gepest met handicap??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

gepest met handicap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:14

hi bokkers!!

ik vroeg me af, zijn er hier mensen die een handicap hebben, en die daar vroeger of nu mee zijn gepest?? Ik hoor namenlijk wel eens van een vriendin van me, die in een wijk woont waar ook altijd gasten wiet staan te roken, dat daar wel eens een jongentje in een rolstoel rijd, en dat hij word gepest door die jongens enzo

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:15

Ik werd heel vroeger op de basisschool wel eens gepest omdat ik stotterde, maar dat was nooit heel erg. Na de eerste jaren kon ik het weer prima met m'n klasgenoten vinden gelukkig.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:16

Gelukkig! bij ons zit ook een jongen in de klas die stotterd, maar daar word hij ook gelukkig niet mee gepest. Dat vind ik toch wel zo misselijk Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:18

Tuurlijk ben ik wel eens gepest met die kunstpoot van me. Maar daar heb ik me al heel jong aardig tegen leren wapenen. Hij komt trouwens aardig hard aan als je d'r mee slaat Haha!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:21

haha dat lijkt me best¨pijnlijk als je die tegen je aan krijgt Haha!

ik wist niet eens dat je een kunstbeen hebt?? Lijkt me erg vervelend als je ermee word gepest. Maar zoals je zelf al zegt, leer je natuurlijk wel jezelf verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:22

Dat wist ik ook nog niet, dat ik een kunstbeen heb. *kijkt nu verschrikt onder bureau* nee hoor, allebei nog van mij.
Maar een kunstarm heb ik wel.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:24

Ohhw, whahah sorry Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:28

Maar even serieus: als iemand zo ziek is dat hij lol haalt uit iemand in een rolstoel, dan zou ik er persoonlijk niet eens moeite in stoppen om die persoon op andere gedachten te brengen, want die mist een chromosoompje. De rolstoeler kan beter leren slikken. Schiet anders toch niet op. Sommige mensen komen nu eenmaal onder een steen vandaan....

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:32

Ja dat is zo. Je bent zeker ziek aos je iemand pest die in een rolstoel zit. zowieso als je iemand pest. Ik stond ook echt zo te kijken naar mn vriendin vanne... hoe zielig kun je zijn!! Ik vind het echt heel dom hoor, als je iemand pest. Ik ben zelf nooit gepest gelukkig.

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:34

Mijn Zoon heeft ADHD en krijgt het medicijn Ritalin.
Paar weken geleden begonnen ze hem daarmee te pesten...zovan, hee neem je pilletje,je bent aan de drugs,drugsgebruiker,verslaafde etc... Boos!
Hij raakte er behoorlijk overstuur van,gelukkig vertelde hij het aan ons en heb ik zijn mentor daarover ingelicht.Die heeft toen ook gelijk die gasten er op aangesproken...paar van die jongens zijn er van geschrokken toen ze beseften wat voor ellende ze daarmee aanrichten,en hebben hun excuses aangeboden.Helaas blijven er een paar van die potloden mee doorgaan...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:37

je bent gewoon zielig als je mensen loop te pesten om dat.
zal je zelf ook niet leuk vinden als je wat had en dat ze je je uitschelden de gekken.
je moet maar zo denken ze komen e laten wel achter!!!.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:39

Ik ben op school vroeger ook gepest hoor, en ik had geen handicap. Maar dat komt evengoed hard aan. Kinderen die pesten weten niet wat voor ellende ze aanrichten. In sommige gevallen tot zelfdoding aan toe.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:39

Ohw dat ik pas banketstaaf!!

Wees er maar blij mee dat hij het vertelde, in plaats van bij hem houden! Dan was het waarschijnlijk nog erger geworden... Natuurlijk zijn er van die etterbakkies die er mee door blijven gaan >;)

stoer doen he... nou, zo stoer vind ik het iig niet.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:40

Cassidy, ik laatst nog een video gezien met mentoruur. Zo zielig! dat jongetje heeft zichzelf opgehangen, die moeder vroeg wat er was toen hij op de trap stond, waarna ze er achter kwam ddat hij hing! ( dat vertelde ze zo, het was waar gebeurd. )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:01

Nee,
ik heb nooit gepest en heb zelf een bril maar ben daar ook nooit mee gepest.
Zowiezo werd er op de scholen waar ik heb gezeten nooit gepest. Ik heb het iig nooit gezien/meegemaakt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:13

zoooo triest he......als kinders worden gepest voor zaken waar ze helemaal niets aan kunnen doen..................vind ik erg !

