gekke kattengewoontes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:53

Gekke kattengewoontes, he? Heb je even? Knipoog

1 van m'n vroegere katten (Punkie) was geestelijk niet helemaal in orde en mauwde veel en ontzettend hard. Mauw! aandacht! Mauw! Eten! Mauw! Naar buiten! Mauw! Wil er weer in (binnen 5 minuten)! Hij praatte ook terug als je tegen hem praatte. Verder was hij ook gek op wattenstaafjes.

Hij stond in de buurt bekend als "de kletskous" Clown

Zappa sprong vroeger tegen de muur op: Afzetten, voorpoten tegen de muur, achterpoten tegen de muur en je dan weer afzetten van de muur. We hebben jarenlang een kattenpootprint op de muur gehad.
Inmiddels is Zappa 15 en gaat 't allemaal niet zo soepel meer (tenzij hij 't écht wil Schijnheilig )
Verder gebruikt hij het kattenluikje alleen als 't echt niet anders kan, anders maakt hij een klopper van *klepperdeklepperdeklepper* Cool

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:30

Onze kat is al een tijdje overleden. Maar die had de rare gewoonte om bij andere mensen naar binnen te gaan, en dan de katten die daar woonden te terroriseren. Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:54

Wij hadden een zwart-witte poes, Floddertje, en die ving altijd allerlei prooien, vooral 's nachts: sokken, onderbroeken en bh's. Als je dan 's morgens beneden kwam vond je die overal door de kamer verspreid *LOL* .

Mijn zwarte poekie was gek op lichaamsgeurtjes. Ze stopte altijd haar neus onder je oksel en begon dan keihard te spinnen. Ook (gedragen) bh's waren voor haar niet veilig. Ze presteerde het een keer om uitgebreid met haar kopje in één van de cups van een gedragen bh te kroelen op de grond toen net de loodgieter binnen kwam... Clown

Tesje, ons vroegere Oosterse Korthaartje hield niet zo van plantjes in de vensterbank, vooral niet als die op háár plekje stonden. Ze pakte ze gewoon op en dropte ze naast de vensterbank en dan ging ze naar beneden zitten kijken van "Zo, die ligt daar goed" Haha! .

Onze Sekhmet (ook een Oosterse Korthaar) is trouwens eens aan komen zetten met een bevroren kip, met verpakking en al. Mijn moeder durfde niet alle deuren langs om te vragen waar hij die gejat had, dus ze heeft hem maar in de pan gedaan en opgevoerd aan de katten *LOL* .

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:31

whahaha gwen, die is goed! Zie onze poesen al aan komen!! Kan zo snel even nix meer bedenken wat ze doen en ik niet al geplaatst heb..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:34

ohwww ik weet nog een goeie *LOL*

net weer even bij onze kat geflikt

je moet eens bij de kruidvat, VALERIAAN druppels halen ...en dan een paar druppeltjes op een oude knuffel, op een oude sok, of op de krabpaal oid doen
gegarandeerd veel kijk en luisterplezier *LOL*
een kat word nl high van dat spul.... en een beetje 'opgewonden' echt je lacht je eigen kapot om dat beest !
miauwen alsof ie voor de eerste keer krols is !
en die knuffel of krabpaal, word letterlijk doodgeknuffeld en afgelikt!
echt heel grappig!

of ben ik nu een dierenbeul? Bloos

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:58

Onze katten spelen altijd tikkertje rond de tafel.
Verder kan onze oudste kat de deur zelf open maken, men neme een aanloop, men jumpt met voorpootjesz op de klink, en tadaa.
Nu even een leuk verhaal van gisteren.

Sambal (de kleinste en jongste kat) ging naar buiten, rond een uur of 4, maar om 6 uur was ze nog niet terug, dus ik gaf alleen de oudste kat (kittie) eten, kittie liet de helft staan, en wou naar buiten, nou oke.
Na een kwartiertje kwam ie terug, dus ik deur open, sniffelt ie aan zn eten wat ie had laten staan, en loopt ie weer naar buiten.
Zo ging het 3 keer.
Kittie had er genoeg van en bleef maar binnen zitten.
Na een hele tijd kwam sambal eindelijk thuis, en toen ging ik haar ook maar eten geven, pas toen ik sambal eten ging geven begon kittie de rest van zn eten pas op te eten.

