Camping tips Zuid Frankrijk??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Camping tips Zuid Frankrijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 22:52

Wij gaan elk jaar gezellie met de auto en tent op pad naar frankrijk. Dit jaar gaan we naar middelandse zee gebied heen. Ik hoor hier en daar dat de Landouqe Roussilon erg mooi voraal bij een plaatsje dat heet
Cap D'agde??? is hier ooit iemand geweest?

En bij welke camping was dat?

Andere camping tips in zuid frankrijk zijn ook welkom!!

BVD CLaudia

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:09

Ow dit is een mooie gelegenheid om mijn tantes camping aan te prijzen. *LOL* .
Mijn tante heeft dus sinds een jaar een oud landhuis uit 1650 ofzo opgekocht en helemaal opgeknapt/geretaureerd en daar heeft ze nu op de het landgoed wat erbij hoort een camping gemaakt.
ER zijn 25 grote plaatsen met elektriciteit en waterpunten. Sanitair en wasbakken aanwezig.
In het landhuis verhuurt ze kamers en Gites (soort kleine woninkjes en gedeeltes van het kasteel/landhuis.
En de activiteiten zijn paardensport (je kan je eigen paard meenemen zijn erg mooie stallen die ook zo oud zijn als het huis , wel volledig gerestaureerd Knipoog ) met dagelijks weidegang er is een buitenbak 20x60 en een longeerbak al aanwezig er is een heuvelachtig landschap waar je lekker rustig buiten kan rijden, ulm (ultra light mobiles oftewel deltavliegtuigjes) en watersporten.
En natuurlijk voor de mensen die cultureel bezig willen zijn zijn er in de omliggende dorpjes zat ouwe huisjes en kloosters. Naast het kasteel van mijn tante ligt een ander kasteel wel een heel stuk verder op waar je ook in kan het is een soort kraakpand geworden maar het is wel heel mooi van binnen.

pb me maar als je interesse hebt.... Knipoog

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:11

ik wilde dit jaar ook weer die kant op, net zoals vorig jaar, maar ongeveer alle campings zaten al vol (ik wil dan in een bungalow tent). vorig jaar ben ik samen met vriendje met eigen tent gegaan en zijn we terecht gekomen in serignan plage. erg leuk daar, vreselijk touristisch! ik zal even opzoeken welke camping het was, weet ik niet uit m'n hoofd! dus je hoort het nog! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:45

Camping Du Vieux Chateau in Rousanne (Bordeaux) is erg leuk. Is van kennissen van Dick en mij.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 09:53

bedankt voor de tips tot zover!!
<
WEndy waar ligt deze camping ergens?

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:07

De camping ligt tussen Corbigny en premery. In Guipy.
Onder auxerre en 2/300 km onder parijs geloof maar dat ook meer zijn.
Ik zal de folder wel even inscannen straks..

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:19

Wij gaan elk jaar naar dezelfde camping in frankrijk.
Hij ligt eigenlijk niet in het zuiden van Frankrijk maar in het oosten bij het plaatsje Doucier.
Het is een 5 sterren camping en niet echt goedkoop maar wel ontzettend mooi (Domaine de Chalain). Je zit op anderhalf uur rijden van Geneve (zwitserland).
Wij komen al 12 jaar op deze camping en nog steeds heb ik het elk jaar erg naar mijn zin

Mocht je meer info willen dan kun je altijd pben.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:41

Mijn ex is 3 jaar terug naar Cap d'agde geweest. hij zat dan wel in een appartement maar hij heeft daar echt genoten Lachen twas heel erg leuk daar!

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:51

Cap d´agde en Argeles zijn dan de plaatsen waar je naar toe zou moeten gaan, zoek online gewoon even de campings op in Argeles zit maar 1 camping volgens mij, en reserveren is dan wel noodzaak.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:58

camping l'oasis (plaatsnaam weet ik zo niet, maar de camping staat o.a. in het boek van interrreservation). ligt wel in Landouqe Roussilon. Ik ben hier afgelopen zomer op vakantie geweest, en het was echt super goed bevallen!
Er was een heel recreatieteam. Disco's werden er georganiseerd aan de andere kant van de camping, zodat de mensen die rust wilden er geen last van hadden. Het zwembad is er niet zo groot, maar je ligt op loopafstand van de zee. Vrij grote staanplaatsen. Gezellig ingericht.
En het sanitair is er echt super!