Hoevaak/waarvoor komen jullie bij de dokter enzo??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Hoevaak/waarvoor komen jullie bij de dokter enzo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 17:36

Heey!!

Ja, het is weer zover, ik zat me weer eens het één en ander af te vragen Knipoog !! Ik kom zelf ongeveer 1 keer in de maand/1,5 maand in het ziekenhuis, voor mijn enkel (achillespees). Bij de dokter kom ik praktisch nooit, telkens als ik daar kom, ben ik weer onwijs veranderd, zo vaak dus Cool Maar dat is natuurlijk alleen maar lekker!! Nu jullie, hoevaak en waarvoor komen jullie bij de dokter/in het ziekenhuis/bij een therapeut/enz??

Groetjes, Linda

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:38

Ik kwam eerst vrijwel nooit bij de dokter, zeg maar 1-2 keer per jaar. Schijnheilig
Maar sinds ik last heb van m'n heup/bil spier ben ik in een jaar tijd 3 keer bij de dokter geweest, voordat hij er wat aan ging doen. Boos! En nu ga ik 1 keer per week naar de fysio. Haha!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:39

elke dag, m'n pa is nl dokter Tong uitsteken

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 17:41

Hihihi, ik dacht even van owjeeh, wat zou die hebben Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:55

Zeg maar nooit Bloos Ik houd er niet van om naar een dokter te gaan. Ik blijf zoiets uitstellen, dus meestal is het probleem verholpen voordat ik me over mijn doktersangst heen heb gezet Lachen

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:55

2x per jaar ofzo, en af en toe naar de apotheek nieuwe pilstrip halen Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:56

Nou 1-2x per jaar schat ik. Ik heb gemiddeld 1x per jaar keelontsteking, dus dan moet ik eerst naar die sukkel voordat ik peniceline (of hoe je dat ook schrijft) krijg. Alsof ik nu onderhand nog niet weet hoe keelontsteking voelt. Verward

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:56

ik denk ongeveer gemiddeld 1x per jaar bij de huisarts

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:57

marina schreef:
Zeg maar nooit Bloos Ik houd er niet van om naar een dokter te gaan. Ik blijf zoiets uitstellen, dus meestal is het probleem verholpen voordat ik me over mijn doktersangst heen heb gezet Lachen



precies, liep al ruim 4 weken kreupel, maar goed t werd minder dus k weer rijden, oeps meteen te fanatiek...

Iedereen roept dat k maar eens moet bellen, maar k gun t nog n paar weekjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:57

Ik kom eigenlijk nooit bij de dokter. Ik heb altijd het gevoel dat ze denken dat ik mee aanstel. Zelfs toen ik mijn enkel gescheurd had ben ik niet heengegaan. Bloos!

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 18:00

Ik wil inderdaad ook nooit. Toen ik 2 jaar geleden (ruim) last kreeg van mijn enkel, ben ik hier nog maanden mee doorgelopen, tot het niet meer ging.. Toen ik ging overgeven van de pijn, ben ik toch maar langsgeweest.. Maarja, ik ben eerst nog 1,5 van het bekende kastje naar de nog veel bekendere muur gestuurd en pas sinds een half jaar kom ik in het ziekenhuis, waar ze ook niet weten wat ze met me aanmoeten.. Ach, ik ben er nog wel even zoet mee, vrees ik.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:03

Uhm... 1x in de 5 jaar ofzo.... *toch maar ff afkloppen Haha! *
De enigste keren dat ik er ben geweest was toen ik een ontstoken duim had (beetje vaag, weet het Tong uitsteken ) en toen ik een teek (zo'n beestje) op mijn arm had. Heb hier gelukkig niets aan overgehouden.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:07

Ik kwam er eigenlijk ook zelden, alleen pilcontrole af en toe (hooguit 1x per jaar) en dat was het wel.
Maar dit jaar heb ik mijn record al gebroken en het is pas maart...
Ik kreeg eind januari keelontsteking, kreeg antibiotica-kuur, die hielp niet, weer terug, toch maar bloed prikken voor pfeiffer, test bleek positief, dus ook nog een keer terug geweest voor controle daarover.
Nu moet ik binnenkort nog paar keer, omdat ik van anti-conceptie methode wil veranderen en dat zal ook nog een aantal extra consulten met zich meebrengen.
Mijn vader zal blij met me zijn, want hij mag de kosten van eigen risico van de verzekering vergoeden Schijnheilig

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:12

Nooit.. Haha!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:15

ik kom eigelijk nooit bij de doktor alleen als er echt iets is wat ik nietw eet wat het is,of als ik ergens last van blijf houden

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:15

Zelden...
Ik ga alleen naar de dokter als het echt nodig is, dus als ik me echt ziek voel (dus niet voor een gewoon simpel verkoudheidje of wat keelpijn).
En af en toe als ik een voorschriftje voor de pil nodig heb, maar dat zie ik niet als doktersbezoek...

