Huidige auto afgekeurd, nu deze doen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Deze auto doen of niet?

Ja want...
3 (37%)
Nee want...
5 (62%)

Totaal aantal stemmen: 8


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Huidige auto afgekeurd, nu deze doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:34

Mijn huidige 16-jarige Mazda 323 is vandaag afgekeurd. Of ja, hij is gewoon niet gekeurd anders konden we niet meer naar huis rijden. Er mankeerde vanalles aan, en de kosten zouden enorm oplopen om het allemaal te repareren. Veel roest, veel verrot, bijna levensgevaarlijk om in te rijden. Had het al wel een beetje verwacht, maar toch... Huilen arme toettoet! Begon me er net wat aan te hechten.
Werd vandaag dus door vriend gebeld. Voor mijn auto zouden ze nog 50 Euro geven, en dan konden we voor 275 een andere meenemen.
De andere auto is een Opel Kadett (hoe burgerlijk! Misselijk ), lichtblauw, van 14 jaar en net APK goedgekeurd. Volgens vriend zag de motor er goed uit, en het "uiterlijk" ook, bijna geen krasje te zien. Natuurlijk zegt dat niets over het innerlijk van de auto, dus hebben we een proefritje gemaakt. Ik moest erg wennen aan het schakelen met deze auto, het is net wat anders als mijn Mazdaatje. Verder zit er wel fijn stuurbekrachtiging op, en zit er een radio in! Ook een trekhaak, maar ik weet niet of ik er ooit een trailer mee zal kunnen trekken.
Aangezien ik absoluut geen verstand van auto`s heb, en dus op advies en mooie praatjes van derden af moet gaan, schakel ik ook jullie advies even in.

Ik vind het allemaal wat overhaast. Word op mn werk gebeld, meteen naar de garage gebracht (fiets achterin Mazda gedumpt!), een andere auto voor mn neus, proefrit maken, en vriend maar zeggen: en, en??? Heb hem even terug op zn plaats gezet en gezegd dat ik er over moest denken.... Huilen Ik vind het NIET leuk! Meteen weer een rib uit mn lijf terwijl dat momenteel echt niet uitkomt!

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:39

Ik zou het niet doen, wat straks staat die Opel ook opeens stil en dan...???
En jij zegt dat hij net aan door de APK is gekomen kan je dan niet beter wachten tot je wat meer geld hebt en een iets betere auto kopen.
Want dan hoef je misschien volgend jaar niet weer een auto weg te doen omdat die opel dan misschien afgekeurd word.
Dan heb je tenminste een lekkere auto waar je misschien nog een paar jaar mee kan rijden!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:42

Ik bedoel met net door de APK dat hij pas geleden door de APK was...
Hoe of wat weet ik dan ook niet, dat heeft hij denk ik niet aan mn vriend verteld.
En geld voor een nieuwe duurdere auto heb ik al helemaal niet nu!

En nodig, ja, daar heb ik ook goed over nagedacht. Naar mn werk zou ik kunnen fietsen, naar stal echt moeilijker, vooral in het donker. En tja, de regen enzo he... wat dat betreft wen je veel te snel aan een auto en het comfort daarvan. Geen auto zou wel weer centen besparen, dan zouden wel alles met die van mn vriend moeten doen. Probleem is dat hij wisseldiensten heeft, en de auto er dus vaak niet is.... *zucht*

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:49

Ik denk dat je het beste het wel kunt doen. Voor 275 heb je dan wel weer een auto waar je hopelijk een jaar of langer mee verder kunt rijden.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:54

Ja ik weet niet, apk zegt ook niet alles. Zo'n oude auto kan er altijd mee ophouden (behave de mijne dan Tong uitsteken ) MAar als je geen geld hebt voor een wat duurdere en niet zonder auto kan, dan zal je bijna wel moeten lijkt mij. Een auto vinden onder de 300 euries is echt niet makkelijk!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 20:19

Ik denk dat ik eruit ben.... Scheve mond
We gaan de auto morgen naar die man brengen, vangen er 25 Euro voor (50 als we hem inruilen), en dan heeft Miek gewoon even geen auto!
Dan gaat Miek fijn fietsen naar het werk, en fijn fietsen naar stal, en kilootjes afvallen en centjes besparen! Verdrietig
1 op de 3 weken kan ik mn vriend zn auto niet gebruiken. De andere 2 weken wel, en dan zal ik hem voornamelijk gebruiken om naar stal te gaan of als het echt regent. Ik word nog eens een bikkel jongens!

