2 mensen in 1 cel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

2 mensen in 1 cel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 14:41

Hoe denken jullie over meerdere mensen in 1 cel? Ik moet voor school een debat houden daarover,en ik ben op zoek naar meningen met goede argumenten. Ik hoop dat jullie mij willen helpen Schijnheilig

Alvast thanks!

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:44

gooi alles op een hoop, dus gewoon de cellen volproppen wat maakt het uit !

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:44

ScapaPolo3 schreef:
gooi alles op een hoop, dus gewoon de cellen volproppen wat maakt het uit !

Ben ik t mee eens! Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:45

samantha23"]
[quote="ScapaPolo3 schreef:
gooi alles op een hoop, dus gewoon de cellen volproppen wat maakt het uit !

Ben ik t mee eens! Haha!
[/quote]

Dito Haha!

Als ik al niet eens een eigen kamer krijg via de woningbouw vind ik dat hun er al helemaal geen recht op hebben

Suusje83

Berichten: 58
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:29

Citaat:
gooi alles op een hoop, dus gewoon de cellen volproppen wat maakt het uit !


Ja en dan beramen ze met z'n allen een plannetje om uit te breken ofso of gaan ze eigen rechtertje spelen Nagelbijten / Gniffelen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:31

Suusje83 schreef:
Citaat:
gooi alles op een hoop, dus gewoon de cellen volproppen wat maakt het uit !


Ja en dan beramen ze met z'n allen een plannetje om uit te breken ofso of gaan ze eigen rechtertje spelen Nagelbijten / Gniffelen



Ja maar als ze dat willen kunnen ze dat ook doen in de gezamelijke zaal die ze hebben...

Dus prop maar vol die cellen (wel alleen met bewezen schuldigen want is een beetje banketstaaf als je niks gedaan hebt en tussen al die criminelen gezet word)...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:40

Vol gooien.

Klinkt misschien heel banketstaaf, maar ik vind dat wanneer je daad werkelijk iets misdaan hebt je geen recht hebt op privecy.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:46

Ik ben het met de rest eens! Gewoon volgooien

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:49

Het gaat niet om het recht op privacy...

70% van de mensen die op cel zit heeft daar al eerder gezeten. Kortom: er wordt te weinig tijd en geld uitgetrokken om die mensen terug in de maatschappij te krijgen. En ja, dat wil je. ALs iemand de cel in gaat wegens openbare geweldpleging dan heb ik liever dat ie met een MBOopleiding terug de samenleving inkomt en m'n haar komt knippen in plaats van een vriend van me in elkaar mept.

Gewoon volgooien... tja... is dat een oplossing?

Ik vind het 2-op-1-cel debat te nauw. Het maakt niet uit dat twee mensen op één cel zitten, als veiligheid voor het personeel gewaarborgd is en mensen nog een beetje menselijkheid kunnen hebben (ja, dat geldt ook voor moordenaars). Donner grijpt de discussie aan om een algehele bezuiniging het gevangeniswezen op te dringen. Hij wil ver bezuinigen op rehabilitatie (op mensen terug de samenleving in dringen) en ik vind ddat kortzichtig en slecht, het gaat op den duur veel meer geld kosten...

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:50

selecteren op evilness en dan, geselecteerd op een hoop gooien.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:51

Maar dan houden ze geld over en misschien kunnen ze dat geld dan gebruiken voor de reintergratie van gevangenen?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:54

Dat gaat niet gebeuren, dat kan ik je zoiezo vertellen, dat geld gaat hooguit in nog meer nieuwe cellen (in 10 jaar zijn we van 4000 cellen naar 14000 cellen gegaan. In 1975 hadden we 17 gevangenen per 100.000 mensen, nu 95). Bovendien zijn lang niet alle gevangen (zedendeliquenten, geestelijk gestoorden, drugsverslaafden ((die weet ik neit zeker)) ) geschikt om met 2 op 1 cel te gaan, kost het meer personeel, en zijn niet alle cellen geschikt. Isoleercellen zullen waarschijnlijk vaker gebruikt moeten worden etc. etc.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:58

Het is meer dat ze het niet doen vanwege de veiligheid van het personeel, met 2 man ben je toch sterker dan in je 1tje als je echt wat wil doen..
Dus er gaan heel wat testen vooraf om het goed te keuren enzo, kost ook allemaal weer geld, dus of het idd zo geweldig en zaligmakend is weet ik nog niet..

