57

Ik doe dat niet. Ik hou m'n oog open en wrijf de lens naar mijn binnenste ooghoek (richting neus). Zo wrijf ik 'm er voorzichtig uit.
Dat bij elkaar knijpen deed ik ook, maar ik heb lange nagels en heb daarmee dus al een lens gescheurd.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:09

Ik haal hem er op dezelfde manier als Miep uit. Wel apart dat ze vinden dat je maar met 1 oog moet kijken. Ik heb -2,5 maar ik word gek als ik maar met 1 oog kan kijken, zo zwaar irritant als je met 1 oog wel goed ziet. Krijg je toch hoofdpijn van?! Kun je niet vragen of je zo'n ''gratis'' pakketje mag kopen? Beter dan geen lens toch?
Ik vind het geen service. Kun je niet bij een andere opticien een gratis pakketje vandaan halen?

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 13:18

Ja ik bood ook aan om ervoor te betalen maar ze reageerde heel wazig en dat t dus maar met 1 oog moest dus ik ook uitleggen dat dat niet echt happy is als je -10 hebt..nou ja dan zou ze het er donderdag met de controle nog wel eens over hebben dus we zullen zien! ow en bedankt voor de tips Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:23

Ik was eerst mijn handen.

Linkerlens als voorbeeld.

Ik leg mijn rechterarm over mijn hoofd, dus dat ik met mijn rechthand bij mijn oog zit. Met de wijsvinger van mijn rechterhand hou ik mijn bovenste ooglid naar boven.

Met mijn linkerringvinger hou ik het onderste ooglid naar beneden.

Dan pak ik met mijn linker wijs en middelvinger de lens er zo uit.
Ik knijp hem ook iets samen, en dan geeft hij (in mijn geval) zo mee.

Andere kant, alles andersom Knipoog

Hoop dat je er wat aan hebt.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:29

idd gewoon met duim en wijsvinger er uit halen (soms zuigen ze bij mij een soort van vakium of zo iets en dan moet je wat harder knijpen Tong uitsteken)

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:30

Ik plaats mijn middelvingers op mijn oog en wrijf ze naar elkaar toe. DIt vind ik het makkelijkst. De manier van Miep is wel de officiele maar op die manier krijg ik hem er niet uit

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:31

Waarom oefen je anders niet even nu je nog thuis ben met in en uit doen? Lachen En zou het kwaad kunnen een daglens 2 dagen in te doen? Ik heb mijn maandlenzen soms ook wel eens een paar dagen langer in. Ik voel altijd als ze lastig gaan doen en dan doe ik meteen nieuwe in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:32

Met je vingers, toch? Lachen

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 16:36

Thanxxxx ik kom er wel uit denk ik haha hoop ik dan!!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:55

Miep schreef:
Ik kreeg mijn zachte lenzen er altijd als volgt uit * weet alleen niet of dat ook de juiste manier is *
Oog open,Met duim en wijsvinger ( zonder nagels!!! ) op je oog, en dan je lens bij elkaar knijpen ( naar elkaar toe dus ).
Dan kon ik m er zo uitpakken...



Zo doe ik het dus ook