Een moeilijke beslissing, maar ik denk wel een verstandige.... Scheve mond

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:25

ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. beter nog even sparen voor een wat betere dan dat je verongelukt straks. en als je af en toe de auto van je vriend kan lenen valt het toch best mee?!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:36

Verplaatst van VMR naar AM.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:38

Een Opel Kadett van 14 jaar oud lijkt me niet echt een vooruitgang... Je kunt er op wachten dat je daar ook problemen mee krijgt, om over de veiligheid voor jezelf maar niet te spreken!

Aan de kosten van een auto ben je nu wel gewend, dat gaf je eerst ook uit, misschien kun je dat geld op een spaarrekening zetten en zo sparen voor iets degelijkers?
Brommertje kopen een idee?

Mijn auto is op het moment bij de dokter, ben aan het twijfelen of ik 'm nog wil laten reanimeren... dus ik fiets op het moment ook, is dat even afzien!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 21:13

Ja inderdaad nogal afzien!!
Ik huiver al bij het idee morgenavond op de fiets naar Kore te moeten, over die rotweg! Nouja, het word al lichter en lichter, laten we optimistisch blijven (ahum ahum)... nu maar duimen dat het droog blijft!

En tja, of het een vooruitgang is weet ik eigenlijk ook niet. Deze Mazda heeft me een aantal maanden toch overal heen gebracht, ik ben niet echt kieskeurig op uiterlijk en model , zolang het maar rijdt en veilig is, en dat is `ie (de "nieuwe") nu wel!

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:53

Wel wennen zonder auto ineens!
Misschien kan je een brommertje/scooter kopen? Want in t donker fietsen is wel eng vind ik. Scheve mond

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:41

Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.

Zelf heb ik ook een oude auto (al 18 jaar oud). Ik heb hem vorige jaar nog een beetje laten opknappen en kon hem na een APK-keuring van circa 100 euro weer meenemen. Waarschijnlijk leeft ie nog 1 jaar en dan zal ik hem ook moeten wegbrengen. Wel jammer want aan deze auto weet ik precies wat er mankeert. Als ik een ander oudje zou moeten kopen, heb ik kans dat ik alle mankementen weer opnieuw ga tegenkomen. Boos! En dat zal dan uiteindelijk nog meer geld gaan kosten.

Daarom, wees blij met je keuze want anders had je misschien een auto gekocht die er (uiterlijk gezien) goed uitziet maar misschien heel veel verborgen gebreken blijkt te hebben. Verward

En als je ooit weer een auto wil gaan kopen denk dan eens aan een anwb-keuring. Het kost misschien een paar eurootjes maar dan weet je wel zeker of je auto goed is of niet!
De ANWB is onafhankelijk, want zij willen alleen maar dat je veilig de weg op kunt. Ben zelf ook lid en vind het toch wel een veilig idee!! En dat is toch wel het belangrijkste in een auto (vind ik). Lachen

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:47

Als er iemand is die zich niet veilig voelt op de fiets in het donker dan heb ik misschien een oplossing. Bij de bl*kker kun je een personal alarm kopen. Dat is een koord met een alarm eraan. Zodra je het koord eruit trekt gaat er een mega hard alarm af die tot vrij ver te horen is!! Verder vindt ik dat jullie echte bikkels zijn en misschien dat ik me dus vanaf volgend jaar bij jullie kan aansluiten!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:57

Koortje schreef:
Ja inderdaad nogal afzien!!
Ik huiver al bij het idee morgenavond op de fiets naar Kore te moeten, over die rotweg! Nouja, het word al lichter en lichter, laten we optimistisch blijven (ahum ahum)... nu maar duimen dat het droog blijft!


Ik vind het op zich wel lekker, maar het is wel weer even wennen! Conditie van nul hijghijg en pijn aan m'n kont Scheve mond Bonus: ben nu 4 dagen aan het fietsen ofzo, niks aan m'n eetpatroon veranderd en ik ben zomaar een kilo lichter! Niet echt heel erg nodig, maar wel meegenomen dus ik fiets nog even door! Mijn auto blijft ook nog wel even bij de garage, zo ik 'm al terug wil.... Hij is op zich nog niet eens zo oud, 7 jaar, maar hij is nogal "B" om het zo maar te noemen Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 18:51

Nou, dit is echt afzien hoor, jeetje!
Vanmorgen ging nog wel, zon scheen enzo... vanmiddag begon het te sneeuwen en hard te waaien, en toen ik naar huis ging natuurlijk nog steeds. Op de terugweg heb ik altijd tegenwind, ik was dus echt niet aanspreekbaar op dat moment! Zag iedereen lekker in zn warme autootje zitten terwijl ik daar tegen die rotwind in aan het trappen was, sneeuw om mn oren vloog!
Natuurlijk was ook de brug nog extra lang dicht.. "PAS OP er kan nog een boot volgen" (sure...)
Ben benieuwd hoe lang ik het vol hou! Scheve mond