En begrijp het niet verkeerd, kittie is een dikke kat die voor niets of niemand zn eten laat staan, echt een vreetbeer Tong uitsteken

Best schattig, ze gaan elkaar altijd zoeken.

Oh en in de zomer, komt kittie vaak thuis met een muizenklem, inclusief muis, hij is echt lui!

Maken jullie katten ook een raar geluid als ze buiten vogeltjes zien?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:29

frostwood schreef:
Maken jullie katten ook een raar geluid als ze buiten vogeltjes zien?



jaaa!!
dan mekkeren ze een beetje
en dan die snorharen helemaal naar voren en dat bovenlipje opgetrokken *LOL*

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:41

crossmonster"]
[quote="frostwood schreef:
Maken jullie katten ook een raar geluid als ze buiten vogeltjes zien?



jaaa!!
dan mekkeren ze een beetje
en dan die snorharen helemaal naar voren en dat bovenlipje opgetrokken *LOL*
[/quote]
Meer zo van wauwauwauwauwauwwwww

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:43

whahaha ja frost , dat kan ook, meer zo'n krolse miauw dan *LOL*

katten zijn gewoon heerlijke beesten !

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:43

ik heb een zingende kat Pling
zij gaat dan in de vensterbank zitten ze kijkt dan naar de lucht en begint te zingen en haar staart gaat robotachtig heen en weer en gaat zo van mauw mauw mauwwww miew mauw miew

en toen mijn hond nog een puppy was was hij heel ondeugend gooide dan vanalles van tafel en zo en als we hem dan op de kop gaven kwam de kat ernaast zitten ze dan heel kwaad miauwen tegen de hond echt zo van niet doen *LOL*

en euhmm voor de rest miauwt ze in de slaap heel irritant Scheve mond

en ze mag niet in mijn kamer vind ik niet zo lekker al die haren op mijn bed enzo Knipoog
maar als ik de deur open om naar binnen te gaan glipt ze supersnel de door en dan moet ik haar vangen ja vangen om haar eruit te gooien dat vertikt ze Boos! meestal krijg ik haar niet ook Scheve mond

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:00

Kana schreef:
maar als ik de deur open om naar binnen te gaan glipt ze supersnel de door en dan moet ik haar vangen ja vangen om haar eruit te gooien dat vertikt ze Boos! meestal krijg ik haar niet ook Scheve mond



een tip :
plantenspuit

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:30

crossmonster"]
[quote="Kana schreef:
maar als ik de deur open om naar binnen te gaan glipt ze supersnel de door en dan moet ik haar vangen ja vangen om haar eruit te gooien dat vertikt ze Boos! meestal krijg ik haar niet ook Scheve mond



een tip :
plantenspuit
[/quote]
haha die is wel goed moet ik broberen Haha!
nu maar hopen dat ik snel genoeg ben om haar te raken Tong uitsteken

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 13:27

Mijn kleine kat is totaal niet onder de indruk van de plantenspuit. Ook niet van de valeriaan overigens. Vannochtend had de kleine trouwens de voorraad wattenstaafjes geplunderd. Ze lagen overal afgesabbeld door de kamer. En ik dacht laten we eens kijken of ze ook apporteert met een staafje. Ja hoor. Helemaal verpest dankzij bokt Haha!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:36

reken maar dat ik een gekke ( lees: malotige ) kattenbezitter ben!! Hij zat een keer naast me, en ik moest mn arm draaien, waardoor ik iets harder tegen zijn koppie aanging dan bedoeld, hij greep mn arm met zn nagels, en hij begon zo met zn tanden op mn arm in te knagen!! Haha! mafketel Tong uitsteken

hij heeft vaker van dat soort dingen, dan loopt mn hond langs als hij bij me zit, en dan geeft hij hem in ene een tik met zn nagels op zn reet Haha! of als hij in de keuken zit, en je loopt langs, kan zn poot nog wel eens uitvliegen naar je buik ofzoow Haha!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:56