En dan 1x per jaar naar de gynaecoloog voor een check-up.

In het ziekenhuis ook zelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:15

Een keer per half jaar voor mijn Astma naar het ziekenhuis, en verder alleen naar de dokter als ik echt iets mankeer Haha!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:57

Uhm....eigelijk nooit Lachen
Alleen als het echt nodig is...ben er laatst nog geweest en dat was voor een allergie test!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:06

Voor meer dan 10 jaar kwam ik iedere 3 maanden bij de neuroloog voor mn epilepsie. Sinds een jaar hoef ik niet meer en kwam het volgende. Ik moest naar de internist want mn kaliumgehalte was niet goed. Daar hoef ik ook niet meer naartoe want de dok weet het echt niet. Nu ben ik toevallig vandaag naar de huisarts geweest voor een gesprek over de internist dat dat een op een nette manier gezegd een niet zo'n aardige man is...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:11

Eerst kwam ik er heel vaak, dat was in een tijd dat ik een beetje hypochondrisch was. Knipoog Tot ik de arme man tot wanhoop dreef en hij me doorverwees naar een psycholoog, toen ben ik er vanaf gekomen. Verder ook nog regelmatig met ongelukjes met de paarden. Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:14

paar keer per maand licht net hoe het gaat. voor me reuma

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:22

Toen ik wat jonger was toch wel een keer of 6 per jaar. Steeds met paardrij-ongelukjes en vage klachten (duideligheid, flauwvallen, dat soort dingen).
De afgelopen 3 jaar ben ik er pas een keer of 3 geweest: een longontsteking, een ontsteking in mijn schouder en een keer om mijn oren te laten uitspuiten.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:26

Uhm, vanaf mijn 10e ben ik 8 jaar lang geloof ik niet bij de HA geweest.
Ben toen wel 1x in het ziekenhuis geweest voor een paar hechtingen :p

Maar sinds mijn 18e kom ik nogal vaak bij de dokter, de laatste tijd niet meer, maar tot mijn 19e... gemiddeld wel 1x per maand als het al niet meer is. (blaasontsteking, keelnontsteking, oorontsteking, middenoorontsteking, vermoeidheid enz.) en ben 3 keer in het ziekenhuis geweest in 1 maand voor mijn middenoorontsteking.

Dat is het eigenlijk :p ben nu al 2 maanden niet meer bij de dokter of bij het ziekenhuis geweest

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:43

ik ben de afgelopen 10 jaar 1 keer naar de dokter geweest als het goed is, (doorgestuurd door schooldokter) vanwege m'n scoliose in m'n rug (scheve ruggewervel), en 1 keer in het ziekenhuis om foto's daarvoor te maken Lachen dat is wel zo'n 6 jaar geleden.
eigenlijk.. weet ik niet eens hoe mij HA eruit ziet Clown

ik heb wel een paar keer iets gehad, periode dat ik veel flauw viel, maar ik houd niet zo van bloedprikken enzo Schijnheilig gelukkig ging het vanzelf weer over.. ik ga pas als ik echt ziek ben eigenlijk..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:51

Kwam er eigenlijk zelden.....
Maar de laatste tijd heb ik er toch wel regelmatig gezeten. Voor mij allergieën en exceem.... maar sinds een week is dat geloof ik ook verleden tijd, hij kan er niets meer aan doen Scheve mond

Verder heb ik twee jaar lang bij de podotherapeut gelopen, maar ook daar kom ik niet meer (zou wel moeten Bloos!) en ben ik in de afgelopen 4 jaar, geloof ik drie keer in het ziekenhuis geweest, één keer bij de allergoloog en twee keer bij de kaakchirurg.