Migraine --> medicijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:03

Mijn migraine reageert op voeding. Mijn huisarts vindt ook dat ik te weinig uitval heb om me Migrainemedicijnen te geven, omdat ze allemaal bijwerkingen en gewenning kennen, die ook niet om over naar huis te schrijven zijn.

Ik heb een "uitsluit"-dieet gedaan, waarbij je steeds bepaalde voedselgroepen uitsluit om te kijken of de migraine dan wegblijft, en daarna in deeltjes weer aan je voeding toe gaat voegen om te zien waar het euvel precies ligt.

Ik reageer op carotheen (tomaten, paprika, wortel etc) en caffeïne. Die schrap ik dus zoveel mogelijk uit mijn voeding. Vers kan ik ze trouwens beter hebben dan verwerkt in kant en klare produkten. Oftewel ik kan 5 tomaten eten voor ik hoofdpijn krijg, maar 1 eetlepel "verkeerde "spaghettisaus en ik kan m'n bed in.

Verder reageert mijn lichaam heel heftig op te weinig drinken. Als ik minder dan 2 liter vocht gebruik, dan gaat het gegarandeerd mis. Oftewel: waar je mij ziet, zijn de flesjes Spa ook in de buurt.

Als ik een aanval heb, neem ik (op advies van de huisarts, NIET zelf mee gaan klooien) eenmalig een zeer hoge dosis Ibuprofen in (1600 mg) en daarna 2 dagen 800 mg per dag verdeeld over 2 keer.

Ik heb 1 groot geluk: mijn aanvallen komen doorgaans 's avonds en duren dan tot de volgende ochtend. Heb dus bijna geen uitval op m'n werk.
De verhuizing naar Twente heeft voor mij ook een gunstig effect: heb het laatste half jaar maar 3 aanvallen gehad, terwijl ik eerst op 1 per 3 weken zat.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:04

maudy schreef:
ibuprofen? Helpt niet als je echte migraine hebt.


Jawel hoor, maar alleen in een dosis die je niet zelf moet gaan verzinnen. Voor mij is overigens ook het belangrijkste dat ik er op kan slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:06

Zuidvruchten en noten zijn ook van die beruchte elementen in voeding die sommigen beter kunnen laten staan. Chocolade ook trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:29

maudy schreef:
Jeetje 1600 mg is best veel zeg...


Er staat ook heel duidelijk in de bijsluiters dat je dit niet moet doen, maar ik doe het op doktersvoorschrift. Twee zakjes van 800 mg in een beetje ranja (anders ga ik over m'n nek) en in 1 teug achterover. Niet meer dan een slok drinken, anders komt het er weer uit.

Zolang je het daar redelijk mee redt, krijg je niets anders. En aangezien ik het al helemaal niet op niet-homeopatische medicijnen heb, vind ik dat wel prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:30

Stef, kwam dat niet gewoon van de stress? Dat is en blijft natuurlijk een belangrijke factor met migraine. Een nieuwe job (en dan zeker zo hectisch als het bij jou meteen was) brengt natuurlijk een beste dosis stress met zich mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:02

Maar heb je 't over hoofdpijn of over migraine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:22

Wat me wel opvalt is dat in dit topic niemand de neiging heeft zich te mengen met "stel je niet aan, neem een aspirine, even doorbijten etc", terwijl deze zelfde topicstartster dat al wel vaker te horen heeft gekregen als ze meldde dat ze weer zonder werk zat, doordat haar ziekteverzuim door de migraine zo hoog ligt....
Vaag.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:19

Chev scheelt het bij jou dat je de pil niet meer slikt? Mijn huisarts bleef nl. bij hoog en bij laag beweren dat dat niet mogelijk was met mijn pil (Microgynon 30).
Ik ben nu toch gestopt om te zien of het helpt. Ben afgelopen weekeinde voor het eerst zonder pil ongesteld geworden en heb ineens helemaal nergens last van, terwijl ik normaal (dus met pil, al zo'n 15 jaar) me flink rot voel de eerste dag Verward Ook is de bloeding veel minder heftig.
Zou dit ook van invloed kunnen zijn op de migraine? Ik wacht vol (ont-) spanning af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:27

Tja daar heb je natuurlijk gelijk in, het duurt wel een tijdje voor die rommel uit je lijf is.... Dus toch nog maar niet te optimistisch zijn omtrent het wegblijven van de zgn baksteen in m'n buik deze maand.... Haha!
Ik ga het gewoon eens een paar maanden volhouden, zien of er nog meer verbetering op kan treden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:39

Sammm schreef:
Hm... Scheve mond Ik heb nu ongeveer 1 a 2 jaar de pil en het is er niet erger om geworden.


Ik slik 'm inmiddels al 15 jaar en wil d'r zo onderhand wel es vanaf. Alternatieven zat, die even betrouwbaar zijn. En als het kan helpen in m'n strijd tegen de migraine....... OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:48

Ik niet, maar ik zie mezelf ook niet als migraine-patient. Ik heb niet zo vaak een aanval en kan er goed mee leven, het beheerst mijn leven niet zoals bij sommige Bokkers wel het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:29

stef schreef:
Ga die brufen maar eens proberen denk ik.


Je kunt het in een zakje krijgen, even oplossen in een slok drinken (niet te veel want dan ga je al overgeven). Dat wordt supersnel opgenomen. Trouwens ook nooit met ijskoud water innemen he, maar met handwarm. Scheelt in je overgeef-reflex als je die hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:13

Ik heb het in de losse verkoop ook nog nooit gezien, maar ook nog nooit op gelet. Ik krijg het via de huisarts, in een roze doosje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_Amy, axel_1997, BingBot, Christina, ComscoreBot, dalena, Elastiek, hagelslag, Ies_, Inney, lissssan, Loeky01, moonfish13, Muiz, Mutsie93, N_B_N, Polarize, prii_boy, Sanniej_, SentiBot, Sokje_6, Suliko, xSalina, YandexBot en 141 bezoekers