Kana schreef:
ik heb een zingende kat Pling
zij gaat dan in de vensterbank zitten ze kijkt dan naar de lucht en begint te zingen en haar staart gaat robotachtig heen en weer en gaat zo van mauw mauw mauwwww miew mauw miew

Scheve mond

Dan zien ze dus een vogeltje, of een andere prooi Lachen

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:05

frostwood"]
[quote="Kana schreef:
ik heb een zingende kat Pling
zij gaat dan in de vensterbank zitten ze kijkt dan naar de lucht en begint te zingen en haar staart gaat robotachtig heen en weer en gaat zo van mauw mauw mauwwww miew mauw miew

Scheve mond

Dan zien ze dus een vogeltje, of een andere prooi Lachen
[/quote]
Bij ons in de fam. wordt dat mekkeren genoemd Haha!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:12

Mekkeren, nah dat doen geitjes Lachen

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:25

frostwood schreef:
Mekkeren, nah dat doen geitjes Lachen

Zie je wel, altijd al gezegd dat die kat van ons niet goed wijs is sinds hij als kitten zijnde in het asiel in een emmer met (schoonmaak)chloor is gevallen Knipoog Haha!
Die van ons maakt dus echt mekkergeluidje zo half tussen me, me, me en gemiauw in maar over het algemeen genomen ook nog eens zonder geluid *LOL* Een playbackende kat dus Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:31

flettie"]
[quote="frostwood"][quote="Kana schreef:
ik heb een zingende kat Pling
zij gaat dan in de vensterbank zitten ze kijkt dan naar de lucht en begint te zingen en haar staart gaat robotachtig heen en weer en gaat zo van mauw mauw mauwwww miew mauw miew

Scheve mond

Dan zien ze dus een vogeltje, of een andere prooi Lachen
[/quote]
Bij ons in de fam. wordt dat mekkeren genoemd Haha!
[/quote]

Wij noemen het thuis kekkeren Clown

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 15:42

ja, dat geluid maakt onze kleine kat ook. Memememe. Terwijl het normaal miauw of mieuw is. Wij noemen haar altijd babbelbox als ze zo bezig is. Ze heeft ook wel eens zo'n hele krolse MIAUUUUWWW. Als alle kleine mieuw hinten niet aan zijn gekomen. Mieuw..mag ik eten? Mieuw mieuw toe nou.... MIAUUWWW ik wil verdomme eten Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:05

Ook een leuke: wat kattenkruid versnipperen op bv de krabpaal. Hilarisch...

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:48

Hmm.. Onze kat word demend en dat is pas hilarisch!
Onze andere kat ligt heerlijk vredig in z'n mandje te slapen gaat die ander zijn mand aanvallen! Gaat op z'n zij leggen pakt met beide pootjes die mand en gaat als een gek leggen trappen Haha! Onze andere kat die weet niet wattie ziet Verward
En hij gaat voor de deur staan janken dattie naar buiten wilt, doe je de deur open loopttie weg Verward
En oude katten spelen enz. niet meer nou onze halfbejaarde wel Haha! die valt onze andere kat gewoon uit het niets aan.
Ik heb eigenlijk best wel medelijde met die andere kat van ons Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 20:55

Dat trappen doen de mijne ook. Ik heb zo'n leren zitpoef die de katten ingepikt hebben als ligpoef. Van tijd tot tijd wordt die aangevallen.Met de voorpootjes beetpakken en dan met de achterpoten trappen. Ondertussen lopen de voorpootjes door en rolt de poef onder de kat door. Heel dom om te zien *LOL*

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:03

leuke verhalen allemaal. Mijn kat gaat voor het beeldscherm van mijn computer staan liggen of zitten als hij niet genoeg aandacht krijgt of als ik te lang achter de computer zit.