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 14:22

IngridM schreef:
zoooo triest he......als kinders worden gepest voor zaken waar ze helemaal niets aan kunnen doen..................vind ik erg !

zeker!! Vandaar dat ik dit topic starte. enne, sjuimpje, wees er maar blij mee!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:24

Op school ben ik nooit gepest. Op straat wel, door kids van andere scholen. En de reden? Een handicap heb ik niet. Ik zie er alleen vrij 'buitenlands' uit in de ogen van anderen, met mijn donkere haar. Als kind ben ik ontelbare keren uitgescholden voor 'vieze Turk'. En hoe vaak er niet is geroepen dat ik moest oprotten naar mijn eigen land. Gelukkig hield dat redelijk op toen ik eenmaal naar de middelbare school ging. Maar op de basisschool was het echt niet leuk. Zelfs mijn moeder was bijna in tranen toen ik als 6-jarige eens huilend thuiskwam met de mededeling dat ik een blonde pruik voor mijn verjaardag wilde. Die herkende dat gevoel maar al te goed, zij heeft nog meer moeten vechten tegen vooroordelen en scheldpartijen toen ze als kind voorgoed in NL kwam wonen. Scheve mond

Anyway, mijn Indische afkomst is niet iets om me voor te schamen, en dat doe ik dus tegenwoordig ook niet meer. En als iemand daar een l*llige opmerking over maakt, dan negeer ik die. Of ik pak diegene verbaal terug met mijn eigen woorden.

Een ander belachelijk maken op grond van zijn/haar uiterlijke kenmerken, handicap, spraakgebrek of wat dan ook, dat vind ik wel zo ontzettend laag. Boos!


[Edit] typo's verbeterd [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-03-04 14:26, in het totaal 3 keer bewerkt

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:24

ik had een jongentje in mijn klas met een lever-afwijking, daardoor had hij een beetje een gele kleur en daar werd hij mee gepest, zo zielig!! Boos!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:51

Ik heb wel geen zichtbare handicap maar een onzichtbare. Ik ben dislectisch en word regelmatig voor dom uit gemaakt door, in de ogen van andere, hele stomme taalfouten en rare zins opbouw. Het blijf vaak niet bij een opmerking maar er word recht in m'n gezicht gezegt dat ik dom ben en dat word er dan even lekker ingevreven. En als je niet voor dom uit gemaakt word ben je wel gewoon lui en wil je niet knap kunnen schrijven. Niet alleen door vreemde, maar zelfs door m'n zusje en moeder word ik af en toe behandeld. M'n vader niet, die is zelf ook dislectisch en bij hem word er het zelfde tegen aan gekeken.

Als mensen daar gelukkig van worden moeten ze me vooral dom blijven noemen. Het boeit me al minder. Een enkele keer raakt het me nog maar dat word al minder.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:31

mijn zoon werd gepest omdat hij flaporen had, de pesters waren helaas familie leden, op school werd hij nooit gepest. Maar dat je kind gepest word door neven en nichten doet me nu nog zo,n zeer Huilen Want het is voor een ouder niks erger dan s,anachts je kind in zijn slaap te moeten horen zegge, IK HEET GEEN FLAPPIE. Hij heeft inmiddels de mooiste oren van de wereld want het is nu bijna een jaar gelden dat hij er aan geholpen is. Maar pesten doet heel zeer, al zegge ze wel pesten doet geen pijn, het vreet je van binnen op Scheve mond

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:53

Ik ben geboren met een afwijking aan mijn ogen, nl. staar. Hierdoor ben ik zo goed als blind aan een oog, en helaas staat dat oog ook een beetje scheef (vooral als ik moe ben zie je het goed)
Voor een aantal mensen is dit een aanleiding om dag in dag uit rotopmerkingen te maken, en dat doet ook wel pijn.
Maar gelukkig zijn er ook mensen die me nemen zoals ik ben, en niet omdat ik in de ogen van sommige mensen 'anders' ben, me ook zo behandelen.
Verder denk ik dat degenen die pesten zelf veel zwakker zijn dan hun slachtoffers.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 16:01

he bah wat een vervelende verhalen!!

Het lijkt me heel erg om je zoon te horen zeggen in zijn slaap ik heet geen flappie. Idd zijn de pesters zelf zwakker dan het pispaaltje. Wat ik pas echt dom vind, is meedoen, omdat je er anders niet bijhoort.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:19

Ik heb een groot lenge verschil in mijn benen door een ongeluk
Hier door loop ik snel mank zodra ik moe wordt of me benen niet gelijk gebruik
Het is niet makkelijk om constant dingen te negeren zoals hompel en manke
Maar leer der mee omgaan en gelukkig voor mij zinn der veel dingen die het verschil kleiner kunnen maken

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:26

gelukkig is een "handicap"die ik vroeger had verholpen. Daar vaak mee gepest, ik kom ze nu nog wel eens tegen en kijk ze dan alleen maar strak aan. En daar kunnen ze niet tegen, de zwakkelingen. Paar jaar terug met hun vriendjes er bij voelde ze zich zo veel, en nu, nu durf ik ze recht aan te kijken en weten ze niet hoe hard ze weg moeten komen.
Maar ben de laatste jaren verbaal toch wel sterker geworden dat ik me niet meer in een hoekje laat drukken Knipoog