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:59

licht eraan wie er in de cel zit samen, als het 2 mensen zijn die helemaal niks met elkaar te maken willen hebben....not good, maar als ze vrienden zijn, dan waarom zou het niet kunenn?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:00

Tsja misschien moeten we weer terug naar de permanente voetkluisters Schijnheilig

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:08

gewoon bijelkaar, had je die daad maar niet moeten begaan, dan had je nog privacy gehad! die daders hoeven echt niet verwend te worden, wat ze toch al worden.
(zit je niet toevallig ergens in weert opschool, kreeg die vrag gister ook al van een meisje via mail Knipoog )

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:17

Moeilijk. Ik zelf zou liever met een ander in de cel zitten. Als het natuurlijk wel veilig is. Dan ben je tenminste niet zo alleen. Schijnheilig
Maar als je echt tussen moordenaars zit enzo, dan zit ik liever alleen.
Dus wat mijn mening is.. Scheve mond Géén idee. Ik zou er toch eens heeeel goed overna moeten denken dan. Schijnheilig

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:45

als het een oplossing voor het cellentekort is ben ik helemaal voor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:46

youngster schreef:
Het is meer dat ze het niet doen vanwege de veiligheid van het personeel, met 2 man ben je toch sterker dan in je 1tje als je echt wat wil doen..
Dus er gaan heel wat testen vooraf om het goed te keuren enzo, kost ook allemaal weer geld, dus of het idd zo geweldig en zaligmakend is weet ik nog niet..


en hoe doen ze dat dan in de Verenigde staten/ Waarom kan dat daar wel en hier niet? omdat ze hier waarschijnlijk niet mogen aanpakken. Toch wel typisch he, dat de bescherming altijd aan degenen wordt geboden die anderen in gevaar hebben gebracht.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:03

idd, nederland is veel te soft voor zo'n mensen. als de politie een gevangene te hard aanpakt krijg je weer een heel gedoe ermee, dat het mishandeling en blabla is. gewoon die mensen in 1 cel, en ik ben er zowieso vor als het om cellentekort gaat!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:05

Hebben jullie dat gelezen, over de nieuwe aanpak regelement voor winkelpersoneel t.a.v. dieven?

Een aanpak waar je nergens mee komt, en die de dieven gelegenheid geeft om er mee weg te komen en het een volgende keer WEER te doen. En daar gaat de middenstand nou door kapot!

Dit is net zo iets.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:40

Desiree schreef:

en hoe doen ze dat dan in de Verenigde staten/ Waarom kan dat daar wel en hier niet? omdat ze hier waarschijnlijk niet mogen aanpakken. Toch wel typisch he, dat de bescherming altijd aan degenen wordt geboden die anderen in gevaar hebben gebracht.


Daar kan ik antwoord op geven: in Amerika zitten mensen maar +- 8uur per dag in hun cel. In nederland is dat rond de 20 uur... het verschilt nogal of je alleen met z'n tweeën slaapt, of dat je de hele dag op elkaars lip zit. In het laatste geval is de kans op problemen in die cel groter, en als dat zich gaat richten op de gevangenisbewaarders...

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:00

zolang je bejaarden mensen met 6 man/vrouw op een kleine kamer kan duwen, dan ook de gedetineerden maar OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:04

geral schreef:
zolang je bejaarden mensen met 6 man/vrouw op een kleine kamer kan duwen, dan ook de gedetineerden maar OK dan!


ik zat te wachten tot iemand deze deur in zou trappen...

'Zolang je leerlingen met 30 in een klas kan douwen...'
'Zolang je mensen in de file laat staan'
'Zolang er woningnood is'

ik zie het verband nie Knipoog

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:08

Als ze nog kunnen ademen, mogen ze zo'n celletje volgooien..